komentarze
  • 46. viggen
    • 2012-10-10 14:01:01
    • *.dynamic.chello.pl

    mexo4
    Ja napisałem, że odpowiedziałem na głupią zaczepkę ale nie z Twojej strony.

    Ani Alonso ani Kubica po dwóch latach przerwy nie byliby wyżej - A TY CO JESTEŚ PROROK ,JASNOWIDZ Na jakiej podstawie kolego snujesz takie osądy !
    Na to była moja odpowiedź -Rozumiem ze jestes kibicem Kubicy a teraz Alonso ale wiecej obiektywizmu.
    Skoro piszesz z wykrzyknikami, to rozumiem że mnie atakujesz a nie stwierdzasz.
    Sorry za nieporozumienie ale tak jak napisałeś tak zinterpretowałem.

    @44
    Nie wiem do kogo to napisałeś, więc nie będę na to odpowiadał.

  • 47. rokosowski
    • 2012-10-10 20:19:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @40 widzę że jesteś ciężkim przypadkiem no ale jednak spróbuję. Oto znów ta nieszczęsna Walencja:
    20. 1:45.310-1:46.585
    21. 1:45.767-1:45.507
    22. 1:45.338-1:45.284
    23. 1:45.018-1:46.046
    24. 1:44.722-1:45.031
    25. 1:44.451-1:44.728
    26. 1:44.695-1:44.828
    27. 1:44.148-1:45.051
    28. 2:09.020-2:10.443
    po lewej Grosejean, po prawej Raikkonen, obaj jadą w czystym powietrzy i mają opony w podobnym stanie, dalszy komentarz zbędny.

    Groszek jest szybszy od Raikkonena i w kwalifikacjach i w wyścigach (to że ma połowę punktów Kimiego to inna sprawa) no więc jest oczywiste że Fin nie wykorzystuje potencjału auta, (chyba że groszek jest nowym Clarkiem ale to mało prawdopodobne:)), i powtórzę to jeszcze raz, fakt że miał dwuletnią przerwę mnie nie obchodzi, interesuje mnie tylko jego aktualna forma a nie to co było lub będzie za rok.

  • 48. viggen
    • 2012-10-10 20:57:05
    • *.dynamic.chello.pl

    @47
    A pamiętasz na jakich byli pozycjach na tych okrążeniach ? Od 18-stego okrążenia Grosjean jedzie drugi i ściga Vettela (Vettel był daleko z przodu więc Francuzowi nikt nie przeszkadzał). Od 28 okrążenia mamy SC. Po SC na i restarcie traci pozycje na rzecz Alonso
    Kimi miał przed sobą Maldonado, Hamiltona, Rosberga, Buttona, Di Reste i musiał ich wyprzedzać. Nie jechał w czystym powietrzu.
    Faktycznie, weźmiesz sobie wyniki po wyścigu i ja gdyby na to spojrzał tak jak Ty teraz, to bym mówił to samo co Ty. Raikkonen dopiero czyste powietrze miał jak ścigał Alonso. Po SC się wlókł za Maldonado i Hamiltonem.

    Następnym razem w czasie wyścigu włącz sobie live timing i na żywo obserwuj gdzie kto jest na torze, kto przed nim, jaka sytuacja i jakie kręci czasy w poszczególnych sektorach.
    Jedyny wyścig, gdzie Groszek zdominował Raikkonena pod względem tempa wyścigowego była Kanada.
    I nie jestem ciężkim przypadkiem. Przyznałem rację, że Groszek był szybszy w kwalifikacjach. Bo teraz trudno powiedzieć, ponieważ na SPA Kimi był wyżej, na Monzy Groszek nie jechał, w Singapurze Groszek Eric i Kimi potwierdzili, że chcąc wycisnąć maksa z pakietu w Fina bolidzie przekombinowali z ustawieniami i Kimi był szybszy na używkach niż na nowych a na Suzuce, Kimi w każdym sektorze był szybszy od Groszka (w kwalach też, ale dał dupy i wyleciał z toru w Q3).

    Więc idąc dalej Twoim tokiem myślenia, skoro kierowcy daja ciała, to kto wg Ciebie by lepiej jechał? W kwalifikacjach emeryt Kimi nie był szybki natomiast w wyściagach wyciaga maksa. Zobacz ich wypowiedzi - przewaznie nie mielismy tempa by wygrac albo nie dalismy rady, bo potencjal byl na zwyciestwo W Bahrajnie to zespol zawinil - za pozno czekali na zmiane i Fin mial zbyt duza strate - to samo w Hiszpanii Nadrobil ale zabraklo juz czasu w wyscigu. Pomijam fakt ze Lotus w pierwszych 6-7 wyscigach mial jedne z najdluzszych pit-stopow.

  • 49. viggen
    • 2012-10-10 21:32:38
    • *.dynamic.chello.pl

    @49
    Oj przepraszam, w kwalach na Suzuce Groszek w 1sektorze był szybszy ale tracił w 2 i . Ale raczej wynikalo z ustawien w bolidzie bo Webber byl szybszy od Vettela tez w 1 sektorze jak Massa od Alonso.
    W każdym razie dzięki za wymianę zdań i poglądów. Dla mnie temat zamknięty. Pozdrawiam

  • 50. viggen
    • 2012-10-10 21:33:06
    • *.dynamic.chello.pl

    tracił w 2 i 3 * - tak miało być ;)

  • 51. rokosowski
    • 2012-10-10 22:12:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @48 ja p@#$%^&ę jesteś całkowicie odporny na fakty, w poście nr 39 dałem link do zapisu całego wyścigu ze strony FIA, na 20. okrążeniu samochód z nr 9 (Raikkonen) traci do jadącego przed nim numeru 5 (Alonso) 5,099 sekundy. Różnica stopniowo się zmniejsza do 2.643s na okr 27. Kimi miał przez te okrążenia czysty tor.

    W Hiszpanii Raikkonen faktycznie nadrobił na ostatnim stincie 20s (przez 16 okrążeń). Ale Groszek odrobił na tym etapie 24s w 13 okr. Gdyby Raikkonen jechał takim tempem to wygrałby ten wyścig. No ale pewnie ma inny (gorszy) samochód bo jak napisałeś wyciąga w wyścigach maks.

    Z mojej strony to tyle, więcej już nie piszę.

  • 52. głodny
    • 2012-10-11 18:32:57
    • *.lublin.mm.pl

    21. viggen
    Czy kolega byłby na tyle uprzejmy aby jakoś mi to wytłumaczyć , nie mam czasu by w necie wyszukać takich informacji.
    Nie jestem inżynierem , nie projektuje bolidów, ale na chłopski rozum w
    R30 -
    - był F-duct ,podwójny dyfuzor , masa całkowita bolidu 620 kg , przystosowany do opon Bridgestone .
    E20 -
    -brak podwójnego dyfuzora, brak F-duct , za to doszedł KERS , DRS , masa całkowita 640 kg , opony Pirelli
    Dla porównania R31 -
    -brak F-duct , brak podwójnego dyfuzora , doszedł KERS , DRS , masa całkowita 640 kg , opony Pirelli
    To takie większe zmiany rzucające się mocno w oczy ,a prawdziwego porównania i doznań z jazdy mógłby nam udzielić Kimi bo jeździł wszystkimi 3 modelami .
    Całkiem możliwe że gdzieś ,kiedyś ktoś go o to zapytał lub zapyta :) .
    P.S
    Co do nazwy E20 to też coś od rzeczy bredzisz.
    E od Enstone , 20 bo to 20 nadwozie F1 z tej fabryki .
    Pozdrawiam .

  • 53. viggen
    • 2012-10-11 22:01:14
    • *.dynamic.chello.pl

    @53
    R30-R31-E20
    Wszystko po kolei ewolucja a nie rewolucja. Masa tym się różni że doszedł Kers. Zmiany tylko nastąpiły ewolucyjne - zmiana wydechu, skrzydła przedniego i tylnego oraz zmiany w zawieszeniu i dodany Kers. Z braku kasy nie stać było zespół na calkowicie nowy bolid. To coś takiego jak facelifting samochodów- niby zmiany ale niewielkie. Dlatego R31 był nie tylko prowadzony przez słabych kierowców ale również sam w sobie był słaby. Zespół zbierał dane na oponach Pirelli i stworzył kolejną ewolucją zwaną E20.
    Enstone to siedziba Lotusa, dlatego napisałem - 20 bolid Lotusa w F1.

    PS
    Teraz są takie plotki że Raikkonen przyciągnąl nowych sponsorów na sezon 2013 i będzie w końcu nowy bolid - całkowite zmiany. I w końcu robiony pod kierowców, z którymi jeździł sezon wcześniej.
    R30 to spuścizna po Alonso, a R31 to kolejny niewypał, bo ten który pomagał w budowaniu nie skończył jego rozwoju w sezonie - bo wiadomo dlaczego Robert nie jeździł.

    Pozdrawiam.
    Skończyłem tutaj pisać, gościnnie się tylko zalogowałem.
    Udanych ostatnich 5 wyścigów i aby sezon wygrał lepszy.!!!
    Narta

  • 54. viggen
    • 2012-10-11 22:07:50
    • *.dynamic.chello.pl

    do 53
    Na Korei będzie w Lotusie nowy układ wydechowy wykorzystujący efekt Coandy. Coś w rodzaju dyfuzora. Koncepcja bolidu czy konstrukcja główna (podłoga) się nie zmieniają, tylko ciagle to zmiany ewolucyjne. Coś jak przejście z dyfuzora na Kersa.
    Elo

  • 55. viggen
    • 2012-10-11 22:18:56
    • *.dynamic.chello.pl

    @51
    Jak Ty uważasz, 5 sek jako czyste powietrze...hmmm to super. Ale nie zauważyłeś że Alonso na tych okrążeniach miał dwie wpadki, tzn miał czasówki gorsze o 1 sek. Ale nie ważne, to były pierwsze wyścigi, gdzie Raikkonen jeszcze narzekał na wspomaganie kierownicy. Do tego dodam, że Raikkonen i Groszek zaraz po pit stopach nie łapali jeszcze tempa właściwego, bo Lotus słabo opony dogrzewał.

    Co do Hiszpani, Raikkonen jechał ten ostatni stint wcześniej. a dwa, w pierszym etapie wyścigu Kimi miał o wiele lepsze tempo a w drugiej słabsze od Groszka. Pewnie wynikało to z ustawień bolidu z obciążeniem paliwa. W pierwszej części to Kimi bez problemów wyprzedził Groszka, nawet nie było team orders.
    A dogonienie kogoś a wyprzedzenia to dwie pary kaloszy.

    Uciekam, to już ostatni mój post na tym forum. Byłem tylko gościnnie.
    Narciarz wszystkim i oby te 5 ostatnich wyścigów przyniosło wiele emocji.
    Groszek to miał czyste powietrze.

  • 56. viggen
    • 2012-10-11 22:20:57
    • *.dynamic.chello.pl

    PS Od GP Niemiec w wyścigach tempem Fin łoi Groszka, więc potrzebował kilku wyścigów na złapanie rytmu po dwóch latach przerwy na nowych oponach, z pełnym bakiem - a wszystko przez to, że nie ma testów w czasie sezonu a jedynymi testami są treningi przed wyścigami.

  • 57. Skoczek130
    • 2012-10-11 22:29:42
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @viggen - trudno też tu dywagować. Ile Romek miał "czystych" wyścigów od GP Niemiec?? ;)

  • 58. viggen
    • 2012-10-11 22:43:12
    • *.dynamic.chello.pl

    @57
    Mam tez na myśli kwalifikacje. Wpadki to GP Węgier - Fin sam siebie opierdol... bo nie mógł jak przyznawał skleić dobrego kółka, bo ciągle ktoś mu przeszkadzał. i wypadek na Suzuce. Ale tempo w kwalach i w wyścigu ma już lepsze. Wystarczy patrzeć na czasówki w treningach, w kwalach i w wyścigach (czasy w sektorach) Na Spa to ponad sekunda.

    Kurna, dobra koniec. Nie mam czasu. 3 polskie fora to o jeden za dużo :)
    Bez odbioru. Ode mnie wszystko!

  • 59. głodny
    • 2012-10-12 20:33:06
    • *.lublin.mm.pl

    viggen
    Przeczytaj sam siebie we wpisie nr 19 i 53, zrozum sam Siebie i dopiero pogadamy .

  • 60. głodny
    • 2012-10-13 10:05:01
    • *.lublin.mm.pl

    Muszę to napisać bo pół nocy się śmiałem.

    viggen w poście nr 19 piszesz że E20 jest w prostej linii z R30 . W poście nr 53 już twierdzisz że to była ewolucja a nie rewolucja z R30-R31-E20

    Bzdury piszesz i tyle. sam E .Boulier stwierdził że R30 a R31 to zupełnie inna konstrukcja w 92% , wpisz sobie w google F1 R31 i wejdz w strone z tego forum tam masz czarno na białym.
    Więc była to rewolucja a nie ewolucja, a E20 miał kilka subtelnych zmian w stosunku co do R31 , więc R30 a E20 to w 100% inna konstrukcja
    .
    Twoja obrona co do pomyłki z nazwą E20 jest śmieszna bo nie ważne czy właścicielem jest Lotus, Mercedes czy Ferrari ,nazwa E20 jest hołdem dla fabryki w Enstone.
    Więc gdyby np Merc tak nazwał to byś napisał że to 20 bolid Mercedesa , więc sam widzisz że bzdury piszesz i się chcesz wykręcić zamiast przyznać że się pomyliłeś .

    Lotus sam w sobie jako członek F1 wyprodukował o wiele więcej konstrukcji bolidów niż 20.
    Poczytaj dowiedz się i dopiero zwracaj komuś uwagę , a to czy się najadłem czy też nie to nie Twoja sprawa.,
    co do wagi bolidów to też racji nie masz bo po odjęciu wagi KERS są lżejsze a nie cięższe .Kers waży około 35kg , więc waga bez KERS to 605kg tak jak pisałem R30 ważył 620kg bez KERS. więc to muszą być inne konstrukcje.
    Piszesz dużo ale bzdur, pisz mniej a na temat i podpieraj się FAKTAMI a nie swoimi fantazjami .

  • 61. viggen
    • 2012-10-13 12:15:18
    • *.dynamic.chello.pl

    @60
    Mam nadzieję że nie pękłeś ze śmiechu a na dzisiejsze kwalifikacje nie zaspałeś :)

    Rozumiem Twój wkład w szukaniu wszystkich aspektów technicznych bo ja nie mam czasu siedzieć po necie i szukać starych rzeczy.

    To jest ten sam bolid - myśl skrótowa. Podstawą w pojazdach mechanicznych jest płyta podłogowa. Ona się nie zmieniła w R30 R31 i E20. To tak samo jak masz VW Golfa V i VI. To jest ta sama konstrukcja tylko inaczej wygląda. Nie wszyscy o tym wiedzą ale VW ograniczył koszty bo podłoga jest najdroższa więc zmienił wygląd technikę ale nie płyty.

    Piszę uproszczonymi zdaniami aby uprościć wypowiedź a nie bawić się jakiegoś inżyniera i pokazywać że każda pierdoła się zmieniła.

    Konstrukcja bolidów Renault się nie zmieniła. Jeszcze raz piszę- płyta podłogowa jest ta sama (w F1 podłoga). Zmienili tylko resztę do wymogów w przepisach na kolejny sezon. Czyli aerodynamikę. Z tego wynika, że 92% części jest nowych (nowe opony, nowy pakiet, bez f-ductu ale z kersem itd).
    Dzisiaj mamy dołożone nowy układ wydechowy wykorzystujący efekt Coandy. Bolid jest ten sam. Ale jakby to wprowadzili w nowy sezon na pierwszy wyscig znowu byloby gadane ze to nowy bolid. Podstawa sie nie zmienila, bo podloga to najdrozszy element pojazdu a ich nie bylo stac na to. Dopiero w przyszlym sezonie ma byc calkowicie nowy bolid od projektu. Tam samo Mcl, Merc beda mieli calkowicie nowy bolid. Bo ich stac na to a Lotusa dopiero bedzie stac.

    Co do fabryki - fabryka Lotusa jest w Enstone. Cytat z wkipedii : Nowy samochód oznaczono symbolem E20, jako że jest to dwudziesty samochód wyprodukowany w fabryce w Enstone.
    To też uproszczenie myśli. mBank i Multibank to te same banki od zawsze, bo wszystko należy do BRE BANK. Na takiej zasadzie. Co za róznica czy napiszę że w Fabryce Lotusa czy też w Fabryce w Enstone. Jak to jedno i to samo. Przecież fabryka ta nalezy do Lotusa.

    To tak samo jak wszyscy dookoła piszą, że Boulier to manager Romain Grosjean.
    Prawda jest taka, że Boullier jest prezesem Gravity, ale nie oznacza to, że jest menadżerem Groszka .
    Tak samo Lewis Hamilton - jest związany z firmą XIX Entertainment, ale Fuller nie jest jego bezpośrednim menedżerem, tylko ma do tego odpowiednich ludzi, o których jednak się nie słyszy - podobnie jak w przypadku Groszka i Gravity

    Bardzo często menedżerowie nie pracują na własną rękę, tylko reprezentują jakąś firmę menedżerską. Menedżer Alonso - Luis Garcia Abad - jest pracownikiem firmy o podobnym profilu co Gravity czy XIX Entertainment, jednak szefa tamtej firmy nie nazywamy menedżerem Alonso, bo nim jest Abad(on też jest managerem Ikera Casillasa).

    Co do masy bolidów. Ze względu na KERS minimalna masa w bolidach na sezon 2011 się zmieniła. Musiała być trochę wyższa, ze względu na baterie. A potem są poprawki i inne "gadżety" żeby masę obniżyć wg swojego widzimisia. (bo musi być waga mininalna ale zespół może mieć bolid o większej masie). Tak samo robią producenci aut. Np takie BMW większość przodu ma z aluminium i magnezu a by mieć balans na osie 50:50 to akumulator czy nawet zbiornik na spryskiwacz przesunął do tyłu auta (bagażnik, pod tylne siedzenie).

    Pozdrawiam

  • 62. viggen
    • 2012-10-13 12:18:22
    • *.dynamic.chello.pl

    Skończyłem ten wątek, nie będę się tutaj juz rozpisywał. Rozumiem Twoje niuanse i Twoje zaangażowanie w ten temat. Trzymaj sie. Ja stad uciekam! Dzieki za rozmowe.
    Spadam z tego forum, bo bylem tylko gościnnie.
    Narta!

  • 63. głodny
    • 2012-10-13 13:38:26
    • *.lublin.mm.pl

    vigenn Ty jednak jesteś odporny na wiedzę .
    Patrz Swój post nr 21 - wyraźnie napisałeś że to E20 to 20 bolid Lotusa a nie jest to prawdą bo tak jak Ci już napisałem Lotus wyprodukował dużo więcej modeli F1 niż te 20 teraz się wykręcasz mbankam , czy Ty nie potrafisz się do błędu przyznać, tylko będziesz konfabulował kombinował i naginał FAKTY pod Siebie
    Sam napisałeś że E20 to bardziej R30 niż R31 , nadal piszesz dużo i bez sensu, czy Ty nie widzisz że bzdury piszesz .
    Dalej nie widzisz że Bolid R31 minus waga kers jest lżejszy od R30 bo też jest bez kers

    Ja się raz jeszcze pytam w jaki sposób E20 jest bardziej podobny do R30 niż do R31,
    Płyta podłogowa też się trochę musi rozmiarami zmienić aby rozkład masy odpowiednio rozłożyć .,sam spód i kształt jest narzucony przez regulamin techniczny więc jasne jest że tu dużo się nie zmienia .
    I zrozum że E20 i R30 to są zupełnie inne konstrukcje.
    I odpowiadaj na temat , a nie wtrącasz pełno nie potrzebnych wątków nie związanych z tematem o którym piszemy .

  • 64. viggen
    • 2012-10-13 14:52:37
    • *.dynamic.chello.pl

    Głodny
    Napisałem wyraźnie.
    Co za róznica czy napiszę że w Fabryce Lotusa czy też w Fabryce w Enstone. Jak to jedno i to samo. Przecież fabryka ta nalezy do Lotusa. 20 bolid w F1 wyprodukowany przez Lotusa. Faktycznie mogłem napisać, że 20 bolid F1 wyprodukowany w fabryce Entsone należącą do Lotusa.
    Co za różnica ? Uprościłem to a Ty mnie łapiesz za słówka. Nigdzie nie skłamałem! Jakie naginanie faktów?

    Napisałem, że to nie nowa konstrukcja i nie żaden nowy model. Nie skłamałem. Napisałem Ci że wywodzą się w jednej z linii z tego samego. R29->R30->R31->E20. Podstawą jest ta sama konstrucja. Jedna linnia, czy to R29 czy E20 - to jeden grzyb. Na tym samym się opiera.
    Nigdzie nie napisałem, że E20 jest bardziej podobne do R30 niz do R31. Słowo jedna linia nie rozumiesz. To modele ewolucyjne a nie rewolucyjne. Nie bylo kasy, wiec zaczeli po spusciznie po Alonso. Calkowicie nowy model ma byc dopiero w 2013r.
    Masa to nie tylko podłoga i nie tylko Kers. Zastasowanie mniej/więcej elementów w aerodynamice i masz rózną wagę. Czy to tak trudno zrozumięć?

    Łapiesz mnie za słówka bo napisałem że Kubica osiągnął mniej niż Kimi. I taka jest prawda. Mnie to nie interesuje że Polak to rodak patrze na fakty. Zespół zaczał w końcu w siebie wierzyć, Fin przyciąga sponsorów. Mają lepsze wyniki. Kimi usiadł do bolidu który nawet nie znał przed sezonem. Nawet jednej śrubki im nie podpowiedział.
    Ferrari też osiagnęło więcej z Raikkonenem niż z Alonso. Mają przynajmniej jeden tytuł. I do tego w pierszym sezonie startów w tym teamie przez Fina, gdzie w tamtym sezonie Mclaren mial o wiele szybsza maszyne. Alonso jeździ 3 lata w Ferrari, i w tym sezonie wszystko wskazuje ze ten nie bedzie tytulu dla Ferrari.

    Może ja zacznę łapać Cię za słówka i w jaki sposób Robert może wyciągnąć z bolidu 102%? Co to perpetum mobile!!!??? Jak to obliczyłeś? Masz jakiś wzór? Skąd wiesz że wycisnął maks z pakietu? Skąd wiesz, czy Kimi więcej nie wyciąga? Masz jakieś dane aby to udowodnić?

  • 65. viggen
    • 2012-10-13 15:01:10
    • *.dynamic.chello.pl

    Kubica sam chciał stamtąd spierniczać - do dzisiaj to Zientarski wspomina. Nie mieli sponsorów i ciągłości finansowej, wiec nie było kasy na nowy projekt od podstaw.

    Oczywiście dzisiaj, jak Kimi osiąga lepsze wyniki to od razu że lepszą posiada maszynę bo osiągnął więcej jak Robert. Ale gdyby osiagał wyniki na poziomie Schumachera, kibice by sobie w glowie utwierdzili, ze jednak Robert faktycznie jezdzil złomem.

    Czy niektorzy nie moga spojrzec realnym okiem?!
    Robert to dobry kierowca ale nie ma blysku, tego czegos.....i nie porownuj Kubicy do Kimiego, Alonso, Vettela. Buttona czy Hamiltona. To sa kierowcy lepsi od Kubicy.Takie sa fakty. Gdyby Robert był taki dobry to by jezdzil w lepszym teamie bo by sie o niego bili. Byl 5 lat w F1 przed wypadkiem.
    Ja sie cieszylem ze mamy Polaka w F1. To da wiary innym kierowcom z naszego kraju. Ale nie zrobilem z niego mistrza, jak wielu z kibicow. To solidny dobry kierowca ale nie material na wielkiego mistrza.

    Znalazl sie Rodak w F1 a my kibice zrobilismy z niego Schumachera albo Senne. Glodni sukcesow, bo ich duzo nie mamy w sporcie, napedzani przez media.
    Tak jak teraz hiszpanska prasa szuka afery ze wypadki Alonso to jakis szwindel.
    Ehhh
    Bez odbioru.

  • 66. głodny
    • 2012-10-13 16:33:52
    • *.lublin.mm.pl

    viggen
    Taka różnica że nie jest to 20 model Lotusa czy ty tego nie kumasz, ciężki jesteś .l
    Wprowadzasz w błąd i tego nie rozumiesz.
    Nie kurde E20 nie wywodzi się z R30 , nie jest do niego nawet podobny i nic z nim wspólnego nie ma.
    Jesteś nie reformowalny i nic do Ciebie nie dociera.
    Bez odbioru

  • 67. głodny
    • 2012-10-13 16:35:57
    • *.lublin.mm.pl

    102% mówią wszyscy fani Roberta w Polsce i za granica a oznacza to e wyciaga z bolidu ile fabryka dala .A nie wszyscy w F1 to potrafia.

  • 68. viggen
    • 2012-10-13 16:57:37
    • *.dynamic.chello.pl

    No widzisz, jestem niereformowalny :)
    Faktycznie, dla ludzi nie mających wiedzy o F1 - moje zdanie mogło wprowadzić w błąd. Tu masz rację. Ale Ty wiesz o tym, ja wiem o tym - więc po co o tym wałkować ?:)

    Dalej drążysz temat. Wywodzi się z tej samej lini. @głodny, przecież wiadomo że to nie są te same bolidy. Różnią się. Przecież to gołym okiem widać. Ale słowo. że E20 jest całkowicie nowym modelem/konstrukcją to nie jest dobre słowo. Bo to też wprowadza w błąd. Jest oparty na tej samej konstrukcji jak inne modele R29,30,31 - na tej samej podłodze. Gdyby dzisiejsze E20 było od ołówka i kartki na nowo zaprojektowane to byłoby nową konstrukcją. Dlatego napisałem ewolucja, nie rewolucja.
    No szkoda, mamy inne na ten temat zdanie.

    No właśnie - 102% przez fanów Kubicy a nie przez specjalistów od F1. Poza tym 100% to jest maks. Nie można wyciągnąć więcej :P

    Elo

  • 69. viggen
    • 2012-10-13 17:10:17
    • *.dynamic.chello.pl

    Dodam jeszcze, że idać Twoim tokiem myślenie w prokejtowaniu bolidu R31 maczał palce Kubica. I też z tego nic wielkiego nie wyszło. bo Nick Heidfield w tym bolidzie nie błyszczał.
    Wiec R31 jako podstawa wg Ciebie do E20 dalej jest tym szrotem, który nic wielkiego nie pokazał w sezonie 2011. Ale jakos w 2012 potrafi pokazac.

    Znając podejście Twoje do Roberta, zaraz się pewnie będzie smiał, bo porównuje Nicka do Roberta. ale Nick nie jest gorszym kierowcą od Roberta. Może wg fanów Roberta jest gorszy ale niewiele. Tym bardziej, ze patrzac na suche dane to Nick tylko raz na punkty w sezonie przegrał z Kubicą.

  • 70. głodny
    • 2012-10-13 17:26:35
    • *.lublin.mm.pl

    viggen zrozum w końcu że R30 i R31 to zupełnie inne konstrukcje.
    natomiast E20 jest podobny do R31 , wniosek - E20 nie ma nic wspólnego z R30.
    Kubicy w to nie wtrącaj bo nie o tym mowa, a Qick Nick nie mógł błyszczeć w tym bolidzie podobnie jak Fisichella przechodząc w połowie sezonu z Force India do Ferrari, widzisz tu jakąś analogię czy nie.
    Zobacz że pierwsze testy w R31 nalezaly do Roberta byl 1 .

  • 71. viggen
    • 2012-10-13 18:08:58
    • *.dynamic.chello.pl

    E20 ma podłogę R30. To jest element wspólny. Reszta jest inna. Podstawą do budowy R30 był R29. Na tej podłodze skonstruowali R30. Potem podłoga została, stworzyli nowy pakiet i powstał R31. A dzisiaj mamy E20, też w wyniku ewolucji R31.
    Ale dobra, nie będę się z Tobą spierał. Skoro twierdzisz że E20 jest nową konstrukcją to nie będę się z Tobą sprzeczał. Ja uważam że nie, bo podstawa na czym się buduje bolid czyli podłoga jest ta sama.

    Taką samą analogię widzę, kiedy mówią że Alonso zdeptał Groszka w Renault.

    I podobną widzę, kiedy przyszedł Raikkonen do całkowicie nowego zespołu i usiadł do całkowicie nowego bolidu.

    Od kiedy testy przed sezonem są miarodajne jeżeli chodzi o prędkość? Jak sama nazwa wskazuje, to testy, gdzie się testuje różne rozwiązania. |W tym roku tez Lotusy bardzo dobrze w testach wychodzily a w pierwszych wyscigach wachaly spaliny za RBR i McL.

  • 72. głodny
    • 2012-10-13 20:32:57
    • *.lublin.mm.pl

    viggen mój post nr 20 to to samo co mi piszesz.
    Ogarnij się

  • 73. głodny
    • 2012-10-13 20:38:33
    • *.lublin.mm.pl

    viggen bądź pozdrowiony i żyj w Swoim świecie.
    Nie dogadamy się nawet jak zjemy kilo soli .
    3maj się

  • 74. viggen
    • 2012-10-13 21:24:13
    • *.dynamic.chello.pl

    To samo mogę powiedzieć, że Ty żyjesz w swoim świecie !
    Nie no dogadamy się na dzień dzisiejszy.
    Ale spoko, postaram się to sprawdzić w innym źródle i na pewno to napiszę. Nawet gdy Ty masz rację.
    Bo jeżeli się mylę, to trudno - potrafię się przyznać do błędu.
    Pozdro

  • 75. viggen
    • 2012-10-13 23:36:24
    • *.dynamic.chello.pl

    @75
    Ok, biję się w pierś :) Masz rację, R30 i R31 się różnią. Podłoga również się zmieniła głównie za sprawą wydechu w przedniej części podłogi.
    E20 jest ewolucją R31.

    Przepraszam, że musiałeś nawyrywać włosy z głowy :)

    Dzięki za rozmowę i wymianę zdań.
    3mka

  • 76. viggen
    • 2012-10-13 23:42:06
    • *.dynamic.chello.pl

    Czekam jeszcze na jedno info i jeżeli się dowiem czegoś więcej dopiszę.
    Pozdro


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo