A A


Film pokazujący sposób działania W-duct

Poniżej chcielibyśmy pokazać interesujący film, ilustrujący w przyjaznej formie sposób działania systemu W-duct.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

System W-duct jest odpowiedzią Mercedesa na zakaz FIA dotyczący stosowania słynnego F-ductu.



Autor: kempa007  |  Data: 2012-02-23

 <<< poprzedninastępny >>> 

Kliknij i zobacz wszystkie komentarze (35)
 
   5. Timber 2012-02-23 20:30:57 (Host: *.adsl.inetia.pl)
theadzik padłem :D
   6. ULTR93 2012-02-23 20:48:44 (Host: *.internetdsl.tpnet.pl)
Bardzo fajny filmik.
Pokazuje całe działanie W-duct'a i teraz już wiem o co z tym chodzi.
Wielkie podziękowania dla redakcji. ;)
   7. kruszon 2012-02-23 20:53:32 (Host: *.79.77.208.atman.pl)
coś mi tu nie pasuje... pomysł merca, a na filmiku ferrari?
a druga sprawa, o ile się znam, to wjeżdżając w prawy zakręt, obciążamy prawą stronę samochodu. tak? więc powinno powietrze być kierowane na prawą stronę skrzydła? czyżby mała ściema?
   8. Makaron 2012-02-23 21:07:48 - Blokada (Host: *.adsl.inetia.pl)
przecież na filmiku dokładnie tak jest. obejrzyj jeszcze raz
   9. ULTR93 2012-02-23 21:10:19 (Host: *.internetdsl.tpnet.pl)
Jeżeli wjeżdżamy w prawy zakręt to przeciążenie kierowane jest na lewą stronę,a jak skręcamy w lewo to odwrotnie.
Wypróbuj to na własnym przykładzie jadąc własnym samochodem. Rozpędź się do odpowiedniej prędkości i spróbuj wejść w zakręt i zobaczysz w którą stronę Cię będzie "darło".
Tylko zrób to z głową, żebyś mi tu później nie pisał, że przeze mnie rozwaliłeś swoje "cacko".
   10. sever 2012-02-23 21:14:33 (Host: *.247.210.91.neter.pl)
Wjeżdżając w prawy dociskamy lewe koła a prawe się unoszą.
   11. sever 2012-02-23 21:17:08 (Host: *.247.210.91.neter.pl)
P.S. Lewa strona to ta na której nosimy zegarek a prawa to ta od dwóch pedałów.
   12. fanAlonso=pziom 2012-02-23 21:22:29 (Host: *.rzeszow.mm.pl)
ten filmik już był po newsem o prezentacji mercedesa
   13. czajan101 2012-02-23 21:35:29 (Host: *.internetdsl.tpnet.pl)
....
ciekawy pomysl, jakze bliski temu na co wpadlem... z wyjatkiem tego podziału na lewo/prawo/srodek...
(wierzcie sobie lub nie...)
juz ktorys rok z rzedu.... dmuchany dyfuzor... f duct... kilka innych drobiazgow... to co sobie obmyslilem w wolnych chwilach ma zastosowanie w kolejnym sezonie.. tyle ze obliczone, bardziej dopracowane... bo co ja moge i do czego mi to potrzebne. ja sie chyba marnuje :p
zaczne patentowac swoje pomysly :|

jaki F1 team chce kupic patent na inna wersje f-duct moze ;]? w pelni zgodny z regulaminem ;]
   14. hubertus 2012-02-23 21:49:17 (Host: *.in-net.pl)
to będzie bardzo drogi element i jego strata np uderzając w przeciwnika lub bandę może doprowadzić do znacznego uszczerbku budżetu merca
   15. sever 2012-02-23 21:52:49 (Host: *.247.210.91.neter.pl)
@14 już nie mówiąc o kompletnej utracie kontroli nad bolidem.
   16. Termik 2012-02-23 22:01:51 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
A ja myślę że to tylko drogi bajer nie wiele wprowadzający do rywalizacji. Trudny w skopiowaniu - Nie wszyscy chyba biorą też pod uwagę wpływ kierunku wiatru na działanie tego cuda.
   17. czajan101 2012-02-23 22:07:29 (Host: *.internetdsl.tpnet.pl)
martwicie sie o Mercedes AMG Petronas i o kase?
i wcale nie bedzie tak drogo jak myslicie ;]
a kontroli kompletnie tez nie straca bo skrzydło jakie by nie bylo jak sie uszkodzi to nie dziala tak jak trzeba
chyba ze jakies bezuzyteczne czesci odleca, co w przypadku tego skrzydla tez nie zaszkodzi :p

swoja droga ciekawe jak poradzili sobie z syfem ktory tam moze sie dostac i te wszystkie przewody poblokowac ;]
jesli nie wzieli tego pod uwage to sprzedam swoj pomysl ;)

swoja droga mysle ze red bull z tym swoim wlotem powietrza na uskoku poszedl sporo dalej z tym pomyslem ;] i znow beda miażdzyc ;)
   18. czajan101 2012-02-23 22:09:37 (Host: *.internetdsl.tpnet.pl)
@16 przy tak małym wlocie i tych predkosciach osiaganych przez bolid wplyw wiatru bedzie ~0 ;]
   19. sever 2012-02-23 22:19:58 (Host: *.247.210.91.neter.pl)
@18 zgadzam się w 100%
   20. głodny 2012-02-23 22:28:49 (Host: *.lublin.mm.pl)
18. czajan101 , 19. sever Gdyby tak było to nikt by nad tym nie pracował , pieniędzy w to nie wkładał .
Wystarczy 5km więcej uzyskać w zakrętach i na prostej , a jakieś setne na okrążeniu da się urwać, pomnożyć przez ilość okrążeń , co może dać nawet kilka , kilkanaście sekund przewagi , niby nie wiele ale w tym sporcie jednak wiele .
Przypomnę że wlot w McL do F-duct , wielkością też nie powalał a swoje robił :) .
   21. sever 2012-02-23 22:45:16 (Host: *.247.210.91.neter.pl)
@20 czytaj ze zrozumieniem albo idź już spać.
   22. natalkaF1 2012-02-23 23:15:15 (Host: *.kalisz.mm.pl)
@21 sever
To ty idź spać, nie wiesz wogóle o czym piszesz, nawet nie wiesz jak ogromna ilość powietrza jest tłoczona przez głupi otworek 5x10 cm przy odpowiedniej prędkości, więc nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz zielonego pojęcia :/
   23. Neus 2012-02-23 23:32:34 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Bardzo dziekuje za posluchanie mojego komentarza i wydzielenie tego materialu do osobnego newsa
   24. czesteriks 2012-02-24 08:51:25 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Odnoszę wrażenie , że RBR używa tego od 2 lat - wszyscy myśleli , że to co wystawało z uszkodzonych nosów to linki , a mogły to być przewody doprowadzające powietrze . Cały sezon 2010 zajęło im dopracowanie tego i w zaeszłym roku już haratali po asfalcie . W zeszłym roku na Monza Mark zgubił skrzydło i Ferari zaczęło haratać (może dowiedzieli się , że ta linka ma w środku dziurę . A jeśli chodzi o stabilność działania to proponuję przypomnieć sobie SPA 2010 gdy Vettel wparował w Buttona , jak go zaczęło bujać bo za szybko zmieniał się kierunek (wiatru w dziób ) . Zaczęło go skręcać w lewo a w-duct dodawał w tym samym kierunku docisku ,Vettel musiał mocniej odbić w prawo i w-duct dociążył prawą itd .Takaż to moja teoria .
   25. RoyalFlesh F1 2012-02-24 09:12:36 (Host: *.205.238.142)
24. czesteriks
Głupszej teori nie słyszałem
   26. głodny 2012-02-24 10:30:32 (Host: *.lublin.mm.pl)
24. czesteriks
A ja bym obstawiał że Ferrari i RBR po raz pierwszy testowały swój W-duct wtedy jak wybuchła afera z giętkimi skrzydłami.
Standardowe testy na giętkość te skrzydła przechodziły a w zakrętach mocno się wyginały dzięki właśnie W-duct (były przysysane w zakręcie )
   27. sever 2012-02-24 21:08:26 (Host: *.247.210.91.neter.pl)
@22. natalkaF1 gdybyś przeczytała wpis nr 18 do którego odniósł się mój dopis i zrozumiała jego sens ...
   28. głodny 2012-02-24 21:56:28 (Host: *.lublin.mm.pl)
27. sever
Przespałem się i zwracam honor , tak podmuchy wiatru nie będą miały żadnego wpływu na przekierowywanie powietrza w odpowiedni kanał :)
22. natalkaF1 Narobiłem zamieszania sorki , faktycznie byłem śpiący i źle zinterpretowałem severa .
   29. fezuj 2012-02-24 23:52:23 (Host: *.pub.krusz-lan.pl)
Coś czuje że to więcej picu na wodę by postraszyć konkurencję i naciągnąć ich na dodatkowe koszty niż pożytku w czasie wyścigu. Nawet @1. theadzik zauważył że to h... warte ;)
   30. sever 2012-02-25 12:55:27 (Host: *.247.210.91.neter.pl)
@28 OK nic nie szkodzi- zastanawiam się tylko skąd tyle zapalczywości u Natalki .
   31. TomPo 2012-02-26 02:21:00 (Host: *.dynamic.chello.pl)
drogie? dziura, wyprofilowany przelot i pare rurek, genialne w swej prostocie ;p
   32. natalkaF1 2012-02-26 23:40:38 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
@30 sever
Tu nie chodzi mi konkretnie o ciebie i wcale nie twierdze że merc dzięki swojemu duktowi będzie miał mistrza ale nie lubie tego jak ludzie wypowiadają się na tematy o których nie mają zielonego pojęcia.
   33. sever 2012-02-27 18:19:00 (Host: *.247.210.91.neter.pl)
@32 Natalko a jak Ci się wydaje ?
czy facet który, bronił prace z przepływu laminarnego w układacz dolotowych silników spalinowych należy do tych którzy maję zielone pojęcie?
   34. plnf 2012-04-20 13:50:12 (Host: *.94.182.136)
co to za fajna muza ????
   35. plnf 2012-04-20 13:50:58 (Host: *.94.182.136)
oczywiście ostatnia :)

Kliknij i zobacz wszystkie komentarze (35)

Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Australii ZOSTAŁO:



dni
0
1
godzin
0
6
minut
0
5

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Australii
  Kropka F1 24 marca (Piątek)
    Kropka F1   02:00 - 03:30  #1 trening
    Kropka F1   06:00 - 07:30  #2 trening
  Kropka F1 25 marca (Sobota)
    Kropka F1   04:00 - 05:00  Trening
    Kropka F1   07:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 26 marca (Niedziela)
    Kropka F1   07:00  Wyścig


 TESTY
 Kropka F1 10 marca  Barcelona
 Kropka F1 09 marca  Barcelona
 Kropka F1 08 marca  Barcelona
 Kropka F1 07 marca  Barcelona

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  Hamilton najszybszy po piątkowych treningach w Australii  Hamilton najszybszy po piątkowych trenin ...
  Force India zmienia barwy przed sezonem 2017  Force India zmienia barwy przed sezonem ...
  Wolff nie widzi przeszkód w organizacji testów dla Kubicy  Wolff nie widzi przeszkód w organizacji ...
  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...?  McLaren rozmawiał już z Mercedesem...? ...
  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i Ferrari  #1 trening: Mercedes przed Red Bullem i ...
  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą wersję silnika  Mercedes wszystkim dostarczy najświeższą ...
  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawieszenie  Mercedes i Red Bull musiały zmienić zawi ...
  Honda jest w pełni oddana współpracy z McLarenem  Honda jest w pełni oddana współpracy z M ...
  Vettel wybrał już imię dla swojego nowego Ferrari  Vettel wybrał już imię dla swojego noweg ...
  Alonso jest przygotowany na słabe rozpoczęcie sezonu  Alonso jest przygotowany na słabe rozpoc ...

 ARTYKUŁY
  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017  Podsumowanie zmian w F1 przed sezonem 2017
  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016  Podsumowanie zmian w przepisach F1 na sezon 2016
  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015  Zmiany regulaminów F1 na sezon 2015
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014

 ANKIETA
 Który zespół Twoim zdaniem będzie najszybszy w Australii?
  Mercedes
  Ferrari
  Red Bull
  inny
   

 PREZENTACJE 2017
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2017 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V