komentarze
  • 2. Ataru
    • 2010-12-24 13:58:37
    • *.dynamic.chello.pl

    Temu panu zdecydowanie dziekujemy. Chce kontrolowac wszystko i wszystkich, niczym Jarek i spolka w naszym kraju. Nie idzcie ta droga.

  • 3. loko
    • 2010-12-24 14:03:08
    • *.acn.waw.pl

    nie przepadam za Mosleyem ale ma rację. Jak trójka Rerrari,Redbull i Mc Laren maja dużą kasę a pozostałe połowę lub jeszcze mniej i z trudem dopinają budżet, można mówić o rywalizacji. Ci co mają mało kasy zawsze będą z tyłu.
    Do śrubowania wydadków walnie przyczynia się FIA ciągłymi zmianami technicznymi i akceptacją kontrowersyjnych rozwiązań tzn dyfuzor dyfuzor oraz f-duct. Powinien byc sufit dla wydatków i wreszcie stabilizacja w specyfikacji technicznej.

  • 4. saint77
    • 2010-12-24 14:03:39
    • *.ssp.dialog.net.pl

    No dobrze, ale każdy kto ma do czynienia z koniecznością ograniczenia kosztów w biznesie wie doskonale, przynajmniej w odniesieniu do teorii, jak można te koszty odpowiednio: ukryć, przekierować, sztucznie ograniczyć itp.
    Możliwości jest mnóstwo. Dlatego niestety to założenie - może nawet i szlachetne z punktu widzenia równej rywalizacji - jest tylko założeniem na papierze.
    Chociaż z drugiej strony idealnego rozwiązania nie ma...

  • 5. Pietrek721
    • 2010-12-24 14:04:28
    • *.opera-mini.net

    1 , 2 zgadzam sie :)))

  • 6. Ataru
    • 2010-12-24 14:29:35
    • *.dynamic.chello.pl

    3. loko, halo, F1 to zawsze byla kasa i ten, kto mial jej wiecej mial przewage. I dalej tak bedzie. Mozna kierowcow posadzic za kierownica gokartow. W te strone zmierzamy, silniki niebawem beda podobne. Tu jest problem, a nie pieniadze i "ekologia", oba tak sztucznie pompowane...

  • 7. lukasz1
    • 2010-12-24 15:00:04
    • *.adsl.inetia.pl

    3. loko Nikt nie będzie dla ciebie zmieniał f1, w f1 zawsze tak było i powinno być. To ty zmień zainteresowania, takich serii wyścigowych gdzie prawie wszystko jest ujednolicone jest wiele, masz duży wybór. Między innymi dlatego f1 jest taka pasjonująca np. różnica w bolidach, dla niewtajemniczonych wszystkie są takie same oprócz malowania, ale wystarczy się trochę przypatrzeć i zauważamy że każdy bolid jest inny, prawie każdy bolid ma f-duct, ale każdy jest trochę inny, inaczej umiejscowiony, co jest spowodowane wieloma czynnikami. Ja nie chce ujednoliconej f1, niech każdy bolid będzie inny! Poza tym kasa nie daje pełnego sukcesu, patrz Bmw-Sauber, Honda-oni byli bardzo blisko, ale...

  • 8. Gwyn_Bleidd
    • 2010-12-24 15:07:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #7
    No i Toyota przede wszystkim ;>

  • 9. Piotre_k
    • 2010-12-24 15:26:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    7. lukasz1: to jest właśnie największy problem w tej chwili, że można wpompować w F1 mnóstwo kasy i nic z tego nie mieć. Łatwiej znieść porażkę kosztującą 40 milionów rocznie niż taką za 300 czy 400 milionów. Właśnie dlatego Hondy, Toyoty i BMW już nie ma w F1, że koszty uczestnictwa w stosunku do wyników były nie do zaakceptowania. A ograniczenie kosztów nie oznacza standaryzacji. Można przecież dać pełną swobodę techniczną w ramach określonego budżetu.

  • 10. orinocoPL
    • 2010-12-24 15:34:58
    • *.b-ras1.mgr.mullingar.eircom.net

    Mosley... zacytuje mego ulubionego terroryste: SILENCE! I'LL KILL YOU!

  • 11. McLfan
    • 2010-12-24 15:40:27
    • *.internetia.net.pl

    loko: "Do śrubowania wydadków walnie przyczynia się FIA ciągłymi zmianami technicznymi i akceptacją kontrowersyjnych rozwiązań tzn dyfuzor dyfuzor oraz f-duct. Powinien byc sufit dla wydatków i wreszcie stabilizacja w specyfikacji technicznej. "

    A uzasadnisz tu szeroko pojętemu ogółowi dlaczego zakazywać LEGALNE i PRZEPISOWE rozwiązania w trakcie sezonu? Sterowana zabawa? Zmiana reguł w trakcie gry? Oby nikt Twojego pokroju nie stał nigdy na czele ciała ustalającego przepisy...

  • 12. mariolomza
    • 2010-12-24 20:22:22
    • *.elomza.pl

    "Można przecież dać pełną swobodę techniczną w ramach określonego budżetu.,, AMEN

  • 13. skylinedrag
    • 2010-12-24 23:03:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawe czy ma jeszcze w szafie mundur SS?

  • 14. Grzesiek 12.
    • 2010-12-25 07:42:11
    • *.182.19.179.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Są Święta ;) A tutaj Max wyskakuje że swoimi przemyśleniami .... :D

  • 15. mariusz-f1
    • 2010-12-25 13:24:14
    • *.opera-mini.net

    14.Grzesiek 12 - Całe szczęście, że "tylko" z takimi przemyśleniami..... wyskoczył :-)) Patrz Post nr ---->13 he he :-)

  • 16. ni5m0
    • 2010-12-26 01:28:52
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Co to za "puchar budżetu - budget cup"? xD proszę to poprawić. W NBA jest tzw. "budget/salary CAP" od CAPACITY czyli objętości (tutaj objętości maksymalnej budżetu, akurat). Pozdrawiam tłumaczących na oślep ;]
    Wracając do meritum... Moim zdaniem limity w F1 to jak ustawianie maksymalnych zarobków poprzez ustawę :P ma być rozwój? Muszą być koszta. Już i tak nacierpieliśmy się przez zamrożenie silników i torpedowanie wszystkich dobrych pomysłów w kwestii aero. Dość tego, Panie Mosley - już Pan nie rządzisz, to nie podsuwaj też debilnych rozwiązań, tym, którzy teraz decydują o kształcie F1.

  • 17. macrettin
    • 2010-12-26 11:04:59
    • *.croy.cable.virginmedia.com

    'Co to za "puchar budżetu - budget cup"? xD proszę to poprawić. W NBA jest tzw. "budget/salary CAP" od CAPACITY czyli objętości'

    no chyba sobie zartujesz... od kiedy slowo 'cap' pochodzi od 'capacity'? slowo 'cap' znaczy, miedzy innymi, 'pokrywa', a w tym przypadku tlumaczyc to nalezy jako 'ograniczenie'.
    z 'pojemnoscia' nie ma to nic wspolnego, a objetosc po angielsku znaczy 'volume'
    jak chcesz medrkowac, to polecam najpierw zaznajomic sie z tematem

    a tak poza tym, to tym razem Mosley ma racje. skoro jest porozumienie o ograniczeniu budzetu, to powinni to respektowac. mam nadzieje, ze limit dla RB zostanie zmniejszony w przyszlym sezonie, jezeli faktycznie zlamali to postanowienie

  • 18. leo_
    • 2010-12-26 16:23:11
    • *.fdk.abpl.pl

    Dokładnie, mozna ściąć koszty, pozostawiając dużą swobodę w zakresie rozwiązań technicznych. Na początek: ustalić tylko moc na poziomie 700 KM (bez KERSu) a ilość paliwa na poziomie 120 kg.

  • 19. monselice
    • 2010-12-26 19:56:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak zupełnie "off topic"stary jestem i leniwy pisać mi się nie chce ale Panie kempa007 muszę pogratulować odliczjaki do Bahrajnu,to jest naprawdę fajne,mała rzecz a cieszy;)

  • 20. panikarz12
    • 2010-12-26 22:17:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    z jakim numerem będzie jeździł RK 8 czy 9 ??

  • 21. elin
    • 2010-12-27 00:07:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    20. panikarz12 - dla Renault są numery 9. i 10. Czyli Robert najprawdopodobnie z nr 9.
    Rosberg z Mercedesa będzie miał 8.

  • 22. elin
    • 2010-12-27 00:08:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    * najprawdopodobniej

  • 23. atomic
    • 2010-12-27 11:28:45
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    19 sprawa zegara po ....... czasie została rozpatrzona pozytywnie i mamy go -bravo. tylko jeszcze taka mała prośba : zróbcie licznik samych ,godzin i minut bo te tygodnie będą się wlekły w nieskończoność . można jej jeszcze zamienić na sek ewentualnie . takie moje skromne zdanie

  • 24. Marti
    • 2010-12-27 13:53:58
    • *.160.167.4

    atomic - nie przesadzaj, wstawili zegar - koniec marudzenia :)
    Teraz przydałoby się powiększyć ramkę do pisania komentarzy ;)

  • 25. RoyalFlesh F1
    • 2010-12-27 16:01:15
    • *.205.76.50

    Pare osób chyba nie oglądało tego sezono bo w pewnym stopniu zmiany budżetów itp. dały dobry efekt i emocjonujący sezon.

    Po drugie skoro RBR złamało regulamin to czemu by ich nie ukarać. Wszak reklamują sie sportową walką itp. A po drugie glupio robią że się przyznają. Ferrari z pewnością wydało więcej niż na papierze. A te ograniczenia budżetów to takie team orders co niby nie można było stosować a wszyscy je mieli.

  • 26. lukasz1
    • 2010-12-27 16:05:49
    • *.adsl.inetia.pl

    24. Marti Samemu możesz powiększyć ramkę do pisania komentarzy. Naciśnij myszką na trójkącik w ramce prawy-dolny róg i powiększ, pomniejsz wedle uznania. Wadą jest to że za każdym razem trzeba ten zabieg powtarzać :(

  • 27. Marti
    • 2010-12-27 23:12:05
    • *.160.167.4

    26. lukasz1 - mnie chodzi właśnie o praktyczną, czyli stałą "wersję" :)

  • 28. masosz
    • 2010-12-27 23:31:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Muszę przyznać, że to odliczanie jest całkiem dobre, jednak za pierwszym razem nie zwróciłem na nie uwagi, bo myślałem, że to jakaś reklama.

  • 29. atomic
    • 2010-12-28 08:51:57
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    czy redbull złamał przepisy czy nie? a jeżeli tak to jaka kara?

  • 30. darecky3
    • 2010-12-28 15:05:41
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    25. "no masz racje z tymi budzetami". Pochwale ci sie ze ogladalem sezon...hehehe byl tak emocjonujacy ze glupi by sie polapal ze to dzieki"ograniczonym" budzetom. HHHHmmmmm......niech no pomysle, taki Virgin 46Mln dolaroe, HRT jesli mnie pamiec nie myli 28-35 mln, Lotus 60mln. No jasne przez caly sezon zjadlem wszystkie paznokcie u rak z tej emocjonujacej walki....(przynajmniej tych trzech)....nie ma co.....
    ...a teraz powaznie, pamiertaj ze samo Renault zeby wdrozyc F duct wpompowalo cos okolo 36 mln dolcevita, tak gdzies wyczytalem , porownywano rowniez ferrrari, ktore od powstania samochodu albo od pierwszego wyscigu wydali 112 mln dolarow tylko na same poprawki i kopiowanie rozwiazan konkurencji. Sam wiec widzisz ze to co piszesz kupy.......d....py sie nie trzyma. Konkurencja wlasnie byla utrzymana niemalze do samego konca dzieki wlasnie wysokim nakladom finansowym, pytanie tylko kto za tym siedzi? Odpowiedz jest prostrza niz myslisz....FIA (legalizowanie niedozwolonych rozwiazan w trakcie sezonu, co narzuca innym pogon w nadzwiekowej predkosci wypisywaniu czekow w fabrykach). Nie mow mi ze nie zauwazyles jak te wlasnie nisko budzetowe stajnie coraz bardziej odstawaly od reszty. Wiec Royal, a moze Ty nalezysz do tych paru osob, ktore wlasnie nie ogladalo sezonu?

  • 31. RoyalFlesh F1
    • 2010-12-28 18:36:23
    • *.205.76.50

    Tak chłopcze masz racje. Wszystki zespoły do ostaniego wyścigu poprawiały bolidy żeby być jak najwyżej. Z pewnością nawet Mercedes chwalił się tylko i ściemniali że już wolą budować nowy bolid bo nić nie zdziałają. A tak naprawde to Ros latał z czekami i po cichu ulepszał do ostatniego GP bolid. Bo jeszcze wierzył że pokonają w Mistrzostwach Macl, RBR i Ferrari.

    Budżety obniża się stopniowo z roku na rok jakbyś nie wiedział. A porównywanie nowych zespołów do Ferrari jest zenujące. Ferrari nie musi budować czegoś od podstaw. A jak mają gorszych mechaników i inżynierów to sobie poprostu ich kupią i z pewnością przebiją kasą inne oferty.
    Zalegalizowanie kanału? No masz w sumie racje bo taki RBR to miał takie problemu przez ten kanał. Po pierwszym GP władca napojów energetycznych wypisał pewnie czek na przynajmniej 100mln.

    Poczekajmy aż zejdą z tymi budżetami do poziomu który chcą osiągnąć. A ma on być na poziomie 100mln. Jest to proces dlugoterminowy.
    A wogóle to nic nie daje. No wogóle nic oprócz tego że tylko 4 zespoły z porównywalnymi budżetami były blisko siebie. Bo reszta miała poważne problemy finansowe. Tylko Ferrari, Macl, Mercedes, RBR miały zapewnione budzety i nie musiały się o nic martwić. CO TYLKO POTWIERDZA ZE ZBLIZONE BUDŻETY DAJĄ ROWNIEJSZA WALKE. DLATEGO DĄZY SIE DO WYRÓWNANIA BUDZETÓW. NAPISZE CI TO JESZCZE RAZ DĄŻY SIĘ. ONE NIE SA JESZCZE NA TYM POZIOMIE JAKIM MAJĄ BYĆ.

  • 32. jaroadam
    • 2010-12-29 00:53:26
    • *.centertel.pl

    Ograniczenie budżetów... Równe możliwości... - nawet jeśli będzie ograniczenie budżetu to zawsze pozostaje wiele sposobów na ukryte finansowanie zespołów. A przede wszystkim to nie ma potrzeby żeby budżety były ograniczane. Jeśli zacznie się ograniczać budżety to dlaczego nie pójść dalej i nie ograniczyć zaplecza rozwojowo badawczego (jest na różnym poziomie i wpływa na efekty prac rozwojowych), stosowanych materiałów, specyfikacji rozwiązań, itd., itp. Do czego to doprowadzi w efekcie - niech każdy sobie sam odpowie.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo