komentarze
  • 1. Gosu
    • 2013-08-29 11:13:03
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Widać to gołym okiem. Najrówniejszy zespół, który po letniej przerwie znowu zaczął dominować. Cóż, żadna nowość, w końcu to już 4 rok z rzędu mają najlepszy sprzęt, roku 2009 nie liczę choć od połowy tamtego sezonu też mieli najlepszy bolid. Na Spa byłem zaskoczony formą RB7. Zrobiło się pół sekundy na okrążeniu. Ciężko będzie Vettelowi wyszarpać kolejne WDC.

  • 2. MarTum
    • 2013-08-29 11:20:02
    • *.adsl.inetia.pl

    Co się dziwić. Puszki mają nieograniczony budżet. Mogą wydawać na badania każdej śrubki ile chcą.

  • 3. Hohenzollern
    • 2013-08-29 13:18:25
    • Blokada
    • *.dynamic.chello.pl

    2. Martum jest dowodem wiecznej i nieznającej granic ludzkiej głupoty przejawiającej się w jawnej ignorancji i relatywizmie. Nie ukrywa on swojej niesprawiedliwej oceny na temat Niemca, o czym on sam wie. Typowe zachowanie sezonowego gamonia, który przecenia role bolidu w sukcesie najlepszego kierowcy wszech czasów i nie docenia roli przeogromnego, fenomenalnego talentu niemieckiego kierowcy, CZTEROKROTNEGO Mistrza F1. To o czym piszę od wielu dobrych tygodni a o czym nie chcą słyszeć głupcy, zaczyna stawać się prawdą i potwierdzenie tej tezy znaleźć właśnie można w tym artykule. Sebastian Vettel to już CZTEROKROTNY Mistrz świata, któremu pozostało parę pokazowych przejazdów aby dopełnić formalności przed oficjalnym tytułem mistrzowskim. Inaczej niż przejazdy pokazowe tego nazwać nie mogę, bo wszelka rywalizacja pomiędzy Mistrzem a resztą zawodników wygasłą już na pierwszych okrążeniach GP Australii. Jeszcze długie lata będę mógł oglądać kunszt jazdy i umiejętności najszybszego kierowcy w historii F1, który stale będzie poszerzać gablotę swoich osiągnięć kolejnymi tytułami mistrzowskimi.

  • 4. Gosu
    • 2013-08-29 13:28:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Powiedzcie mi czy warto odblokować zajoba ? Czy napisał coś co da się przeczytać ? :D

  • 5. Jakusa
    • 2013-08-29 13:29:10
    • *.customers.d1-online.com

    "...który przecenia role bolidu w sukcesie ..."

    Proszę dowiedz się troszkę więcej o F1 zanim będziesz się wypowiadał w jakikolwiek sposób na jej temat.

  • 6. dexter
    • 2013-08-29 13:45:14
    • *.115.121.223

    Jesli patrzac na czasy okrazen, sektorow Vettela po tym wyscigu, wylania sie dosc ciekawy obraz.

    16,8 sek. przewaga nad Ferrari, 27,7 sek. nad Mercedesem i 55,8 sek. nad Lotusem, to jest ogromna roznica i to na takim torze gdzie RBR jest bardzo wrazliwy. Przeliczajac przewage na jedno okrazenie, obraz wygladal by nastepujaco: nad Alonso 0,381 sek., nad Hamiltonem 0,629 sek., nad Grosjean 1,268 sek.

    Spa jest jednym z torow, na ktorych Setup odgrywa duza role, jest typowym Top-Speed torem, ale inaczej niz Monza potrzebna tutaj jest troche inna aerodynamika tzn. zespoly szukaja nalpiej funkcjonujacy kompromis, z jednej strony najmniejszy opor powietrza na pasazach gdzie jedzie sie na pelnym gazie, z drugiej strony, pelen zakretow srodkowy sektor potrzebuje sile docisku.

    Po treningach obraz RBR nie wygladal tak rozowo. Szegolnie w srodkowym sektorze w deszczu Hamilton nadrabial nad Vettelem ponad sekunde. Patrzac na Top-Speed tutaj obaj kierowcy mieli wyrownane wyniki. Alonso w tym sektorze i na prostych wykrecal szybsze okrazenia.
    Mozna bylo odniesc nawet takie wrazenie, ze z tymi ustawieniami w srodkowym sektorze RBR jakby bardziej sie slizgal.

    Red Bull osiagal Top-Speed na Spa z rzedu 316,1 km/h byl w granicach Mercedesa 316,9 km/h, co rzadko sie zdarza. Tylko Ferrari bylo o 4 km/h szybsze. RBR nadrabial swoj czas w Eau Rouge i Blanchimont. Vettel byl szybszy w Eau Rouge o 3,1 km/h od Alonso i o 8 km/h od Hamiltona.
    W wyscigu znowu sytuacja w srodkowym sektorze sie odwrocila. W srednio-szybkich zakretach przy przejezdzie z rzedu 50 sek. Vettel nadrabial nad Alonso o 0,1 sek, nad Hamiltonem 0,3 sek.

    Wszystko jest kwestia konfiguracji. Aerodynamiczna eficjencja w RBR byla bardziej w kierunku szybkich zakretow wytrymowana. Gdyby w niedziele padal deszcz (takie prawdopodobienstwo pod koniec wyscigu tez istnialo) Mercedes mialby przewage. I to nie zalezaloby od tego, czy Mercedes mialby Setup ustawiony na deszcz czy nie, lecz glownie od tego przy jakiej predkosci i przy jakim typie zakretu wybrana konfiguracja aerodynamiczna bylaby szczegolnie skuteczna.

    Ferrari bylo gdzies miedzy Red-Bullem a Mercedesem. Lotus byl bez szans, zbyt powolny na prostych, nie wystarczajaco szybki w zakretach. Lotus takze w ubieglym roku na szybkich torach, nie pokazal sie z najlepszej strony.

    Bardzo wazne dla Seby bylo jak najszybsze wyprzedzenie Lewisa, aby pozniej miec wolna droge. Gdyby mu sie to nie udalo, jadac za Lewisem opony w jego bolidzie bardziej by cierpialy. (ale to tylko gdybanie).
    Recepta Sebastiana jest b. prosta. Jesli on na starcie nie zyska prowadzenia, to probuje ataku w pierwszych dwoch rundach. Na Hamiltona w Spa potrzebowal 35 sek., na Nurburgringu potrzebowal jednego zakretu, w Bahrain patrzyl 5 okrazen w wydech Fernando, a 2 okrazenia w wydech Nico Rosberga. Wszystko co trwa dluzej, jest trudniejsze. Wtedy kierowca z przodu znajduje swoj rytm, jak pozycje bronic.

    Ten wyscig na przykladzie Webbera pokazal co dzieje sie z bolidem RBR, gdy on utknie w korku.
    Aerodynamika RB9 doskonale funkcjonuje wtedy, kiedy ma perfekcyjny przeplyw powietrza. Ten bolid jest na zaklocenia powietrza nawet bardziej czuly niz inne. Webber akurat w tym wyscigu nie byl taki slaby jak wypadl, jego problem byl taki, ze on nonstop wpadal na Nico Rosberga :)
    W tym momencie kiedy RB musi jechac za innymi bolidami Speed tego bolidu juz nie jest optymalny, co pokazal ten wyscig. Wtedy podobnie jak w Spa zespol zmuszony jest do alternatywnej strategii np. wybranie innej kolejnosci opon.

    Wydaje mi sie, ze do konca sezonu pozostana tylko 2 zespoly ktore beda walczyc o tytul i jednym z nich bedzie wlasnie Mercedes.
    A co bedzie za rok? Zobaczymy, jedna wielka niewiadoma. Po informacjach jakie na dzien dzisiejszy sa dostepne wynika ze Mercedes i Ferrari nie beda wygladac zle.
    No, a Seb chyba jedzie po swoj czwarty tytul z rzedu.

    Pozdr.

  • 7. saint77
    • 2013-08-29 13:55:26
    • *.31.212.75.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @4.Gosu
    ja bym nie ryzykował, vincenta mam zablokowanego pod każdym jego nick'iem więc nie wiem co tam bredzi.
    Ale jeśli chesz mieć obraz jego wypowiedzi to spuść wodę w najbliższym kiblu - efekt merytoryczny będzie taki sam.

  • 8. Gosu
    • 2013-08-29 14:06:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    7. saint77 w takim razie idę do WC pociągnąć spłuczkę :D

  • 9. Duke_
    • 2013-08-29 14:06:42
    • *.customers.d1-online.com

    Dexter bardzo podoba mi sie Twoje wypracowanie. Sa rzeczy nad ktorymi mozna polemizowac ale ogolnie masz racje. Z checia bym podyskutowal z Toba o innych aspektach pomiedzy bolidami. Moze przez email albo komunikator ?

    To jest bardzo rzeczowe wyjasnienie swojego zdania a nie jak niektorych co widza tylko jeden kierunek. Kazdy wie o co i kogo chodzi.

  • 10. mientus63
    • 2013-08-29 17:12:35
    • *.play-internet.pl

    Hohenzollern jesteś żałosny. Powinieneś się leczyć. Chociaż nie sądzę, aby ci to pomogło. Ile razy można pisać to samo, że Sebastian Vettel jest czterokrotnym mistrzem świata? Sezon się jeszcze nie skończył i kto inny może nim zostać. I nawet nie wiem za co nazwałeś Laudę "gamoniem"? Za to, że powiedział, że RedBull aktualnie jest lepszy niż reszta stawki? Więc przestań gadać bez sensu. bo to jest nudne i żałosne!

  • 11. Skoczek130
    • 2013-08-29 17:28:38
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Gosu - dla ścisłości RB9. :))

  • 12. dexter
    • 2013-08-29 17:54:44
    • *.115.121.223

    @ Duke_

    Niestety, taka opcja nie istnieje. Nie mam mozliwosci nieograniczonego dysponowania swoim czasem, ale zawsze jak ktos bedzie chetny, to moge cos na temat techniczny naskrobac, lub ogolnie przyblizyc jak bardziej od srodka wyglada dziedzina Motorsportu.
    Dzieki za mile slowa :)

    Pozdr.

  • 13. luki132
    • 2013-08-29 19:12:15
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    może Hohenzollern myśli, że F1 to seria mono markowa...
    Jeżeli chodzi o temat, to Mercedes jest w wysokiej formie, ale Red Bull jest najlepszy, lecz mam nadzieję, że Lotus i Ferrari zabiorą punkty RB.

  • 14. mientus63
    • 2013-08-29 19:31:15
    • *.play-internet.pl

    luki132 ja także mam taką nadzieję. ale fajnie byłoby zobaczyć jak Mark Webber wygrywa i zostaje mistrzem świata. ale by się vettel wkurzył :D

  • 15. luk676
    • 2013-08-29 22:41:59
    • *.169.243.252

    Gdyby isniala opcja odwrotna do "ignoruj", np. Pokazuj tylko.... .To dexter i devious byli pewniakami na mojej liscie. To sa komenty na ktore czekam na stronce o specjalnosci F1. A nie jakies onetu warte przepychanki pomiedzy fanami VET, ALO czy RAJ.

  • 16. luk676
    • 2013-08-29 22:44:56
    • *.169.243.252

    Mialo byc RAI

  • 17. Hohenzollern
    • 2013-08-30 00:38:00
    • Blokada
    • *.dynamic.chello.pl

    10. To co napisałeś utwierdza mnie w przekonaniu, że twój nick to nie przypadek. gdyby chodziło o opisanie stanu twojego umysłu to można by się właśnie posłużyć słowem "mientus".
    Kompletnie nie zrozumiałeś o czym pisałem, po co i najważniejsze, o kim, po prostu nic. Takie bezmyślne stworzenia jak ty odbierają mi ostatnie przebłyski nadziei, że kiedyś poziom dyskusji na tym portalu podniesie się z absolutnego dna.

  • 18. Jahar
    • 2013-08-30 01:26:59
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @15. Gdyby istniała odwrotna opcja to nie mialbyś na początku żadnych komentarzy i nie wiedziałbyś kogo czytać. Informacji się szuka wyłapując wśród bzdetów a nie czeka aż same przyjdą.
    Pozdr.

  • 19. BLASST
    • 2013-08-31 11:21:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do Hohenzollern - gosciu ty normalny to na pewno nie jestes jakbys mogl to bys chyba temu fetelkowi co to wlosy farbuje pale obciagal CZTERY razy dziennie !! Gratuluje zdrowego podejscia Allelujaa !!

  • 20. Jaro75
    • 2013-09-01 18:22:15
    • *.kalisz.mm.pl

    17. Hohenzollern
    Przestań już pieprzyć głupoty.
    Ja wiele nie wnoszę tutaj , do tych dyskusji bo mało zagladam tutaj i raczej nie rozpisuję się ale Ty FACHOWCU od siedmiu boleści nie pouczaj innych bo Twoja tępa ślepota jest gorsza od mojego zapatrzenia w Roberta czego nie spodziewałem się doczekać.
    Powiem krótko ,nie uważam że Vettel nie jest dobry ale nie pier...ol że ktoś przecenia rolę bolidu w F1 !! Ty taki głupi jesteś czy udajesz takiego ??
    Powiedz gdzie był Vettel ,na jakich miejscach kończył wyścigi gdy zaczęli kiepsko sezon ?? I szczerze mówiąc nie wiem dokładnie który to był rok i nie będe sprawdzał.Pamiętam natomiast że gówno wielkie zrobił gdy bolid nie szedł.Odzyskał formę albo przypomniał sobie jak się jeździ gdzy bolid poprawili.I tak było zawsze baranie i tak będzie chyba że oglądasz inną F1 niż ja i reszta.
    Możesz dalej podniecać się kolesiem i najlepiej zacznij co wieczór przed ołtarzykiem z Vettelem odprawiać modły aby zawsze miał bolid najlepszy i najszybszy bo inaczej nie wiem co wtedy napiszesz na temat jego talentu.
    Pamiętaj,byli więksi od niego ale bez bolidów nie byli w stanie nic zrobić.
    F1 to "sport" w cudzysłowiu gdybyś nie wiedział o co mi chodzi idealnie piszący inteligencie.

  • 21. luk676
    • 2013-09-02 00:14:07
    • *.209.79.188.dynamic.jazztel.es

    Do Jaro75. Gdyby hohenzollem byl niedorozwiniety lub w jakims stopniu uposledzony to jego posty byly by niepoprawne gramatycznie i pelne bledow ortograficznych. A tak nie jest. Wiec prosty wniosek; Hohenzollem i podobny mu vincent to zwykle trole ktorych celem jest wkurzac innych. Maja z tego niezly ubaw , wiec najlepiej to ignorowac.

  • 22. luk676
    • 2013-09-02 00:20:40
    • *.209.79.188.dynamic.jazztel.es

    Jahar. Z ta odwrotnq opcja to nie bylo na powaznie. Chcialem tylko zaakcentowac roznice w poziomie merytorycznym komentarzy.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo