WYNIKI: Jerez [ 05 lutego 2013 ]
  Poz.   Kierowca Zespół Czas Okr.
  1   J.ButtonMcLaren1:18.86137
  2   M.WebberRed Bull1:19.70973
  3   R.GrosjeanLotus1:19.79654
  4   P. di RestaForce India1:20.34389
  5   D.RicciardoToro Rosso1:20.40170
  6   F.MassaFerrari1:20.53664
  7   N.HulkenbergSauber1:20.69979
  8   N.RosbergMercedes1:20.84611
  9   P.MaldonadoWilliams1:20.86484
  10   G.van der GardeCaterham1:21.91564
  11   M.ChiltonMarussia1:24.17629

A A


Button najszybszy po pierwszym dniu testów w Jerez

Button najszybszy po pierwszym dniu testów w Jerez

Punktualnie o godzinie 17:00 zespoły Formuły 1 zakończyły pierwszy dzień oficjalnych, przedsezonowych testów w Jerez. W tym roku najszybszy po pierwszym dniu testów okazał się zwycięzca ostatniego wyścigu sezonu 2012, Jenson Button.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

W Jerez stawiły się wszystkie zespoły, jednak tylko 10 z nich korzysta już z nowych maszyn na sezon 2013. Jedynie zespół Williamsa postanowił opóźnić, do 19 lutego, prezentację następcy FW34 i przybył na południe Hiszpanii z ubiegłoroczną konstrukcją bolidu, która jednak była wyposażona w części testowane pod kątem sezonu 2013. Najbardziej widoczną zmianą w FW34 był panel maskujący uskok w przedniej części auta.

Najbardziej aktywnym kierowcą w stawce pierwszego dnia testów w Jerez okazał się Paul di Resta, który nowym VJM06 pokonał 89 okrążeń.

Mniej szczęścia miał Jenson Button, w którego bolidzie już po przejechaniu trzech okrążeń doszło do awarii pompy paliwa. Brytyjczyk miał jednak to szczęście, że po naprawach auta zdołał jeszcze powrócić na tor, wykręcając ogółem 37 okrążeń i ustanawiając przy tym najlepszy czas dnia, 1:18,861.

Dużo większego pecha miał Nico Rosberg, który po przejechaniu 11 kółek zatrzymał się na torze z powodu pożaru w tylnej części bolidu. Przyczyną tej awarii była niesprawna instalacja elektryczna W04. Zespół poinformował, że mimo wysiłków mechaników testy wznowi dopiero jutro.

Pod sam koniec pierwszego dnia testów w Jerez z toru wypadł Max Chilton, debiutujący w F1 kierowca zespołu Marussia. Zespół poinformował, że przyczyną wypadku była awaria mechaniczna zawieszenia, pokazanego dzisiaj MR02. Kierowcy nic się nie stało.

Blisko sekundę do lidera stracił Mark Webber, zasiadający po raz pierwszy za sterami nowego bolidu Red Bulla. Czołową trójkę uzupełnił Romain Grosjean, który przez sporą część sesji okupował pierwsze miejsce w tabeli wyników.

Porównując czasy z ubiegłorocznymi testami w Jerez należy wziąć pod uwagę fakt, że według szacunkowych wyliczeń firmy Pirelli nowe opony mają być średnio o pół sekundy szybsze od ubiegłorocznych. Nie bez znaczenia pozostanie także fakt zmiany przepisów dotyczących korzystania z systemu DRS. W sezonie 2013 korzystanie z systemu DRS będzie ograniczone do wyznaczonych stref nie tylko podczas wyścigu, ale także sesji kwalifikacyjnych i treningowych.

Nowe opony Pirelli są cięższe od ubiegłorocznych o około 2 kg (wszystkie cztery). Aby zniwelować wpływ tej zmiany, FIA postanowiła przed sezonem 2013 podnieść minimalną masę bolidu do 642 kg. W Jerez, za sprawą charakterystyki toru, zespoły mają do dyspozycji trzy z czterech mieszanek opon. Włoski producent nie dostarczył na południe Hiszpanii super-miękkiej mieszanki.


Autor: kempa007  |  Data: 2013-02-05

 <<< poprzedninastępny >>> 

Kliknij i zobacz wszystkie komentarze (47)
 
   17. andi. 2013-02-05 18:47:51 (Host: *.sin.nokia.net)
Pierwsze testy za nami. Można wróżyć :)ja wróżę 4 tytul dla ulubieńca polskich kibiców f 1 :Dtylko się modlę żeby na 10 pod rząd się nie skończyło...
   18. Skoczek130 2013-02-05 18:49:42 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
@Senna_olk - zauważyłem tendencje, że im dłużej mają kontrakt z danym kierowcą, tym współpraca jest bardziej pechowa. Oczywiście napisane jest to w przymrużeniem oka. Pzdr
   19. andi. 2013-02-05 18:52:39 (Host: *.sin.nokia.net)
w mcl to by się montoya przydał :)
   20. FAster92 2013-02-05 18:57:10 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
9. ForzaFerrari Testy to nie kwalifikacje! Najważniejsze aby bolid Ferrari był jak najlepiej przygotowany do sezonu, a zespół był zadowolony z rezultatów.
Pozdrawiam
   21. Patryk1231low 2013-02-05 18:59:07 (Host: *.cdma.centertel.pl)
Chilton katastrofa oby to niebył ostatni rok Marussi lubie ich
   22. andi. 2013-02-05 19:04:14 (Host: *.sin.nokia.net)
Sposób na mistrza ?hołowczyca zatrudnić :)wszystkich na padoku przegada i sukces murowany :D
   23. Skoczek130 2013-02-05 19:17:22 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
@FAster92 - dokładnie. Zresztą Ferrari zawsze słynęło z lepszego tempa wyścigowego. Chłopak najwyraźniej jednak nie trzyma nerwów na wodzy. Pzdr
   24. hubert1 2013-02-05 19:20:55 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Widzę tę minę Lewisa :D
   25. hubertus 2013-02-05 19:21:02 (Host: *.9.167.111)
nie dziwię się że Button wykręcił najlepszy czas - tylko on w tym towarzystwie jest mistrzem świata - reszta mistrzowi do piet nie dorasta stąd dobry wynik McL. Jak będzie więcej mistrzów na torze to się okaże kto jest najszybszy
   26. logel999 2013-02-05 19:27:27 - Blokada (Host: *.tktelekom.pl)
@huber1 chodzi ci o to ze Lewis zle zrobił ..... HEHEHE on chciał wyzwania i przez McLaren nei zdobył tytułu .. Wgl McLaren to co innego bez Rona ;/
   27. Tilion 2013-02-05 19:50:22 (Host: *.akademiki.uni.torun.pl)
Tak trochę obok tematu, ale nigdzie nie mogę tego znaleźć: kto jeździ w które dni testów w Jerez?

I już w ubiegłym roku Ferrari "było pewne siły bolidu" po testach. A jaki mieli początek sezonu wszyscy pamiętają.
I Caterham i Marussia - wygląda na małą katastrofę - tradycyjnie odstają i już teraz widać, że znów nic z nich nie da... Porażka
   28. ForzaFerrari 2013-02-05 19:54:56 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Skoczek130 nie rozumiem tego rymu,o co chodzi?
   29. arkadio morales 2013-02-05 20:28:26 (Host: *.leon.com.pl)
To dopiero pierwszy dzień testów. McL, niestety, nie pojeździł po torze i to nie jest najlepsza wiadomość. Wykręcenie najlepszego czasu nie było /raczej/ priorytetem zespołów. Testy /jak sama nazwa wskazuje/ służą do testowania różnych ustawień, balansu, ilości paliwa , opon itp. O czasach możemy podyskutować po zakończeniu testów. Na pewno każdy zespół ma założone max przejazdy w różnej konfiguracji. Zobaczymy po testach.
   30. andi. 2013-02-05 20:39:29 (Host: *.sin.nokia.net)
28. nie rozumiesz?Nie lubi ferrari -ma prawo :)
   31. andi. 2013-02-05 20:47:13 (Host: *.sin.nokia.net)
A obok tematu. Dlaczego nie ma pana jenksa. Zauważyliście ,że jak nie ma nic o kub to go nie ma ?On go lubi i nic go wielcej nie interesuje tak naprawdę :)
   32. ForzaFerrari 2013-02-05 20:57:25 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
andi nadal nie rozumiem,nic mi nie wyjaśniłeś
   33. Skoczek130 2013-02-05 21:01:36 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
@ForzaFerrari - to pierwsza część przysłowia... Chodzi mi oto, iż Ferrari nie musi być wcale dobre. I nic na to nie poradzą. Ale miejmy, że jednak będą.
   34. andi. 2013-02-05 21:06:19 (Host: *.sin.nokia.net)
forza ferrari bo w Polsce tak się mówi . Jak coś nie musi ,tzn że musi jak na rusi :)głupie przysłowie ,ale takie jest :D
   35. ForzaFerrari 2013-02-05 21:11:55 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Ja takich przysłów nie znam,tylko Skoczek chyba je zna.
   36. andi. 2013-02-05 21:18:14 (Host: *.sin.nokia.net)
forza italia czy tam ferrari :)nie tylko skoczek ,bo ja też znam :)starszy od węgla jestem ,to pewnie dlatego je znam :)
   37. Martitta 2013-02-05 21:24:17 (Host: *.warszawa.vectranet.pl)
@36.andi - hehe skoro już taki temat podjęliście, to w całości szło jakoś tak: Musi to na Rusi , w Polsce jak kto chce. Polska koło Rusi i też musi... ;))
   38. MaMuT 2013-02-05 21:29:36 (Host: *.adsl.inetia.pl)
Niestety generatorem problemów w Mercedesie jest przeniesienie napędu i wynik mcla to było takie osłodzenie problemów... RBR stabilnie tak jak się spodziewano... Ferrari również Massa się skarżył bo mu trochę plecki poopalało ale to pewnie też wynikało z ustawień.. Zresztą Ferrari widać że przyłożyło się do tempa bo czasy były stabilne Massa mówił że Samochód dobrze reaguje...
   39. viggen 2013-02-05 21:33:54 (Host: *.dynamic.chello.pl)
Kurcze, niektórzy to są fachowcami no nie ;)
Jeden test i już na pewno wiadomo kto ma najszybszy bolid, że RBR jeszcze nie pokazało wszystkiego, że Mcl znowu jest mega szybki, że Ferrari nie da rady. Sami specjaliści :D
Prawda jest taka, że gów... się dowiemy po tych testach. Jako przykład, w zeszłym roku dwa na 4 testy w Jerez wygrał Mercedes, po jednym padło łupem Alonso i Kimiego. A sezon pokazał, kto tempo dyktował.
Wrzućcie na luz :) Potencjał bolidów dopiero poznamy po pierwszych wyścigach.
   40. Martitta 2013-02-05 21:34:50 (Host: *.warszawa.vectranet.pl)
Odnośnie głównego tematu.
Widzę, że Paul di Resta trzaska okrążenia za dwóch ;) Śmiech na sali z tym co Force India robi, ale poczekamy... Pozostaje w końcu ten 1% ryzyka, że to nie będzie Bianchi ;)
Testy to tylko testy. Ciekawią mnie bardziej ostatnie dwa dni oraz to jak Perez przystosuje się do bolidu McLarena ;)
   41. andi. 2013-02-05 21:35:59 (Host: *.sin.nokia.net)
37. Teraz to i italiańce zrozumieją :Dzaraz bana dostanę ,że nie na temat:) pzdr. Wszystkich
   42. Polak477 2013-02-05 21:48:14 (Host: *.pppoe.covernet.pl)
27. Ferrari po pierwszych testach w zeszłym roku mówiło, że "jakoś to będzie" później milczeli, a na samym końcu stwierdzili, że mają tak tragiczny bolid, że na pewno nie są w stanie walczyć o czołowe lokaty. Pewni siły to byli tylko na prezentacji bolidu w Maranello.
   43. andi. 2013-02-05 22:06:49 (Host: *.sin.nokia.net)
@39. Masz rację ,że z testów się niewiele dowiemy. Ale do Australii jeszcze daleko i kibice muszą sobie podywagować przecież :DA luz to pełen normalnie :)
   44. Michael Schumi 2013-02-05 23:11:16 (Host: *.ip.euro.net.pl)
Z testów nic na razie nie wynika. Z całym szacunkiem, ale niektórzy mają naprawdę dziwne pozycje/ zbyt wysokie, jak np. Ricciardo lub Di Resta.
   45. głodny 2013-02-05 23:24:08 (Host: *.dynamic.mm.pl)
Prawda jest taka że McLaren był szybki i jest szybki ale awaryjny i bez Luisa
Ferrari ma już 1 rok z pull rodem i jest już jakiś punkt odniesienia może być tylko lepiej , Lotus to ciągła pogoń za sponsorem a jednak Boulier czuwa
RBR no coment
Mercedes czai się na rok 2014
Reszta jak reszta ładne kolory i tło .
Sezon się jeszcze nie zaczął , ale w przepisach nie było rewolucji , w bolidach nie ma rewolucji więc rewolucji nie będzie .
Przede wszystkim zobaczymy jak się Pirelli spisało , dopiero porozmawiamy o siłach Czas Buttona z tamtego roku jest o około 2,7 s jest szybszy niż dziś a i tak nie wiele mi to mówi bo nie wiem ile posunęli się do przodu w czasie sezonu, ile w czasie ewolucji na nowy model a ile to zasługa ogumienie
   46. belzebub 2013-02-06 01:56:06 (Host: *.205.61.54.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl)
Testy, testami, one się rządzą się swoimi prawami, można tak założyć, a jak będzie podczas sezonu? Pomimo nowszych gum, sezon 2013 może być zbliżony do poprzedniego, nieprzewidywalny, z chwilowymi przebłyskami, któregoś z czołowych zespołów, brak jednego dominującego, a tytuł może się dopiero rozstrzygnąć podczas ostatnich dwóch-trzech wyścigów. Myślę, że jeśli w kilku pierwszych wyścigach nie będzie jednego, góra dwóch tych samych zwycięzców, możemy mieć powtórkę z rozrywki. Oczywiście, na razie to tylko hipoteza, ale po zeszłorocznym sezonie, niczego nie można wykluczyć.
   47. goku10sdl 2013-02-06 12:27:12 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Może ktoś wrzucić link do transmisji z testów ??

Kliknij i zobacz wszystkie komentarze (47)

Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

ODLICZANIE

Do GP Belgii zostało:

dni
0
2
godzin
2
3
minut
5
2

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Belgii
  Kropka F1 22 sierpnia (Piątek)
    Kropka F1   10:00 - 11:30  #1 trening
    Kropka F1   14:00 - 15:30  #2 trening
  Kropka F1 23 sierpnia (Sobota)
    Kropka F1   11:00 - 12:00  Trening
    Kropka F1   14:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 24 sierpnia (Niedziela)
    Kropka F1   14:00  Wyścig


 TESTY
 Kropka F1 09 lipca  Silverstone
 Kropka F1 08 lipca  Silverstone
 Kropka F1 14 maja  Barcelona
 Kropka F1 13 maja  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Sebastian Vettel kupił Ferrari California  Sebastian Vettel kupił Ferrari Californi ...
  Wyasfaltowano pobocze na zakręcie Parabolica!  Wyasfaltowano pobocze na zakręcie Parabo ...
  Jalinier: Mercedes przeinwestował Renault i Ferrari  Jalinier: Mercedes przeinwestował Renaul ...
  Montoya: F1 powinna iść śladami IndyCar  Montoya: F1 powinna iść śladami IndyCar ...
  Massa: zmiana czasami dobrze robi  Massa: zmiana czasami dobrze robi ...
  Force India spodziewa się skopiowania rozwiązań Mercedesa  Force India spodziewa się skopiowania ro ...
  Nowy dyrektor techniczny w Red Bullu?  Nowy dyrektor techniczny w Red Bullu? ...
  Nasr: negocjacje już się rozpoczęły  Nasr: negocjacje już się rozpoczęły ...
  Red Bull potwierdza- Verstappen będzie jeździł w Toro Rosso  Red Bull potwierdza- Verstappen będzie j ...
  Daniel Ricciardo wspiera Carlosa Sainza Jr  Daniel Ricciardo wspiera Carlosa Sainza ...

 ARTYKUŁY
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014
  Przypomnienie zmian w F1 przed sezonem 2013  Przypomnienie zmian w F1 przed sezonem 2013
  Nowe silniki V6 okiem Mercedesa  Nowe silniki V6 okiem Mercedesa
  Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany na sezon 2011  Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany na sezon 2011

 ANKIETA
 Czy zespół Mercedesa po przerwie wakacyjnej będzie równie łatwo wygrywał na torach F1?
  tak
  nie
   

 PREZENTACJE 2014
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2014 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V