komentarze
  • 1. Gosu
    • 2013-07-24 13:56:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Inni już sprawdzili opony. Ten aspekt i gorączka na Węgrzech nie wróżą Mercowi nic dobrego.

  • 2. Skoczek130
    • 2013-07-24 14:13:36
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sami tego chcieli... ;)

  • 3. pjc
    • 2013-07-24 14:32:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Chyba zapanuje tu niezłe zdziwienie jak Mercedes uzyska solidny wynik na Węgrzech.

  • 4. 6q47
    • 2013-07-24 15:32:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam.
    Spośród trzech opini wybieram @3.
    Uzasadnienie?
    Materiały przekazane przez Pirelli i tak są najważniejsze. Doskonale wiedzą jakie poprawki zastosować w bolidzie... jak dadzą się wprowadzić.. a raczej powinny. Ich bolid w tym sezonie nie reprezentuje coś na wzór bloku betonu.
    Nieco wysiłku i okiełznają opony:)
    Dla Nico i Lewisa nie ma niespodzianek:)

  • 5. zarrr
    • 2013-07-24 17:59:55
    • *.xdsl.centertel.pl

    4. 6q47
    Witam.
    Sądzisz, że Mercedes mimo braku obecności na testach "rozgryzł" problem? A mi się nie wydaje. Może będzie poprawa, lecz na cuda bym nie liczył. Podobno w niedziele ma być ok 40 stopni. Mercedes jest świetny w kwalifikacjach z powodu dobrego dogrzania i tylko na kilku kółkach. Przy tak wysokiej temperaturze na poprawę pewnie sami nie liczą. Oczywiście zakwalifikują się w pierwszym lub drugim rzędzie. A co dalej? Podczas wyścigu zaczną tracić. A to woda na młyn dla Lotusa i Ferrari. Nie zapominajmy też o RBR(zwłaszcza Vettelu). Optymistycznie obstawiam dla Merca P5-P10 i to dla HAM(on zawsze był dobry da tym torze), a ROS będzie cienko(może być powtórka z GP Bahrajnu).

  • 6. Jaro75
    • 2013-07-24 21:57:26
    • *.kalisz.mm.pl

    3. pjc
    Pomimo tego całego HALO z testami liczę na to :))

  • 7. 6q47
    • 2013-07-24 22:16:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5. zarrr
    Witam @zarrr.
    Cóż, ktoś musi wierzyć:)
    Mają problem, ale przecież ten problem nie jest dla nich zaskoczeniem. Praca "intelektualna" powinna dać odpowiedź jak sobie z tym poradzić.
    Jasne, że nie posiadają czarodziejskiej różdżki - wybrali parametry bolidu raczej na trzeźwo, tzn. liczyli się z problemami. Doskonale wiedzą jakie warunki panują na poszczególnych torach - charakterystyka nawierzchni, kształy i średnie temperatury.
    Nic w ciemno nie robią.
    Pozdr.

  • 8. R.U
    • 2013-07-24 22:29:48
    • *.255.0.21

    @7 6q47
    Brawn nigdy nie wyglada na trzezwego ; )

  • 9. zarrr
    • 2013-07-24 23:45:04
    • *.xdsl.centertel.pl

    7. 6q47
    Drogi kolego. Wiem, że w Mercedesie znają się na swojej robocie. Każdy zespół ma swoje specyficzne "lubienie" bądź "nielubienie" na warunki jakie wymieniłeś. Jak już wspomniałem powyżej, Mercedes jest taki silny w kwalifikacjach, ponieważ znacznie szybciej niż konkurencja dogrzewa opony, co daje pierwszą linie na starcie. Ale taki super czas wykręcają TYLKO na świeżych oponach. Ich tempo zależy przede wszystkim od temperatury na torze. Skoro szybciej się opony dogrzewają, to jak jest wysoka temperatura na torze (np. Bahrajn, lub właśnie Węgry)mają problem z przegrzewaniem i opona szybciej się zużywa, co odbija się na tempie wyścigowym. Zauważ, że w kwalifikacjach Lotusy i Ferrari są słabe(mało konkurencyjne). Dlatego, że ich specyfikacją jest przeciwieństwem Mercedesa, czyli wolniej dogrzewają się opony i mniej zużywają je(ale, nie przegrzewają się , co jest bardzo ważne) co w GP Węgier jest ogromnym atutem. RBR jest zarówno świetny w kwalifikacjach, jak i w wyścigu ZAWSZE, więc pominę to milczeniem. Wątpię, że przy takim zamęcie jaki odbywa się teraz z oponami, Mercedes w ciągu trzech tygodni znalazł złoty środek na ten problem. Zwłaszcza , że nie brali udziału w testach młodych kierowców(co wiele dało innym zespołom). I nie wierze, że notatka Pirelli jest bardzo pomocna. Szczerze mówiąc ten nagły wzrost formy był związany, tylko i wyłącznie z nielegalnymi testami(wtedy Pirelli, nie dało notatek innym zespołom) , oraz całemu sztabowi Mercedesa, który umiejętnie wykorzystał, te dane. Teraz zasady(możliwość przekładania kół LnaP) się zmieniły,oraz opony, i te testy już prawie nic nie dają. A strata jaką doznali teraz (brak testów) będzie dotkliwa(z czego mam osobistą satysfakcje, ponieważ kara, to kara).
    Mercedes tym bolidem(jaki zbudowali na ten sezon) zawsze będzie mało konkurencyjny na torach, gdzie panuje wysoka temperatura. Więc, jeśli w niedziele będą wysoko, to będzie duże zaskoczenie nie tylko na tym portalu.
    Pozdrawiam

  • 10. Skoczek130
    • 2013-07-25 09:37:38
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @R.U. - Ross Brawn to człowiek z autyzmem... ;)

  • 11. Skoczek130
    • 2013-07-25 09:39:11
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @6q47 - solidny wynik to także 5-7 miejsce, za najlepszymi. W każdym razie na pewno będą mieli nieco trudniej, co cieszy, gdyż pierwotna kara nie była sankcją godną przewinienia.

  • 12. 6q47
    • 2013-07-25 10:35:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    9. zarrr

    Praca opon nie jest dla mnie tajemnicą.

    W Kanadzie zaobserwowano kamery odbierające w podczerwieni - były one widoczne na przednim skrzydle - co raczej nie było stosowane przez inne zespoły. Dotychczas zespoły monitorowały opony tylnej osi.
    To pozwoliło im na zebranie danych odnośnie temperatur i zużycia opon podczas jazdy tempem wyścigowym. Zastosowano też system mocowania tylnego zawieszenia pozwalający na różnorakie punkty mocowania.
    Na Silverstone system monitorowania opon został przystosowany do warunków wyścigowych, tzn. mocowanie i systemy zostały "schowane" aby nie zakłócać przepływu powietrza.
    Czy podczas zakazanych testów tez stosowano moritoring? Tego nie wiem. Jednak nie posądzam ich o naiwność i nie wykorzystanie okazji do zebrania danych mniej oficjalnymi sposobami. Co prawda większość opon była w specyfikacji 2014, ale jakaś część była testowana w obecnej spec.

    I nie mam koszuli z napisem Mercedes:))

  • 13. zarrr
    • 2013-07-25 12:07:51
    • *.xdsl.centertel.pl

    12. 6q47
    Ok, nie wszystko wiedziałem, co teraz napisałeś, ale i tak mi się wydaje, że to prawie nic nie zmieni. Natomiast co do "koszuli z napisem Mercedes"- to jedyny zespół w stawce(nawet RBR mnie tak nie drażni), którego, nie znoszę.Może to za sprawą ROS. Średniak myślący, że pokona HAM bez problemu. Nic bardziej mylnego. Od początku jego kariery, go "nie trawie". Ale nie mam nic do Niemców, Gdyby , nie Kimi , to HUL był by dla mnie najlepszym(najbardziej utalentowanym) kierowcą w stawce.

    11. Skoczek130
    Kolejny raz, unikasz mnie. Odpowiadasz piszącym , ze mną, a nie mi bezpośrednio. Cóż chyba nie bez przyczyny;)

  • 14. Grzesiek 12.
    • 2013-07-25 13:18:54
    • *.cdma.centertel.pl

    6q47
    Zgadzam się z Tobą ... :) Skreślanie Merca przed treningami ..... jest dla mnie niezrozumiałe .
    A gdyby tylko przyjąć za decydujący czynnik wyłącznie temperaturę , jak niektórzy twierdzą .......... , to w Malezji kierowcy Merca powinni byli zakończyć wyścig za Lotusem .... - A jak było doskonale wiemy :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo