komentarze
  • 1. fanAlonso=pziom
    • 2013-01-20 13:16:22
    • *.230.88.84.rzeszow.mm.pl

    „Jeżeli chodzi o dźwięk, silnik nie jest tak głośny jak obecne V8 z dwóch względów: mniejsza prędkość obrotowa silnika, a także fakt, że na drodze przepływu gazów wydechowych znajduje się turbosprężarka, która odzyskuje energię, która w przeciwnym razie byłaby utracona na rzecz ciepła i dźwięku. - dla tego nie lubię aut turbo , syczenia, pstrykania itp.Ale przynajmniej teraz powiedzieli prosto z mostu o dźwięku zostałem utwierdzony w moich domysłach , skoro już obecne v8 nie brzmią zbyt "wykwintnie". Dla mnie to proste im bardziej ogramiczone RPM tym gorzej brzmiący silnik (pierwsze v8 z 2006 nie było takie złe bo nie było zamrozone a i miało 20tys rpm chyba)- i niech ten ktoś z merca tak się nie chwali tą oszczędnoscią dzisiejszych v8 bo to normalna rzecz przy zamrożeniu silników , ich ograniczonej liczbie na sezon i 18tys rpm
    ale odkładając to na bok to wydaje mi się iż z tymi silnikami będzie tak jak z obecnym wyglądem bolidów - na początku wszyscy krzyczeli beeee - a potem się przyzwyczaili i pogodzili się z tym (choc ja ich za ładnie nie uznaję)

  • 2. fanAlonso=pziom
    • 2013-01-20 13:17:26
    • *.230.88.84.rzeszow.mm.pl

    mimo wszystko fajnie też ze strony merca że jakieś info ujawnia bo ferrari i renault cicho siedzą

  • 3. maciejkossak
    • 2013-01-20 13:30:43
    • *.pool.mediaWays.net

    To oznacza że na starcie będzie około 50 kg mniej paliwa w bolidzie. Jeżeli waga bolidu nie wzrośnie z powodu tych nowych rozwiązań, to będzie korzyść wpływająca na osiągi przy starcie. Bolid powinien być też bardziej stabilny i zrównoważony, gdyż wahania wagi nie będę już wynosiły około 150 kg.

  • 4. Witek6935
    • 2013-01-20 13:32:42
    • *.110.195.14

    Mimo tego, że z reguły większość fanów jest przeciwko nowym silnikom, ja jestem bardzo tym podekscytowany. Jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Świat motoryzacji zmierza ku ekologi i ekonomii, mój własny styl jazdy również, więc idąc tym trendem "oszczędności" F1 również musi w tym kierunku iść. Nie należy jednak mylić i myśleć, że nowe silniki to ma być czysta oszczędność dla samej F1 i jej zespołów, bo praca i kasa wpakowana w ich rozwój raczej się nie zwróci... F1 to jest również taki park technologiczno-rozwojowy dla samochodów cywilnych, dlatego jestem bardzo zadowolony z faktu, że najprawdopodobniej za jakieś 10 lat, samochody kupowane w salonach będą mogły mieć jednostkę mocy, a nie po prostu mały silnik z turbo czy hybrydę jak to jest teraz. Dla przeciętego kowalskiego oszczędność na paliwie może być spora.
    Jednak głównym problemem, któremu musi sprostać i F1 i rozwój wydaje mi się, że będzie niezawodność całego zespołu napędowego. Coś czuję, że często będziemy oglądać, jak bolidy będę jechać na pół gwizdka, bo coś po drodze wysiądzie... więcej bajerów, więcej rzeczy to psucia :)

    Pozdrawiam

  • 5. maciejkossak
    • 2013-01-20 13:33:58
    • *.pool.mediaWays.net

    Ja bym jeszcze zaproponował dynamo, aby kierowcy na prostej i w pit stop "kręcili korbką" i może jeszcze pół kw w wyścigu doładowali ;)

  • 6. ekwador15
    • 2013-01-20 13:51:14
    • *.adsl.inetia.pl

    Najmądrzejszy kierowca, czytaj płacący kierowca, który nie będzie musiał mieć takiego talentu jak Hamilton czy Alonso, żeby go pokonać

  • 7. porhe
    • 2013-01-20 14:15:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    4.
    Nie, nie jest to park rozwoju technologicznego i innowacji dla samochodów cywilnych.

    Ale fakt bardzo dobrze dla formuły, ze wchodzą nowe silniki i fajnie, że turbo. Zarówno przy nowych jednostkach napędowych, będzie równie ważny system ERS, gdzie będzie produkować dodatkowe 161KM i tu w/g mnie też będzie można wykazać się innowacyjnością. Ale co i jak to dopiero dowiemy się za jakiś czas.

  • 8. Vysogota
    • 2013-01-20 14:17:10
    • *.sggw.waw.pl

    Po przeczytaniu o tych wszystkich duperelach już wyobrażam sobie jak te silniki będą się sypały. Niech siądzie chćby bateria i jest po wyścigu, nie mówię już o turbo i i "7 kierunkach na utrzymanie energii"

  • 9. porhe
    • 2013-01-20 14:26:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    8.
    Jest to złożony proces, ale nie musi to oznaczać, że zaraz wszystko będzie się psuło. Technologicznie będzie wyżej i bardzo dobrze, bo Formula raczej nie może zostawać z tyłu, a musi iść z duchem czasu. Fakt początki mogą zapowiadać się bardzo ciekawie, kto jaki silnik i jego wytrzymałość, jak i np. spisze się system ERS, kto najlepiej to przygotuje.

  • 10. Vysogota
    • 2013-01-20 14:40:14
    • *.sggw.waw.pl

    Nie musi, ale z doświadczenia wiadomo co się dzieje gdy wprowadzają tyle rzeczy naraz, w dodatku w tak wyżyłowanym sporcie jak F1 - weźmy pod uwagę samą sprężarkę kręcącą się z 125 000 obrotów na minutę...

  • 11. Kamil-F1
    • 2013-01-20 16:05:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mercedes zbłaźnił się już całkowicie.Wzięli kasę, zniszczyli F1 i jeszcze mają czelność wygadywać takie głupoty!
    Skandal i hańba po prostu...

  • 12. Siffredi
    • 2013-01-20 17:44:01
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    11. Kamil-F1
    yyy, co?
    kto wziął kasę (za co, kiedy, miał nie wziąć-dlaczego?)
    i tu jest najtrudniej chyba... "zniszczyli F1" nie bardzo wiem jak nawet to ruszyć.
    albo zaraz odniesiesz się do tego, albo zostaniesz grubym kurduplem co wcina batony przed kompem. wybieraj...

  • 13. sebekorzel
    • 2013-01-20 18:08:26
    • *.v58.interkam.pl

    je*ać ! :)

  • 14. sebekorzel
    • 2013-01-20 18:13:53
    • *.v58.interkam.pl

    Robuś sobie będzie poprikiwał i pogwizdywał...

  • 15. sebekorzel
    • 2013-01-20 18:15:21
    • *.v58.interkam.pl

    Jeżeli ktoś jeszcze nie był na wyścigu i nie słyszał tej symfonii (juz nie wsominając o czasach v10) to odkładajcie pieniążki i kupujcie bilety bo nie bedziecie mieli co wnukom opowiadać

  • 16. fanAlonso=pziom
    • 2013-01-20 18:46:59
    • *.230.88.84.rzeszow.mm.pl

    15 mam taki plan ale znając życie i ludzi może to się wszystko rypnąc

  • 17. Kamil-F1
    • 2013-01-20 19:14:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @12. Siffredi Normalnie to może nawet bym odpisał ci coś poważnego, ale powiem tak- z trollami nie rozmawiam.

    @15. sebekorzel Tu masz rację.Jeśli ktoś ma okazję, to niech jedzie na którekolwiek GP.W końcu to już ostatni sezon, potem to już tylko filmiki na YT będzie można oglądać...

  • 18. Jahar
    • 2013-01-21 00:29:57
    • *.opera-mini.net

    @10. 125 000 obrotów w turbo to wcale nie jest dużo. Coś mi się wydaje, że już teraz jeździ całkiem sporo zwyczajnych samochodów, które potrafią złapać o wiele większe obroty turba niż tutaj podane.

  • 19. Jahar
    • 2013-01-21 00:35:11
    • *.opera-mini.net

    Dobrze się dzieje, że mechaniczna strona w F1 została kopnięta do przodu ale jakoś nie podoba mi się, że akurat musi to być za pomocą turbo czy ograniczenia pojemności. Grunt aby aerodynamika została ograniczona do minimum a wykorzystanie silnika, skrzyni, zawieszenia i innych takich elementów zwiększyć do maksimum.

  • 20. sliwa007
    • 2013-01-21 09:34:52
    • *.kielce.vectranet.pl

    W końcu ktoś z grona dobrze poinformowanych ludzi powiedział to czego wszyscy się domyślali ale nikt nie potwierdzał. 1.6 V6 nigdy nie będzie tak głośne jak 2,4 V8 i z tym trzeba się pogodzić. Dla zwykłego fana F1 (99,99%), który ogląda wyścigi tylko w TV nie będzie to miało żadnego znaczenia, podkład muzyczny z toru puszczą trochę głośniej i po problemie. Dla tych którzy czasami bywają na torach mam dobrą radę...trzeba się przyzwyczaić do nowego dźwięku...

    Poszli w światowym kierunku, gdzie to zmniejsza się pojemność i spalanie utrzymując a nawet zwiększając moc silników i właściwości motoryczne... to mi się nawet podoba ale z drugiej strony trochę to dąży w kierunku "uprzeciętnienia" tego sportu...

  • 21. beret
    • 2013-01-21 17:49:15
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    15. ...ciesze sie ze bede mial z kim merytorycznie porozmawiac o wrazeniach na torze. Jakbys mogl napisac gdzie byles i kiedy?

    Co do silnikow nowej generacji, to przyjdzie czas ze zobaczymy i uslyszymy na wlasne uszy. Jak narazie sa to medialne przepychanki.

  • 22. ???
    • 2013-01-21 18:31:37
    • *.adsl.inetia.pl

    11.

    Człowieku ty takie pierdoły wypisujesz że widać gołym okiem że F1 znasz tylko w niedzielę :D

  • 23. Jaro75
    • 2013-01-22 12:28:45
    • *.internet.network.net.pl

    21. beret
    Ja Ci zorganizuję GP Marsa na żywo.

  • 24. beret
    • 2013-01-22 17:45:21
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    23. ...czy znasz taki przypadek zeby dziad mial sluzacego?
    ...nie rozsmieszaj mnie, bo mi zajady popekaja !

  • 25. Jaro75
    • 2013-01-22 17:57:39
    • *.kalisz.mm.pl

    24. beret
    Pocisz się.Czuję.

  • 26. beret
    • 2013-01-22 18:29:40
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    ...jak chcesz to i ciebie pociesze

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo