komentarze
  • 1. david9
    • 2012-03-17 11:52:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    No Grosjean 3 to się trochę Lotus uspokoił. Jakby się do Q3 nie dostali to już by pewnie dawno ze skargą stali.

  • 2. Antorek
    • 2012-03-17 11:54:27
    • *.dynamic.chello.pl

    Pewnie tak

  • 3. RoyalFlesh F1
    • 2012-03-17 12:03:31
    • *.205.238.142

    Mają swietny bolid

  • 4. MelonE250
    • 2012-03-17 12:13:21
    • *.broadband.greenlan.pl

    Moim zdaniem są obecnie drugą siłą w stawce, zaraz za McLarenem. Kwalifikacje pokazały, że Lotus jest szybki na pojedynczym kółku. Nie ma powodów by sądzić, że jutro auto bedzie się spisywało gorzej. Oby tylko Grosjean wytrzymał presje i nie popsuł startu...

  • 5. RoyalFlesh F1
    • 2012-03-17 12:20:58
    • *.205.238.142

    4. MelonE250
    Jedyny bład jaki popełnił Lotus przed sezonem było zapytanie sie FIA o legalność reaktywnego zawieszenie. Mercedes sie nie pytał i legalny mają.

  • 6. RoyalFlesh F1
    • 2012-03-17 12:21:46
    • *.205.238.142

    Oczywiście chodziło mi o wynalazek Mercedesa

  • 7. david9
    • 2012-03-17 12:22:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    4. MelonE250
    Może w tym wyścigu są druga siłą ale w Malezji polegną z Mercedesem. Tam są 2 długie proste co w kwalifikacjach da sporo Mercedesowi wyposażonemu z dobry DRS i kanał F.

  • 8. MelonE250
    • 2012-03-17 12:34:12
    • *.broadband.greenlan.pl

    7. david9
    Obyś się mylił...

  • 9. Aktimelek
    • 2012-03-17 12:46:46
    • *.149.244.78.atman.pl

    Proste: Redbull trzyma z Lotusem,a McLaren z Mercedesem. Te same silniki..:)

  • 10. bartek1515
    • 2012-03-17 13:50:42
    • *.dynamic.mm.pl

    Jeśli FIA to zdelegalizuje to wtedy już się naprawdę skompromitują :)

  • 11. szerter
    • 2012-03-17 15:41:08
    • *.rackcentre.redstation.net.uk

    10. bartek1515 - "Nie pierwszy raz, nie ostatni jak sądzę (...)". Chociaż akurat w tym przypadku nie spodziewałbym się zmiany stanowiska ze strony FIA. Rozumiem obawy i pretensje Lotusa, ale FIA będzie się bronić że to nie jest oddzielny system a wyłącznie rozwinięcie DRS, jak to na SKY nazywa Ted - "Super DRS". Kierowca nie jest w stanie uaktywnić samego F-duct'a, wyłącznie razem z DRS. A fakt, że dostaje wtedy więcej gratisów to jest niejako skutek uboczny, podobny do tego jak w 2011 niektóre zespoły potrafiły z DRS wyciągnąć więcej niż inni - np. poprzez krótszy czas przejścia między stanem aktywnym i nieaktywnym. Merc też po prostu wyciąga więcej.

  • 12. Zirdiel
    • 2012-03-17 16:10:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @1 Po przeczytaniu nagłówka dokładnie to samo pomyślałem :))

  • 13. Rudolf50
    • 2012-03-17 18:14:17
    • *.ip.emouse.pl

    McLaren uważa że jest to leglane więc pewnie będzie
    to najbogatszy zespół a jak wiadomo w F1 rządzi kasa

  • 14. bartek1515
    • 2012-03-17 20:03:47
    • *.dynamic.mm.pl

    @11 szerter
    Ja również myślę, że raczej pozostawią to rozwiązanie jako legalne, dlatego, że "system" aktywuje się całkowicie pasywnie, kierowca nie robi nic, co miałoby go aktywować. DRS jest dozwolony, a że jakiś zespół zdecydował się ustawił za nim kanaliki to już "ich sprawa" i moim zdaniem nie powinni ich za to karać delegalizując pomysł. Podobnie było z dyfuzorem. Za wydechem ktoś ustawił dyfuzor i był to element stały, który się nie rusza, kierowca też go nie aktywuje. Spaliny samoczynnie wpadały na niego, zwiększając poziom docisku tylniej osi. Teraz powietrze też samo wpada w te kanaliki i dalej dzieją się z nim określone rzeczy, zwiększające prędkość. Nie widzę tu większych różnic, więc myślę, że pozostanie to legalne i zespoły mogą się brać za kopiowanie jeśli faktycznie daje wystarczające korzyści. Ale jak wiadomo, lepiej mieć jakąś innowację niż tracić te ewentualne dziesiąte części sekundy na okrążeniu w wyniku jej braku.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo