komentarze
  • 48. melo
    • 2011-12-07 04:40:37
    • *.153.102.202

    pamietacie wiadomość która mówiła że Mecachrome miało się wycofać z F1, uzasadnili to tym że padli ofiarą zamrożenia rozwoju silników, przez co ich biura konstrukcyjne działu F1 nie mają pracy, a są kosztowne w utrzymaniu. Gdyby tylko wykonywali fizycznie silnik sprawa zamrozenia by ich nie dotyczyła, był by to wtedy problem Renaulta, a okazało sie ze Mecachrome sie skarzy ze jego biura konstrukcyjne są niewykorzystywane. Naszczęscie jakoś sie dogadali i są dalej w sporcie F1. Teraz na "deskach kreślarskich biur Mecachrome jest silnik F1 1.6 V6 Turbo i ponoć są z niego bardzo zadowoleni, ale nie wiadoma czy będzie on występował pod nazwą Renault, ponieważ romans renaulta z F1 przezywa kryzys i jesli kontrakt sie skonczy między renaultem a Mecachrome, to mozemy sie spodziewać innej nazwy, być może nazwa Mecachrome F1 jak było to w 98 roku, williams miał wtedy silmik Mecachrome z rodowitą nazwą firmy.

  • 49. melo
    • 2011-12-07 04:46:32
    • *.153.102.202

    Ale jeśli mimo wszystko renault będzie chciał za wszelką cenę utrzymać status dostawcy silników F1 to pewnie wykupi od mecachrome taki przywilej i przedłuzy kontrakt. Nic nie wiadomo jak sie dalej potoczy nazwie renault w biznesie F1

  • 50. melo
    • 2011-12-07 05:09:11
    • *.153.102.202

    jar188 wejdź na mecachrome.com wybierz english wersion, u góry kliknij na "Locations" pózniej z boku kliknij na Aubigny sur Nere i pojawi sie siedziba firmy i pod obrazkiem przeczytaj, w kilku punktach pisze czym sie zajmują. Mecachrome ma kilka siedzib we francji i kanadzie.

  • 51. melo
    • 2011-12-07 05:27:55
    • *.153.102.202

    F1fan21. Ze względów biznesowych na niektórych płaszczyznach biznesowych Mercedesa i ilmora łączy sie w jedna firmę bo Merc wykupil udziały w Ilmor, nie mniej jednak pomijając te biznesowe zagrywki Ilmor działa dalej osobno od Mercedesa jako Ilmor Motor, niedawno nawet staneli do przetargu na standardowy silnik f1 pod nazwą Ilmor Motor i nawet byli bliscy wygrania przetargu. Myśl techniczna dla silników F1 to cały czas ścisły zespol z Ilmor Motor, Mercedes nie wnosi tam zadnej myśli technicznej.

  • 52. melo
    • 2011-12-07 05:34:30
    • *.153.102.202

    jar188 jeśli juz tam wejdziesz to pod zdjęciem bedziesz miał miedzy innymi punkty
    - "Desing & production F1 engines"
    - "Design & productions GP2 engines"

  • 53. melo
    • 2011-12-07 05:36:08
    • *.153.102.202

    Chłopaki wcześnie wstaje co nie?;) Pozdro wszystkim i miłego dnia życze;)

  • 54. melo
    • 2011-12-07 05:41:45
    • *.153.102.202

    jar188 sorki przed kliknięciem "Aubigny sur Nere" kliknij z boku "France" bo to siedziba we Francji. Juz spadam, narka

  • 55. porhe
    • 2011-12-07 08:51:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    37, 38 melo Np. jakie silniki są produktami innych firm? Ostatnim ścigającym się prototypem Porsche był właśnie Spyder RS, który odniósł sukcesy w różnych wyścigach LM24 - 2008 i 2009 zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii, a jednostka napędowa jest ta sama, jedynie moce mogły ulegać zmianą względem przepisów. Obecnie na arenie LM24 jest model 911 GT3 RSR, więc o co chodzi? chyba że myślisz, że silnik w tym modele jest jednostką inne firmę, więc przedstaw jakiś dowód na swoje teorie, może ja się mylę. W niedalekiej przyszłości zobaczymy 918 rsr, silnik wysokoobrotowe V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 3,4 litrów z wyścigowego Spydera RS, który ewoluował i był rozwijany pod okiem specjalistów Porsche, również 6-biegowa sekwencyjna skrzynia została zaadoptowana ze Spydera RS. Tak jak napisałem wcześniej możliwe, że niektóre podzespoły czy też prace spadają pod wykonawców, bo to jest rzecz normalna i nie oznacza, że jeśli nawet jednostka napędowa jest składany np. po za siedzibą firmy to jest silnikiem tej firmy która go wykonuje. Porsche ma ogromne doświadczenie w budowaniu silników, to inni mogli uczyć się od nich, wystarczy spojrzeć na lata 70 - 80 i ich wkład w rozwój jednostek turbodoładowanych. Zresztą od samego początku mają na swoim końce wiele udanych projektów jak i innowacji, a że jest to forum o F1 to warto przypomnieć silnik TAG-McLaren. Porsche 956 już bodajże 1983 roku było środowiskiem testowym dla tej jednostki, która odniosła spektakularne zwycięstwa, również w tym roku zaprezentowano skrzynie dwu-sprzęgłową PDK a w 1985 ją zastosowano, rozwiązanie jak dziś popularne. Wiadomo, że samochody startujące w wyścigach czy rajdach to nie r.te same, które jeżdżą po naszych drogach(chociaż mogę podać kilka przykładów, gdzie prawie całe projekty samochód zostały przenoszone na drogi publiczne z toru wyścigowego) , ale mylisz się, że nie wykorzystywano silników czy rozwiązań stosowanych w sporcie na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego. Wyścigi przyczyniły się do rozwoju niektórych rozwiązań oraz innowacji jak i na odwrót. Mercedes w latach 50 był jednym z prekursorów rozwoju silników wyczynowych, zostało wdrążane kilka ważnych innowacji jak bezpośredni wtrysk paliwa z desmodromicznymi zaworami w bolidzie formuły. A na podstawie tego bolidu powstał jeden z legendarnych Mercedesów czyli model 300slr, który ścigał się w wyścigach długodystansowych. Silnik jak i sam samochód był dziełem sztuki, jednostka została podana modyfikacji powiększona do 3 litrów, a do jego budowy zastosowano materiał siluminu wyciągając z niego 340KM!!! bez doładowania. Głównym przeznaczenie tego modelu były wyścigi długodystansowe, gdzie oprócz prędkości liczy się wytrzymałość i niezawodność jednostki, którą przed wyścigiem podawano bardzo intensywnym testom wytrzymałościowym. Rozwiązanie wtrysku przyczyniło się do rozwoju zarówno jednostek wyczynowych jak i w produkcji samochód cywilnych. Nawet w niektórych najnowszych, sportowych, samochodach osobowych stosuje się jednostki przeniesione z wyścigów długodystansowych(tez mogę podać przykład) jak i inne systemy, które pozwalają bezpieczniej podróżować, zużywać mniej paliwa oraz być jeszcze bardziej wydajne. Wracając do Porsche w/g mnie to nie jest tak do końca jak mówisz, oni mają swoje placówki techniczne, swój tor testowy, oraz swoich inżynierów, którzy umią zaprojektować najlepsze silniki i uwadniając to wiele razy, a nie przylepiać jak to nazwałeś znaczków.

  • 56. porhe
    • 2011-12-07 09:49:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zapomniałem dodać, że RS Spyder startujący w 2008-2009, czyli również w LM24 to ten który powstał od 2007 roku, czyli od początku do końca, począwszy od elektryki, hydrauliki, a kończąc na nadwoziu i silniku został opracowany przez Porsche.

  • 57. jar188
    • 2011-12-07 11:26:12
    • *.trachem.pl

    @melo
    "Od 1979 roku Mecachrome jest powiązane z Renault Sport.

    Od 1983 roku Renault rozpoczęło dostarczanie swoich silników innym zespołom. Mecachrome było odpowiedzialne za przygotowanie silników Renault dla zespołów "klienckich" (np. Lotusa w 1983 roku czy Ligiera rok później). W 1985 roku Renault wycofało się z Formuły 1 jako konstruktor, a w 1987 – jako dostawca silników. W roku 1989 nastąpił powrót Renault w charakterze dostawcy silników (dla zespołu Williams, dla Ligiera od 1992 roku); Mecachrome ponownie powierzono zadanie przygotowania silników.

    Silniki Renault napędzające Williamsy i Benettony zdobyły sześć tytułów Mistrza Świata Konstruktorów z rzędu (w latach 1992–1997), a pięć tytułów wśród kierowców: Nigel Mansell (1992), Alain Prost (1993), Michael Schumacher (1995), Damon Hill (1996) i Jacques Villeneuve (1997).

    W 1995 roku w miejsce Ligiera zespołem korzystającym obok Williamsa z silników Renault został Benetton. W 1996 roku firma Renault została sprywatyzowana, wtedy też ogłosiła wycofanie się z Formuły 1 po sezonie 1997. By uniknąć protestu ze strony akcjonariuszy w sprawie kosztów rozwoju silników, Mecachrome zgodziło się zapłacić Renault za prace rozwojowe, by kontynuować powiązania tych firm. W 1998 roku silniki dostarczane Williamsowi nosiły nazwę Mecachrome, a Benettonowi – Playlife.

    W 1998 firma Flavio Briatore, Super Performance Engineering Competition, podpisała umowę z Mecachrome, obowiązującą od sezonu 1999. Silniki zostały zakupione od Mecachrome i przemianowane na Supertec. Korzystały z nich w 1999 roku Williams i BAR, a w 2000 Arrows.

    W 2001 roku Renault powróciło do Formuły 1 poprzez wykupienie Benettona. Także od 2001 roku do Formuły 1 wróciła nazwa Renault (w charakterze dostawcy silników, rok później przywrócono do życia zespół wyścigowy). Charakter współpracy między Renault i Mecachrome nie zmienił się:

    Renault było odpowiedzialne za projekt, a Mecachrome za montaż.

    Renault zdobyło tytuły mistrzowskie w klasyfikacji kierowców i konstruktorów w latach 2005 i 2006, a wyczyn ten powtórzył w 2010 roku korzystający z silników Renault Red Bull."

  • 58. jar188
    • 2011-12-07 12:08:31
    • *.trachem.pl

    @melo I jeszcze jedno, Mecachrome chciał się wycofać z F1 bo najzwyczajniej w świecie Renault chciało przejąć całkowita kontrolę nad sinikami, włącznie z produkcją co przy braku rozwoju silników jest prostszą sprawą.

    Można doczytać również, że owszem Mecachrome projektuje dla Renault ale niektóre komponenty do silników a to nie jest to samo. Pod zakładką którą podajesz a którą widziałem już dawno widnieje tylko napis "Desing & production F1 engines" i nic więcej, czego to ma niby dowodzić, przecież był czas kiedy faktycznie projektowali silniki dla F1 więc mają prawo coś takiego umieści, logiczne.

    To, że Maecachrome chciał startować w przetargu na produkcję silników do F1 wynika z tego, że mają odpowiednią infrastrukturę do produkcji takiej ilości silników czego nie ma Renault Sport.

    Tak na marginesie to mam już zupełnie dosyć tej dyskusji, przejrzałem inne fora na których non stop wklejasz te same posty ( pod innymi nickami ale skoro wklejasz to samo więc nie trudno się zorientować, że to ta sama osoba) z tymi samymi stwierdzeniami oparte jedynie na swoich domysłach i ciągłym przechwalaniu się pracą w Mecachrome, byłeś tam projektantem??? Wątpię. Na YT filmów jest więcej (chociaż jak znam życie, będziesz twierdził, że to zdjęcia z afryki mecachrome), do tego można wygooglować sobie ładne panoramiczne zdjęcia z fabryki w Vire, i artykuły o współpracy Mecachrome z Renault Sport, na czym ona polega.Poczytaj i pooglądaj, polecam.

    I na koniec zagadka, kto to jest Rob White?

  • 59. F1fan21
    • 2011-12-07 15:31:30
    • *.retsat1.com.pl

    51. Ilmor nie istnieje!!!!

  • 60. GrzeSzNY
    • 2011-12-07 17:32:05
    • *.sub-174-255-113.myvzw.com

    Mysle ze melo siedzi w temacie silnikow od kilku ladnych lat a reszta googluje od dwoch dni I ma sie za ekspertow ;)

  • 61. F1fan21
    • 2011-12-07 17:45:01
    • *.retsat1.com.pl

    60. A ja myślę, że nie umiesz pisac po polsku

  • 62. jar188
    • 2011-12-07 18:49:47
    • *.dynamic.chello.pl

    @60. GrzeSzNY, Bardzo wiele wnosisz tą wypowiedzią do tematu.
    Jesteś ekspertem od interpretowania dyskusji na forach?
    Ten sam człowiek twierdził na na tym forum, że bolidy Renault składa się pod Paryżem....więc proponuję wam obu "ekspertom " wygooglować sobie gdzie się składa bolid w tej chwili już pod nazwą Lotus i kilka innych przydatnych informacji , które można w ten sposób znaleźć, to żaden wstyd.

  • 63. GrzeSzNY
    • 2011-12-07 21:23:49
    • *.sub-174-255-113.myvzw.com

    @61 masz troche racji
    @62 czyli mialem racje jestes google made expert, just so you know, there is always few answers to the question on the internet, and not all of them are right ;)

  • 64. jar188
    • 2011-12-07 23:12:39
    • *.dynamic.chello.pl

    @63. GrzeSzNY, A ja myślę, że oprócz pisania po polsku masz chyba problem z myśleniem czytając to co jest po polsku napisane.
    Prześledź inne dyskusje w tym temacie a jak nie pomoże to proponuję jechać do Enston pod Paryżem może tam będzie łatwiej zrozumieć słowo pisane.


  • 65. melo
    • 2011-12-07 23:52:28
    • *.153.102.202

    jar188 Enston nie lezy pod Paryżem, tylko w UK;) i pod paryzem nie składa się bolidów, kto ci takich głupot naopowiadał, Pod Paryzem jest Viry i była siedziba Renault F1 Team, tak sie składa ze Renault F1 Team miał dwie siedziby we Francji i w UK Enston , teraz te obydwie placówki nazywają sie LOTUS od przyszłego sezonu i są własnością Geni Capital czyli Lopeza

  • 66. melo
    • 2011-12-07 23:55:36
    • *.153.102.202

    Enston to głównie komponenty aerodynamiczne i cała aerodynamika i mechanika płynów. Viry to bardziej zawieszenia itp. Teraz te placówki należą do Lopeza, więc sam widzisz że Lotus nie będzie silników robil , a według Ciebie we Viry konstruowali silnki F1

  • 67. melo
    • 2011-12-08 00:06:15
    • *.153.102.202

    jar188 Jeszcze jedno , nie opieraj swojej wiedzy na wikipedi i YT, oraz róznych artykułach internetowych, prasa nie pisze tego jak jest rzeczywiście. Chyba przykładów nie trzeba podawać. Wiesz ile ja sie w prasie i internecie naczytałem głupot co do silników F1 "Renaulta". Na dawnym F1 Zone był błedny wpisz administratora , "silniki F1 renault produkowane w Viry" oczywiście zareagowałem i po jakimś czasie admin przyznal mi racje gdy sie zagłębil w temat i sam sie przekonal, przyznał jakie głupoty w prasie wypisują, a on takimi wiadomościami sie posiłkował i powielał głupotę nieświadomie. F1 to wielki Biznes nie do konca zrozumiały, jestem przekonany ze zapytany teraz Bullier o to gdzie sie produkuje silniki Renault i konstruuje powie ze w Firnie Renault, tak musi powiedziec bo tak wymaga kontrakt który ma promowac markę markę Renault, jak globalnego producenta samochodów konsumenckich, rynek konsumencki. Mecachrome nie musi sie Kowalskiemu reklamowac bo to nie jego rynek, jego klientami są firmy motoryzacyjne, rynek kliencki. Biznes, i tego nie znajdziesz w prasie. Prasa kłamie , zresztą przykład Kubicy, według prasy to on juz nie zył pare razy, miał amputowana ręke itp itd. Nawet Morelli kłamie, więc ty mysleisz ze jekis dziennikarz co nie ma pojęcia napisze ci jak wygląda kontrakt miedzy Mecachrome a Renault promujący markę Renault. Narka

  • 68. melo
    • 2011-12-08 00:12:07
    • *.153.102.202

    nikt ci nie napisze ze silnik Renault F1 jest tylko Renaultem z nazwy , bo dba o to kontrakt biznesowy, zresztą bardzo kosztowny. Ford tez sie nie chwali że jego WRC śmigają na Coswortah bo nie jest to w jego interesie.

  • 69. melo
    • 2011-12-08 00:21:36
    • *.153.102.202

    @ porhe. Nie jestem w stani Ci tego udowodnic jak sprawa ma sie z Porsche bo nie są to informacje które mozna znaleść w internecie,. Ale ogólnie tak jest że globalne firmy motoryzacyjne produkują samochody cywilne, a na arenie sportowej kozystaja z produktów firm wyspecjalizowanych, a arena sportowa jest platforma reklamową koncernów motoryzacyjnych. co nie oznacza ze jakas znana marka motoryzacyjna nigdy nie moze wystawic swojego wyczynowego silnika,bo moze, ale jakoś wychodzi tak ze jednak wolą kupic u innych niz podjąc koszty projektów zatrudnic do tego ludzi z motorsportu. taki teraz biznes i nic na to nie poradzimy , takie sa tendencje.

  • 70. melo
    • 2011-12-08 00:39:35
    • *.153.102.202

    @ GrzeSzNY podpadłeś forumowiczom;)

  • 71. melo
    • 2011-12-08 00:44:42
    • *.153.102.202

    jarr188 Rob White co cóż jest to spoko koleś!

  • 72. melo
    • 2011-12-08 01:01:15
    • *.153.102.202

    Wysoko postawiony gość z dziale silników Renault w Viry, ten dzial miał za zadanie współpracę z Mecachrome oraz kontakty z kliemntami na silnik RS 27 min Red Bull Racing, ten dzial był jakby dystrybutorem tego silnika, jak i silnika do GP2. Owy dzial nie ma nic wspólnego z projektowaniem i produkcją tego silnika.

  • 73. melo
    • 2011-12-08 01:02:57
    • *.153.102.202

    Biznesowy dział do spraw silników.

  • 74. jar188
    • 2011-12-08 01:30:16
    • *.dynamic.chello.pl

    @melo, Sorry, ale czy Ty się z choinki urwałeś? Nie chcę być złośliwy ale nie uważasz chyba, że zamiast dziennikarzom zajmującym się F1 (wikipedia nie jest dla mnie żadnym źródłem informacji nie tylko w tym temacie) uwierzę Tobie-który na wszystkich możliwych portalach chwalisz się swoją pracą czy też praktyką w fabryce Mecachrome.
    Z góry zakładasz, że prasa nie pisze prawdy bo nie może a tylko Ty znasz prawdę. Chyba nie chcesz poznać mojego zdania o ludziach którzy w ten sposób przedstawiają i siebie i swoje zdanie w temacie.

    Wypisujesz jakieś straszne rzeczy, podajesz przykłady gdzie piszesz o produkcji a nie projektowaniu, nie wiesz nawet że fabryka w Viry jest cały czas własnością Renault gdzie nadal będą projektować i rozwijać silniki dla RBR Lotusa,Williamsa i Caterhama zlecając produkcję Mecachrome , i na dodatek nie wiesz bolidy składa się w Enstone a nie pod Paryżem, nawet mojej ironii nie zrozumiałeś z tym Enstone.
    W ogóle to niepotrzebnie po raz kolejny dałem wciągnąć się w tą głupią dyskusję podnoszoną tylko przez Ciebie przy każdej okazji

    Znalazłem linka któgo poprzednio Ci wklejałem ale chyba nie czytałeś wnioskuję więc, że raczej ci chodzi o sianie zamętu, następny raz nie dam się złapać,tu masz jeszcze raz wszytko wyjaśnione, i tyle w temacie:
    http :// motorsportowo.blogspot .com/ 2010/10/f1-silniki-formuy-1. html

    Z mojej strony temat zamknięty

  • 75. melo
    • 2011-12-08 12:18:23
    • *.153.102.202

    A co mnie to obchodzi co Ty myslisz, jak wiem swoje i żadnych linków nie bede czytal , jak juz pisałem w prasie i internecie na ten temat to sama propaganda promująca renaulta i głupoty. Nawet otowjego ostatniego wpisu juz nie chciało mi sie do konca czytam więc przepraszam z góry., Cześć wszystkim, spraw silnika tez juz nie mam zamiaru nigdzie poruszać, zamiast być wdzięczn ze mozecie sie od niektórych więcej "pozakulisowych spraw" dowiedzieć to bluzgacie, więc po co mam sie narazac po rak kolejny. oststniego twojego wpisu juz nawet nie chciało mi sie czytać.TEMAT ZAMKNIĘTY. Cześć wszystkim

  • 76. GrzeSzNY
    • 2011-12-08 13:37:47
    • *.nyc.biz.rr.com

    jar188 przykro mi :( ze idziesz w zaparte. ale mam zrodlo prawdy jakies 365 mil od paryza taka wioska jest http: //www .enstonevillage. co. uk /community. html#renault jest nawet telefon do proboszcza moze mu sie ktos wypowiadal i nam powie prawde :) a jesli chodzi o obrazanie innych, zanim zaczniesz to robic ponownie, usun farbe olowiowa ze swojego mieszkania
    @melo zawsze mowie to co uwazam za sluszne a nei to co bylo by popularne. Lizusowanie jest bardzo ochydne.

  • 77. GrzeSzNY
    • 2011-12-08 14:34:16
    • *.nyc.biz.rr.com

    Napisalem cala litanie na temat Amedee Gordini, Jean-Pierre Boudy i Bernard Dudot oraz ich projektowaniu silnikow dla Renault Sport od lat 70 (dwaj ostatni zadebiutowali F1 silnik w 1977) Jar188 ma duzo racji tylko bardzo nieudolnie przedstawil, i melo ma racje po czesci bo Mecachrome rowniez PROJEKTUJE silniki, niemniej jednak ten dla renault chyba raczej nie oni. A tak wogole to powinienem teraz pracowac a nie o silnikach czytac :P milego dnia panowie!

  • 78. melo
    • 2011-12-08 23:56:27
    • *.153.102.202

    Każdy może miec swoje zdanie, podparte różnymi źródłami, oby tylko na wzajem sie nie obrażać;) Narka chłopaki. Trzymajcie sie:)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo