komentarze
  • 5. Timber
    • 2012-02-23 20:30:57
    • *.adsl.inetia.pl

    theadzik padłem :D

  • 6. ULTR93
    • 2012-02-23 20:48:44
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Bardzo fajny filmik.
    Pokazuje całe działanie W-duct'a i teraz już wiem o co z tym chodzi.
    Wielkie podziękowania dla redakcji. ;)

  • 7. kruszon
    • 2012-02-23 20:53:32
    • *.79.77.208.atman.pl

    coś mi tu nie pasuje... pomysł merca, a na filmiku ferrari?
    a druga sprawa, o ile się znam, to wjeżdżając w prawy zakręt, obciążamy prawą stronę samochodu. tak? więc powinno powietrze być kierowane na prawą stronę skrzydła? czyżby mała ściema?

  • 8. Makaron
    • 2012-02-23 21:07:48
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    przecież na filmiku dokładnie tak jest. obejrzyj jeszcze raz

  • 9. ULTR93
    • 2012-02-23 21:10:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jeżeli wjeżdżamy w prawy zakręt to przeciążenie kierowane jest na lewą stronę,a jak skręcamy w lewo to odwrotnie.
    Wypróbuj to na własnym przykładzie jadąc własnym samochodem. Rozpędź się do odpowiedniej prędkości i spróbuj wejść w zakręt i zobaczysz w którą stronę Cię będzie "darło".
    Tylko zrób to z głową, żebyś mi tu później nie pisał, że przeze mnie rozwaliłeś swoje "cacko".

  • 10. sever
    • 2012-02-23 21:14:33
    • *.247.210.91.neter.pl

    Wjeżdżając w prawy dociskamy lewe koła a prawe się unoszą.

  • 11. sever
    • 2012-02-23 21:17:08
    • *.247.210.91.neter.pl

    P.S. Lewa strona to ta na której nosimy zegarek a prawa to ta od dwóch pedałów.

  • 12. fanAlonso=pziom
    • 2012-02-23 21:22:29
    • *.rzeszow.mm.pl

    ten filmik już był po newsem o prezentacji mercedesa

  • 13. czajan101
    • 2012-02-23 21:35:29
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ....
    ciekawy pomysl, jakze bliski temu na co wpadlem... z wyjatkiem tego podziału na lewo/prawo/srodek...
    (wierzcie sobie lub nie...)
    juz ktorys rok z rzedu.... dmuchany dyfuzor... f duct... kilka innych drobiazgow... to co sobie obmyslilem w wolnych chwilach ma zastosowanie w kolejnym sezonie.. tyle ze obliczone, bardziej dopracowane... bo co ja moge i do czego mi to potrzebne. ja sie chyba marnuje :p
    zaczne patentowac swoje pomysly :|

    jaki F1 team chce kupic patent na inna wersje f-duct moze ;]? w pelni zgodny z regulaminem ;]

  • 14. hubertus
    • 2012-02-23 21:49:17
    • *.in-net.pl

    to będzie bardzo drogi element i jego strata np uderzając w przeciwnika lub bandę może doprowadzić do znacznego uszczerbku budżetu merca

  • 15. sever
    • 2012-02-23 21:52:49
    • *.247.210.91.neter.pl

    @14 już nie mówiąc o kompletnej utracie kontroli nad bolidem.

  • 16. Termik
    • 2012-02-23 22:01:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja myślę że to tylko drogi bajer nie wiele wprowadzający do rywalizacji. Trudny w skopiowaniu - Nie wszyscy chyba biorą też pod uwagę wpływ kierunku wiatru na działanie tego cuda.

  • 17. czajan101
    • 2012-02-23 22:07:29
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    martwicie sie o Mercedes AMG Petronas i o kase?
    i wcale nie bedzie tak drogo jak myslicie ;]
    a kontroli kompletnie tez nie straca bo skrzydło jakie by nie bylo jak sie uszkodzi to nie dziala tak jak trzeba
    chyba ze jakies bezuzyteczne czesci odleca, co w przypadku tego skrzydla tez nie zaszkodzi :p

    swoja droga ciekawe jak poradzili sobie z syfem ktory tam moze sie dostac i te wszystkie przewody poblokowac ;]
    jesli nie wzieli tego pod uwage to sprzedam swoj pomysl ;)

    swoja droga mysle ze red bull z tym swoim wlotem powietrza na uskoku poszedl sporo dalej z tym pomyslem ;] i znow beda miażdzyc ;)

  • 18. czajan101
    • 2012-02-23 22:09:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @16 przy tak małym wlocie i tych predkosciach osiaganych przez bolid wplyw wiatru bedzie ~0 ;]

  • 19. sever
    • 2012-02-23 22:19:58
    • *.247.210.91.neter.pl

    @18 zgadzam się w 100%

  • 20. głodny
    • 2012-02-23 22:28:49
    • *.lublin.mm.pl

    18. czajan101 , 19. sever Gdyby tak było to nikt by nad tym nie pracował , pieniędzy w to nie wkładał .
    Wystarczy 5km więcej uzyskać w zakrętach i na prostej , a jakieś setne na okrążeniu da się urwać, pomnożyć przez ilość okrążeń , co może dać nawet kilka , kilkanaście sekund przewagi , niby nie wiele ale w tym sporcie jednak wiele .
    Przypomnę że wlot w McL do F-duct , wielkością też nie powalał a swoje robił :) .

  • 21. sever
    • 2012-02-23 22:45:16
    • *.247.210.91.neter.pl

    @20 czytaj ze zrozumieniem albo idź już spać.

  • 22. natalkaF1
    • 2012-02-23 23:15:15
    • *.kalisz.mm.pl

    @21 sever
    To ty idź spać, nie wiesz wogóle o czym piszesz, nawet nie wiesz jak ogromna ilość powietrza jest tłoczona przez głupi otworek 5x10 cm przy odpowiedniej prędkości, więc nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz zielonego pojęcia :/

  • 23. Neus
    • 2012-02-23 23:32:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo dziekuje za posluchanie mojego komentarza i wydzielenie tego materialu do osobnego newsa

  • 24. czesteriks
    • 2012-02-24 08:51:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Odnoszę wrażenie , że RBR używa tego od 2 lat - wszyscy myśleli , że to co wystawało z uszkodzonych nosów to linki , a mogły to być przewody doprowadzające powietrze . Cały sezon 2010 zajęło im dopracowanie tego i w zaeszłym roku już haratali po asfalcie . W zeszłym roku na Monza Mark zgubił skrzydło i Ferari zaczęło haratać (może dowiedzieli się , że ta linka ma w środku dziurę . A jeśli chodzi o stabilność działania to proponuję przypomnieć sobie SPA 2010 gdy Vettel wparował w Buttona , jak go zaczęło bujać bo za szybko zmieniał się kierunek (wiatru w dziób ) . Zaczęło go skręcać w lewo a w-duct dodawał w tym samym kierunku docisku ,Vettel musiał mocniej odbić w prawo i w-duct dociążył prawą itd .Takaż to moja teoria .

  • 25. RoyalFlesh F1
    • 2012-02-24 09:12:36
    • *.205.238.142

    24. czesteriks
    Głupszej teori nie słyszałem

  • 26. głodny
    • 2012-02-24 10:30:32
    • *.lublin.mm.pl

    24. czesteriks
    A ja bym obstawiał że Ferrari i RBR po raz pierwszy testowały swój W-duct wtedy jak wybuchła afera z giętkimi skrzydłami.
    Standardowe testy na giętkość te skrzydła przechodziły a w zakrętach mocno się wyginały dzięki właśnie W-duct (były przysysane w zakręcie )

  • 27. sever
    • 2012-02-24 21:08:26
    • *.247.210.91.neter.pl

    @22. natalkaF1 gdybyś przeczytała wpis nr 18 do którego odniósł się mój dopis i zrozumiała jego sens ...

  • 28. głodny
    • 2012-02-24 21:56:28
    • *.lublin.mm.pl

    27. sever
    Przespałem się i zwracam honor , tak podmuchy wiatru nie będą miały żadnego wpływu na przekierowywanie powietrza w odpowiedni kanał :)
    22. natalkaF1 Narobiłem zamieszania sorki , faktycznie byłem śpiący i źle zinterpretowałem severa .

  • 29. fezuj
    • 2012-02-24 23:52:23
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Coś czuje że to więcej picu na wodę by postraszyć konkurencję i naciągnąć ich na dodatkowe koszty niż pożytku w czasie wyścigu. Nawet @1. theadzik zauważył że to h... warte ;)

  • 30. sever
    • 2012-02-25 12:55:27
    • *.247.210.91.neter.pl

    @28 OK nic nie szkodzi- zastanawiam się tylko skąd tyle zapalczywości u Natalki .

  • 31. TomPo
    • 2012-02-26 02:21:00
    • *.dynamic.chello.pl

    drogie? dziura, wyprofilowany przelot i pare rurek, genialne w swej prostocie ;p

  • 32. natalkaF1
    • 2012-02-26 23:40:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @30 sever
    Tu nie chodzi mi konkretnie o ciebie i wcale nie twierdze że merc dzięki swojemu duktowi będzie miał mistrza ale nie lubie tego jak ludzie wypowiadają się na tematy o których nie mają zielonego pojęcia.

  • 33. sever
    • 2012-02-27 18:19:00
    • *.247.210.91.neter.pl

    @32 Natalko a jak Ci się wydaje ?
    czy facet który, bronił prace z przepływu laminarnego w układacz dolotowych silników spalinowych należy do tych którzy maję zielone pojęcie?

  • 34. plnf
    • 2012-04-20 13:50:12
    • *.94.182.136

    co to za fajna muza ????

  • 35. plnf
    • 2012-04-20 13:50:58
    • *.94.182.136

    oczywiście ostatnia :)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2017 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo