komentarze
  • 4. Darktom15
    • 2013-07-28 18:23:39
    • *.131.156.222

    Tylko dodam nie rozumiem po co dawać już tutaj kare skoro nawet jego pozycja sie nie zmieniła ,zamiast sie kompromitować to uznać za incydent wyścigowy

  • 5. Darktom15
    • 2013-07-28 18:24:32
    • *.131.156.222

    mogli uznać za incydent wyścigowy*

  • 6. rokosowski
    • 2013-07-28 18:26:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No cóż lubię go ale tym razem sobie zasłużył bo manewr był bezsensowny. Tylko dlaczego dostał karę dopiero po wyścigu skoro wszystko było jasne na pierwszy rzut oka?

  • 7. fanAlonso=pziom
    • 2013-07-28 18:29:51
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    w zakręcie 4 nie 11 - trochę się na niego uwzięli

  • 8. Zirdiel
    • 2013-07-28 18:44:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ponad 40 sekund stracił na karach, bez nich mógłby być nawet przed Vettelem.

  • 9. kempa007
    • 2013-07-28 18:45:01
    • *.dynamic.chello.pl

    Fact
    Leaving the track and gaining an advantage at Turn 11
    Reason
    In order to overtake Car 4, Car 8 left the track. This overtaking move would not
    otherwise have been possible
    To ze strony FIA

  • 10. krzysiek000
    • 2013-07-28 18:50:23
    • *.opera-mini.net

    Chyba Alan MacNish ma jakiś uraz do Francuza...

  • 11. PiotrasLc
    • 2013-07-28 18:53:25
    • Blokada
    • *.107.rewolucja-net.pl

    a co z Raikonenem za zatrzymanie sie za linia mety , awaria czy brak paliwa??

  • 12. RyżyWuj
    • 2013-07-28 18:53:41
    • *.static.korbank.pl

    Trafili się jacyś wyjątkowo głupi sędziowie. Na następnym GP już ich nie będzie, a Groszek jakoś przeżyje.

  • 13. chacha
    • 2013-07-28 18:54:39
    • *.adsl.inetia.pl

    Usunięty

  • 14. MarTum
    • 2013-07-28 19:05:43
    • *.adsl.inetia.pl

    Ż.E.N.A.D.A. X 999

    Takich sędziów odrazu wywalić Powinni dostać megą nagane.

  • 15. Yoozeck
    • 2013-07-28 19:10:15
    • *.69.224.225

    @13 O tak, popieram, jak Perez szalał w Monaco narażając innych kierowców to był "incydent wyścigowy". Zaś jak tu, na Węgrzech, Groszek faktycznie walczył o pozycje moim zdaniem zgodnie z regulaminem i duchem sportu - to od razu kara. Fajnie to pokwitowali w TV rosyjskiej jeszcze w czasie wyścigu (tam zwykle oglądam), że jeżeli nie będzie w wyścigach takiej walki jak Gro/Mas i Gro/But, to nawet GP2 należy zamknąć.

  • 16. cypherdid
    • 2013-07-28 19:19:43
    • *.siec.alfa.pl

    Tak! Niech sędziowie karzą jednego z niewielu kierowców, którzy walczą. Chłopak zmądrzał po ostatnim sezonie. Jest waleczny, ale nie nokautuje sobą reszty stawki. Miewał pechowe wyścigi w tym sezonie z powodów technicznych i drobnych incydentów na torze. Dzisiaj miał mocny samochód, dobrą strategię, waleczne nastawienie...ale sędziowie zdali sobie sprawę że może zagrozić Vettelowi...no więc chłosta!

  • 17. Jahar
    • 2013-07-28 19:21:44
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Grosjean to jeździec bez głowy miał tak szybki samochód, że aż nie wiedział jak go wykorzystać a kary posypały się z braku jego umiejętności. Najpierw nie wiedział jak zabrać się do Vettela a później wyładował się na Buttonie i Massie

  • 18. PanPikuś
    • 2013-07-28 19:29:23
    • *.dynamic.chello.pl

    @ Zgadzam się. Wg mnie to jest tak jak w sezonie 2011 z Hamiltonem. Sytuacje często kontrowersyjne, nawet wręcz prosi się, żeby zostawić to co było, to nie. Hamiton's fault. Tutaj to samo. Nazwisko Francuza ? No dobra. Kara. Z Massa nie mogę się doszukać onboardu, ale z tej kamery co była pokazywana powtórka podczas wyścigu to 2 koła były poza torem, a pozostale 2 na linii. ( Tu mam pytanie. Czy linia jest jeszcze torem ? ) Z resztą przesadzili. Weźmy Bahrain 2011. Rosberg wywiózł na piach i bandę najpierw Alonso, a wcześniej Hamiltona ( chyba ). Co jest bardziej niebezpieczne ? Wyprzadzanie na krrawedzii toru i zostawienie miejsca, żeby nie było kontaktu i Massa wyszedł tym razem cały z zakrętu numer 4, czy swiadome spychanie kogos na bande ?
    Co do Buttona. Zobaczcie jeszcze rz powtórkę z helikoptera. Widać tam ( z onboard'ow tez ) ze to Button skrecil w prawo. GRO nie ruszył kierowcy az do szykany. Button miał dość miejsca. Na milimetry - fakt - ale dość. Prawdopodbnie w Abu Dhabi nikt by o tym nie myślał, bo beton. Z resztą kiedyś miałem szacunek do Brytyjczyka, ale teraz jest z niego zwyczajna beksa. Chciałbym zobaczyć co Hulkenberg by zrobił z tym McLaren'em. On robi swoje i walczy. Natomiast jazda i sposób bycia na torze przypomina mi współczesny football. Proszenie się o faul, bądz symulowanie. Tam sędziowie są już wyczuleni, a tutaj zazwyczaj jest tak, że dostajemy zgłoszenie i rozpatrujemy je pozytywnie.

  • 19. kempa007
    • 2013-07-28 19:33:25
    • *.dynamic.chello.pl

    fia wydala sprostowanie, chodzilo o zakret numer 4 :)

  • 20. jackos
    • 2013-07-28 19:50:06
    • *.malbork.mm.pl

    Absurdy... Skoro za takie bzdury Gro dostaje kary, to może wywalić z kalendarza GP Węgier bo nie da się tam w sposób normalny zwyciężać, a jak komuś się uda to są kary. P A R A N O J A

  • 21. ham217
    • 2013-07-28 19:51:35
    • *.opera-mini.net

    Szkoda że dostał karę to mógłby być jego dobry wyścig

  • 22. Święty
    • 2013-07-28 20:07:20
    • *.213.216.91.ip4.netico.pl

    Oczywiście, że kara słuszna, bo nie wyrobiłby się w zakręcie tak czy siak. Gdyby to było Monako, to byłby dzwon.
    Roman dziś startował z pozycji i w bolidzie w którym mógł spokojnie zająć 2 miejsce. Sam zaprzepaścił swoje szanse. Nie pierwszy raz. Dlatego ma 3x mniej punktów od Raikonena, który sam też nie jeździ idealnie.

  • 23. toopcool
    • 2013-07-28 20:38:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kara nie słuszna moim zdaniem .
    Tak jak ktoś wcześniej napisał FIA wyeliminowała konkurenta który z pewnością zakończył by wyścig przed Vet.
    Jak dla mnie to zaczyna się farsa a nie współzawodnictwo .
    Mam nadzieje że po przerwie Aląso , Hamilton i Raikkonen wezmą się solidnie do pracy .
    Wystarczyło by aby bolidy były porównywalne osiągami i było by ciekawie i nieprzewidywalnie .

  • 24. Mateo_R19
    • 2013-07-28 20:38:52
    • *.centertel.pl

    @22 Chyba inny wyscig.ogladales.

  • 25. Skoczek130
    • 2013-07-28 20:49:17
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Święty - w Monako nie podejmowałby takiego ataku, to raz. Poza tym w tym sezonie więcej stracił przez awarie i problemy z zawieszeniem, to dwa. Ale ty oczywiście widzisz tylko "czarny obraz", bo jakże inaczej... nie jesteś w jego przypadku obiektywny łagodnie mówiąc.
    @Jahar - w zeszłym roku można było tak powiedzieć, ale teraz już nie za bardzo. Na starcie wyścigu nie popełnił tego samego błędu i nie miał kontaktu z Vettelem. W trakcie wyścigu chciał wykorzystać słabsze wyjście z zakrętu Buttona. Był tam kontakt, ale nie był on celowy. W przypadku ataku na Massę został surowo potraktowany. Przesadzasz i to zdecydowanie...

  • 26. Jahar
    • 2013-07-28 20:54:52
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @25. Albo jedziesz tak jak przepis mówi albo dostajesz karę. Przepisu się nie interpretuje rozumiesz teraz o co chodzi? Skoro Hamilton potrafił prawidło wyprzedzać to znaczy, że można było a Francuz nie wiedział jak się do tego zabrać dlatego zamiast walczyć o wygraną dojechał 6

  • 27. mark.
    • 2013-07-28 21:00:54
    • *.146.92.230.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    KPINA! Karać za AUTENTYCZNĄ WALKĘ poza strefami DRS to mega przesada! Niech od razu wyznaczą strefy w których można wyprzedzać, po co się męczyć z wyprzedzaniem skoro jest za to kara :/

  • 28. greg32
    • 2013-07-28 22:13:25
    • *.adsl.inetia.pl

    Dzisiaj maFIA sędziowska okradła Lotusa z jednego podium. Na powtórkach z góry w zwolnionym tępie widać jak pierwszy Button uderza Lotusa a potem twardo mu odpowiada Groszek, typowy RA. Karę za Massę nawet sam Massa wyśmiał. Zajeżdża mi tu ustawką z wykorzystaniem przeszłości kozła ofiarnego w postaci Romka. Pytanie kto jest tym chronionym zespołem i czy tylko jedna ekipa ?

  • 29. Polak477
    • 2013-07-28 23:32:17
    • *.pppoe.covernet.pl

    Co Wy wszyscy o tej kradzieży? W tej konkretnie sprawie (mówię o wyprzedzeniu Massy) sędziowie ukarali Grosjeana zgodnie z przepisami, które mówią:

    "20.2 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.
    A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track.
    Should a car leave the track the driver may rejoin, however, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any advantage."

    Jeśli mieć pretensje to raczej do tego, że przepisy są takie, a nie inne. Jednak zmienione zostały po tym jak Hamilton zyskał przewagę wyprzedzając poza torem Rosberga w zeszłym sezonie. Wtedy było oburzenie, że powinien wyprzedzać na torze dlatego też FIA te przepisy zmieniła. Są takie, a nie inne i kara tutaj była klarowna, bo wszystkie części były poza torem (dwa koła były na tarce, która nie jest traktowana jako część toru).

  • 30. Skoczek130
    • 2013-07-29 11:42:40
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Jahar - przepisy skłaniają więc do wyprzedzania tylko w strefach DRS. Chyba, że masz świeższe opony o prawie 20 okrążeń. ;)

  • 31. sly1234
    • 2013-07-29 12:47:12
    • *.range31-54.btcentralplus.com

    mam nadzieje , ze to bedzie dla niego dobry kop motywacyjny. powodzenia groszek :)

  • 32. Xevaquor
    • 2013-07-29 23:06:59
    • *.CNet2.Gawex.PL

    @PanPikuś Linia należy do toru.

  • 33. tciachu
    • 2013-07-30 22:00:10
    • *.jkns.pl

    Panie i Panowie, albo ja widziałem inny wyścig, niż sędziowie, albo tam wszystko odbyło się przy zielonym stoliczku...
    Dziś po robocie oglądałem powtórkę wyścigu na Polsacie i stwierdziłem, że:
    1). w sytuacji Grosjean-Button kara dla GRO została wydrukowana (ciekawe na kogo polecenie... ;) ). Przecież Grosjean był praktycznie całym bolidem przed Buttonem w momencie wchodzenia w zakręt, a skoro jechał z przodu, to chyba mógł wybierać linię jazdy taką, jaką chciał. To Guzik powinien w tym momencie odpuścić, a on ewidentnie wepchał mu się pod koła... Niestety nie potrafię znaleźć nigdzie powtórki tej sytuacji w ujęciu z helikoptera (a w tym ujęciu było to doskonale widoczne), ale znalazłem coś takiego: https: // docs. google.com /file/d/ 0B_8xkGhgy45YenRDYjN 4YkJoQVk/edit?pli =1
    Szkoda, że nigdzie nie ma nagrania z onboardu Buttona, bo pewnie tam byłoby wszystko widać jak na dłoni...
    2). sytuacja Gosjean-Massa jest praktycznie analogiczna: w momencie, gdy Grosjean wyjechał poza tor, był już praktycznie przed Massą, jak zatem można mówić o wyprzedzaniu poza torem? Na powyższym linku także to znakomicie widać: od 13 sek. jest pojedynek z Massą, a w 15 sek. GRO jest już przed Brazylijczykiem (w 16 sek. to już w ogóle nie widać ferrarki z lewej). Mówcie, co chcecie, ale w porównaniu z wyczynami Hamiltona z Bahrainu 2012 (https: / /www. youtube. com/watch ?v=yC05Y fPIBVc), Francuz jest świętym kierowcą...

    I tutaj nasuwa mi się pewna myśl: czy sędziowie byli tak ślepi, czy dostali od kogoś w łapę za takie werdykty? :-/
    W trakcie transmisji, zaraz po wyprzedzeniu Buttona, kamera nagle przeskoczyła do garażu RBR pokazując Neweya szepczącego coś na ucho jakiemuś innemu gostkowi. Wiem, że to pewnie był przypadek, który nie ma nic do rzeczy, ale mi zaczęły przychodzić na myśl bardzo brzydkie rzeczy pod kątem ustawiania wyścigu pod pewnego Pana, któremu i tak nie udało się wygrać...

    Ufff, to był mój najdłuższy post na forum, może teraz się rozpędzę w pisaniu... ;-)

  • 34. Brock!!!
    • 2013-08-10 13:08:46
    • *.dynamic.chello.pl

    Nie rozumiem kary grosjeana po wyprzedzeniu massy wydaje mi się że był na torze a ty święty człówieku raikkonen jeździ najrówniej wstawce ukończył wszystkie wyścigi i daje z sb wszystko na co mu bolid pozwala więc człówieku ogarnij się kimi jeździ bardzo dobrze a że na nurburgringu nie wygrał to była wpadka lotusa ponieważ mogli go na torze zostawić/


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo