komentarze
  • 1. miki26
    • 2011-04-29 14:19:53
    • *.unitymediagroup.de

    Jak zatankuja bolid porzadnie tak jak trzeba to o walce w czolowce nie ma mowy.

  • 2. Kazik
    • 2011-04-29 15:45:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może zatankują tylko połowę (nieporządnie) i wtedy będą się liczyli w walce o czołówkę.Kto ich tam wie. (Ross Brawn !!!..ma łeb)

  • 3. elin
    • 2011-04-29 18:15:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2. Kazik - w walce o czołówkę - tak, ale mogą mieć problemy z dojechaniem do mety.

  • 4. xdomino996
    • 2011-04-29 21:00:57
    • *.przylep1.do.22lipcazm.pawluk.org

    Zdaje mi się ze Merc był szybki dzięki ich wdechowi.. czytałem ze ten wydech dobrze pracuje na prostych gdzie osiąga się wysokie prędkości gdyż rury są krótkie i nie dają spalin na dyfuzor a wiec nie liczyłbym na nich w Monaco Turcji i Hiszpanii gdyż to są dość aerodynamiczne tory (Monaco potrzebuje aerodynamiki do dobrego przyspieszania), inna sprawą jest Renault jeżeli ich wydech naprawdę pracuje najlepiej na wolnych obrotach i dobrze trzyma ich bolid to maja szanse w Monaco a w Turcji i Hiszpanii pokarzą ile ten wydech zapewnia im Aerodynamiki. 3 rzeczą jest to ze jeżeli Alonso nie kłamie a wierze ze nie kituje ze pieta Achillesowa ferrari jest aerodynamika to Renault może w tych 2-3 najbliższych GP odrobić do nich trochę strat

  • 5. david9
    • 2011-04-29 23:44:45
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Monaco jest aerodynamicznym torem? od kiedy? W Monaco liczy się mocny silnik, dobre zawieszenie i przyczepność mechaniczna czyli ta wynikająca z opon a nie z jakiś tam skrzydeł lotek i i innych tego typu bzdetów. Aerodynamiczne tory to Suzuka, Spa, Silverstone.

  • 6. Lewy_89
    • 2011-04-30 00:01:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @5. david9 - dokładnie tak. W Monaco są prawie same wolne zakręty gdzie najważniejsza jest przyczepność mechaniczna - tu znaczenie ma głównie konstrukcja zawieszenia i opony.

  • 7. dziarmol@biss
    • 2011-04-30 09:01:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A mnie się wydaje że >czekaj tatka latka< ;-))

  • 8. Kazik
    • 2011-04-30 11:21:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    3. elin Wczoraj trochę żartowałem ale generalnie to jestem pod wrażeniem pracy strategów ustalających ilość paliwa potrzebną na wyścig.W Chinach Rosberg jednak dojechał do mety (na dobrych punktach) a od momentu wprowadzenia zakazu tankowania w trakcie wyścigu nie mieliśmy ani jednego przypadku zatrzymania się bolidu z powodu braku paliwa. Na przełomie lat 70-tych i 80-tych takie przypadki były nagminne i niejednemu kierowcy zrujnowaly wyścig gdy był jego lidderem (min. Alain Prost).Tak więc jestem mile zaskoczony,że kierowcy w tej chwili nie muszą panikować z powodu paliwa bo mają wystarczające zajęcie z powodu opon (o KERS I DRS nie wspominam).

  • 9. beltzaboob
    • 2011-04-30 17:26:22
    • *.play-internet.pl

    5. david9 - ponieważ mój wyczerpujący post o tym, dlaczego wypisujesz głupoty, bo wypisujesz niestety, nie wskoczył z niewiadomych przyczyn i zniknął po prostu, więc ograniczę się do tego stwierdzenia i na nim poprzestanę, bo brak mi siły tłumaczyć rzeczy oczywiste rok w rok przy okazji "dyskusji" o docisku i pakiecie aero na Monaco.
    Pomyśl tylko chwile i porównaj dwa skraje pakiety aero, ten na Monaco i ten na Monzę, a potem pisz o nieaerdynamiczych torach. To że wzrasta rola mechaniki, balansu itd nijak nie zmienia optymalnwego docisku wymaganego na tym "nieaerodynamicznym" obiekcie....
    Zanim powołasz się na wypowiedzi kierowców sprawdz preferowane konty ustawienia skrzydeł. Proponuję też chwilę refleksji nad decyzją o rezygnacji z DRS i wreszcie i sprawdzenie pod kątem aerodynamiczności dwu obiektów, Hungaroringu i Indianapolis i próbę analogicznego określenia aerodynamiczności tych obiektów.
    I zagadka na koniec, co jest mniej aero, Kanada czy Monaco?

    @dziarmolu - za te lata męki mina Rossa i Szu....bezcenna. Ale sama marka ze Sttudgartu i ich piękne przedwojenne bolidy. A potem W196. To oraz osoba nieco może lalkowatego, ale dobrego, szybkiego w miarę i solidnego skromnego Rosberga powoduję, że jeden zespół ma na co zasłużył, a drugiemu niech się jak najlepiej wiedzie.

  • 10. beltzaboob
    • 2011-04-30 17:31:47
    • *.play-internet.pl

    @. xdomino996 - sor, że ominąłem Ciebie jako tego, który pierwszy napisał tą prostą prawdę, ale rok w rok to samo....a ziemia wciąż dla niektórych pozostaje płaska.
    Pozdr!

  • 11. xdomino996
    • 2011-04-30 19:42:21
    • *.przylep1.do.22lipcazm.pawluk.org

    9. beltzaboob. dokładnie w nawiasie jest napisane (Monaco potrzebuje aerodynamiki do dobrego przyspieszania) napisałem to dlatego ze wiem o tym ze Monaco nie ma super szybkich zakrętów ale chodzi o to ze z większym skrzydłem z tyłu jest lepsze przyspieszenie do czego odnosi się ten pewnie ominięty przez większość nawias.... a jeżeli jest większe skrzydło z tylu to przednie tez jest większe a wiec to wszystko = ze Monaco potrzebuje dobrej aerodynamiki ale nie jest aerodynamicznym torem tak jak Suzuka, Hiszpania. 5. david9 do Ciebie szczególnie jeżeli Monaco twoim zdaniem nie jest aerodynamicznym torem a Spa takim jest to lepiej się nie wypowiadaj.... Wynika to z tego ze gdyby nie chaotyczna pogoda w 2010 to McL by łyknął RBR które ma najlepsza aerodynamikę... a 2 przykładem jest to ze Mark twierdził ze gdyby RBR mogli to usunęli by Monzę (najszybszy tor w kalendarzu) oraz Spa( według Ciebie aerodynamiczny obiekt) coś tu chyba nie pasuje...

  • 12. dziarmol@biss
    • 2011-04-30 20:35:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    9. beltzaboob Rosberg jak na razie to jedyne światełko w tunelu ( "aero") ;-))
    I choć wcześniej pisałem o nim "pastuch" to jednak po przejściu do "gwiazdy" (śmierci) zmusił mnie swoją postawą do weryfikacji zdania o nim ocz. na plus i dziwne że już wówczas nikt o mnie nie napisał "chorągiewka' ;-)) Dopiero przy Hamiltonie fan club "dziarmola" uaktywnił się ;-)). Natomiast jeśli chodzi o Brawna oraz co do jego talentu to chyba jednak brakuje minimalnego wsparcia ze stront FIA (patrz Ferrari za jego tam bytności ) Wydaje mi się że dopiero w takim zestawieniu Mercedes nawet z kiepskim ( wiem że "grzeszę") Schumacherem byłoby w stanie zdobywać laury ;-)) pozd.

  • 13. Kazik
    • 2011-05-01 01:14:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No......masz grzech (cha),popraw się dziarmol.

  • 14. cummulus
    • 2011-05-01 22:04:50
    • *.dynamic.chello.pl

    no. i żałuj za grzechy :)

  • 15. dziarmol@biss
    • 2011-05-02 08:51:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A już sobie wór pokutny na garba zarzuciłem ;-))

  • 16. Grzesiek 12.
    • 2011-05-02 09:24:20
    • *.cdma.centertel.pl

    A w spowiedzi byłeś ?

  • 17. dziarmol@biss
    • 2011-05-02 16:38:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Taaa.... bylem ale chyba "śmiertelnego" złapałem ;-))

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo