komentarze
  • 7. Pietrzej
    • 2010-10-08 13:38:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A czy ja napisałem że coś mam? Z technicznego punktu widzenia można ograniczyć pojemność jednostek napędowych przy zachowaniu mocy (jednak z mniejszym momentem obrotowym) właśnie przez zastosowanie silnika Wankla. Problem polega niestety na tym że mielibyśmy tylko jednego dostawcę silników, a na to nikt nie pójdzie. PS. Twoje pytanie odnośnie Mazdy rx8 jest wręcz żenujące, może powinienem ciebie zapytać czy kojarzysz NSU?

  • 8. kszyh21
    • 2010-10-08 14:10:50
    • *.adsl.inetia.pl

    tak, ale nsu i silnik wankla to lata 60 czy 70-te.. nie nazwał bym ich.. nowoczesnymi..nieważne.. wrzuć na looz chłopie

  • 9. Tukan
    • 2010-10-08 14:43:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ironia losu, jeszcze niedawno śmialiśmy się, że będzie 1.9 TDI a tu nagle 1.6. ;)

  • 10. saint77
    • 2010-10-08 15:18:06
    • *.87.210.74

    Może niech zrobią 3 cylindry? I dwu suwowe jak w wrtburgu?
    Wtedy będzie mozna usłyszeć z toru: " Jak myślisz Maurycy, na jakiej mieszance będzie dzisiaj jeździl Robert?"

  • 11. Jacu
    • 2010-10-08 15:25:22
    • *.142.202.118

    Najmocniejsze silniki w historii F1 to te z połowy lat 80-tych. Wśród nich prym wiodły jednostki 4-ro cylindrowe BMW (M12/13) (1,5l Turbo), których moc w wersji kwalifikacyjnej dochodziła do 1350-1400 KM!!! i nikt jakoś nie psioczył. Oczywiście dzisiaj nikt się nie zgodzi na takie rakiety - wiadomo bezpieczeństwo, ekologia :///, paliwa bliskie komercyjnym. Jednak kierunek wydaje się słuszny w dobie "downsizingu". Mogłoby to przełożyć się w wiekszym stopniu na rozwój cywilnych jednostek. Dzisiejsze wolnossące, "zamrożone" V8 nie dają żadnych większych korzyści przemysłowi "cywilnemu". A szkoda bo sport to poligon doświadczalny, a rywalizacja to sprężyna postępu.

  • 12. przemekx16
    • 2010-10-08 15:31:28
    • *.ajc.com.pl

    jasne jeszcze trochę i samochód cywilny będzie miał podobną moc co F1, dajcie spokój to jest F1

  • 13. Tukan
    • 2010-10-08 15:51:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co z tego, że kiedyś były 1.5? Kiedyś silnik miał wytrzymać góra 3 godz i tyle, teraz musi 4 GP (znając życie jeszcze to zwiększą)...
    Dziwią się, ze nie ma wyprzedania, czemu? Chyba lepiej dać se siana i nie nadwyrężać silnika przy wyprzedzaniu niż stracić pkt w następnym za wymianę? Najdurniejsze przepisy w F1 to właśnie te wymuszające oszczędzanie rożnych elementów (głownie opony, skrzynie, silniki, paliwo). Żenada.

  • 14. Jarkeczek
    • 2010-10-08 16:16:32
    • *.adsl.inetia.pl

    Moja propozycja dla FIA (jakby co to roszcze sobie kase) to taka żeby każdy kierowca miał 1 komplet felg. Zmieniając koła mechanicy zdejmowali by opony, zakładali nowe, wyważali i zakładali (pomysł pod wpływem dzisiejszej zmiany na zimówki.. prawie 2h ). Ale by była rotacja i jaka ekologia itd...

  • 15. kojack
    • 2010-10-08 16:38:51
    • *.adsl.inetia.pl

    14. Jarkeczek - polecam drugi komplet felg - nawet własna zmiana pod domem - 15-20min ;)

    Co do silników to ekologia zaczyna mnie naprawdę wk...ać. Królowej sportu motorowego zakłada się kaganiec bo "zielone" oszołomy tak zadecydowały. Elektryczne porsche i aston martin to dla mnie całkowita żenada.

  • 16. konradosf1
    • 2010-10-08 17:15:38
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    to niech jeszcze do tego dadzą zakaz zmiany ogumienia, dogrzewania opon kocami i zmniejszą obroty do 9000/min. Wtedy będzie można ścigać sie swoimi czterema kołami z F1

  • 17. zmudzio
    • 2010-10-08 18:04:23
    • *.152.135.60.dsl.dynamic.eranet.pl

    Naprawdę wszyscy myślicie, że różne silniki mogą pogorszyć lub polepszyć widowisko jakim jest F1? Bolid F1 ma dużo innych ważnych elementów niż silnik prawda? Po za tym umiejętności kierowcy i wszystko. Według mnie te ekologiczne zmiany mogą wyjść raczej na dobre. A technologia dalej idzie do przodu. Może ktoś by się pokusił o jakiś wyczerpujący artykuł na ten temat? :)

  • 18. sebikos
    • 2010-10-08 18:31:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja nie rozumiem niektórych, którzy twierdzą, że ciecie kosztów i zaostrzanie przepisów technicznych jest złe dla F1. Ja jestem w pewny, że gdyby uwolnić rozwój technologi i dać możliwość nieograniczonego budżetu - to w stawce F1 byłoby pare zespołów (obecnie tych największych), którzy dysponowali by rocznym budżetem rzędu 1 dużej bańki (czyt. miliard dol). Bolid miałby technikę i materiały z kosmosu, a wejście nowego teamu do stawki było by niemożliwe.
    Co do ekologii w wyścigach motorowych to jakiś śmiech na sali, a silniki 1.5l mogą sobie być, oby było lepiej niż do tej pory.

  • 19. przemekx16
    • 2010-10-08 19:43:29
    • *.ajc.com.pl

    sebikos i czy F1 nie była by ciekawsza?, uważam że tak by było lepiej

  • 20. fanAlonso=pziom
    • 2010-10-08 19:57:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    niestety F1zmierza ku zagładzie ...
    proponuje niech kazdy szef zespolu pcha bolid wtedy zero zanieczyszczeń !

  • 21. pawelo21
    • 2010-10-08 20:36:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    to najlepiej dać silnik od mego fiata uno o pojemności 0,900

  • 22. pawelo21
    • 2010-10-08 20:44:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    nie długo jak tak dalej pójdzie to bolid f1 będzie można dogonić lepszą BMW

  • 23. Wiater
    • 2010-10-08 21:28:32
    • *.chello.pl

    Eeeeeeee tam. Wystarczy dać pojemność 1.6 i pełną swobodę i byłoby znacznie szybciej niż dzisiaj ;)

  • 24. Bartik
    • 2010-10-08 21:37:30
    • *.mysmart.ie

    Czy 3 trening jest o 3.00 w nocy czy 4.00 ? bo w programie jest ze 4 a na oficjalnej stronie f1 ze o 3 naszego czasu.

  • 25. Bartik
    • 2010-10-08 21:38:21
    • *.mysmart.ie

    sorry w programie jest ze o 5.00 a na stronie f1 ze o 4.00

  • 26. razor1
    • 2010-10-08 21:45:43
    • *.chello.pl

    25 Bartik
    Na stronie F1 zdaje się jest czas londyński, godzina wcześniej.

  • 27. darecky3
    • 2010-10-08 22:38:25
    • *.range86-171.btcentralplus.com

    17. zmudzio, napisales ze: "Według mnie te ekologiczne zmiany mogą wyjść raczej na dobre". No to wyjasnij jesli jeste takim ekologicznym znawca, bo z tego co ja wiem to raczej kurza du...pa, Czekamy wszyscy na wyjasnienie na czym to ma wyjsc na dobre. Bo to ze koncerny zbija na tym fortune to wiemy ale rozwin te ekologie kolego. Moze cos wiesz czego ekolodzy nie wiedza?

  • 28. Nifir
    • 2010-10-08 22:50:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    A co jest złego w zmniejszeniu pojemności silnika? Czy obecnie kierowcy jeżdżą za wolno? :) Czy gdyby mieli 300 KM więcej, to więcej by było wyprzedzania? Nie sądzę. Dobry KERS by wiele rozwiązał, tym bardziej gdyby mógł być używany tylko do wyprzedzania tak jak to kiedyś planowali.

  • 29. Bartik
    • 2010-10-08 23:09:59
    • *.mysmart.ie

    razor1 na oficjalnej stronie jest tez odliczanie do rozpoczecia treningu i wychodzi ze zaczyna sie o 4.00 a nie jak podaja w programie telewizyjnym o 5.00

  • 30. Aloti
    • 2010-10-09 04:07:53
    • *.wroc.one.pl

    Niedługo F1 to będzie popierdalanka skuterami

  • 31. omegags
    • 2010-10-09 06:08:12
    • *.ssp.dialog.net.pl

    trabant robił super jednostki napędowe może tak coś skopiować bo pamiętam 30 lat temu wymiatałem tym autkiem polonezy i fiaty

  • 32. Nifir
    • 2010-10-09 09:21:07
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Chciałbym widzieć skuter pędzący 340 km/h i przyśpieszający do 100 w 1,5 s...

  • 33. zmudzio
    • 2010-10-09 13:21:27
    • *.152.130.124.dsl.dynamic.eranet.pl

    27. darecky3: Nie jestem żadnym znawcą ekologii. :) Pomyślałem po prostu, że jak inżynierowie zaczną się głowić co zrobić z takiego "wujowego" czegoś szybkiego. Z pożytkiem dla widowiska i może wymyślą znowu coś nowego co będziemy używać w osobówkach.

  • 34. porhe
    • 2010-10-09 15:06:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    33. zmudzio, jesli piszesz cytat "może wymyślą znowu coś nowego co będziemy używać w osobówkach", to proszę cie abyś podał chociaż dwa przykłady wynalzaków, które zagości ły w samochodach osobowych z tego sportu. Pozdrawiam.

  • 35. melo
    • 2010-10-09 16:21:51
    • *.adsl.inetia.pl

    Ekologia nwet nie tylko w motoryzacji a jako taka sama w sobie to jeden wielki Śmiech na sali, Zieloni to banda złodziei którzy korzystają z debilizmu rządów. Przeciez wiadomo że człowiek nie ma żadnego wpływu na ocieplanie się klimatu poprzez emisję CO2, człowiek jest w stanie wyprodukować ułanek procenta ilości CO2 produkowanego przez oceany i świat fauny i flory. Więc wpływ człowieka jest znikomy, natura posiada wystarczające mechanizmy aby sobie sama poradziła, a ociepla się nie przez CO2 tylko poprzez przejścia słońca w okrez większej aktywności, Więc na zmianę klimatu ma wplyw Słońce które tworzy ten klimat a nie jakies CO2, na naturalne ze sa cieplejsze i zimniejsze okresy w histori ziemi, w epoce kredy było tak ze na grenlandi rosły rośliny egzotyczne i jakoś nic sie ziemi nie stało a teraz Zieloni krzyczą ze temp wzrośnie o 3 stopnie o lodowce sie stopią , wtedy sie nie stopiły a cieplej było nie o 3 a o kilkanaście stopni. Zieloni to barna zlodziei którzy wyciągają kase na walke z ociepleniem , które jest naturalnym zjawiskiem i jest nieuniknione bo słońca nie da sie wyregulowć , USA na ekologie wydać ma 8 bilionów dolców i po co heheheheh śmiech!!!!!! Teraz niech ZIELONI WEJDĄ W SPORTY MOTOROWE TO BĘDZIE TRZEBA SIE NA SZACHY PRZERZUCIC!!! Banda Debili!!!!!!!!!!!!!1

  • 36. blk76
    • 2010-10-09 20:33:46
    • *.zetosa.krakow.pl

    Kontrolowane strefy zgniotu ,4 zawory na cylinder czy choćby wtrysk paliwa to tylko niektóre z wynalazków ,które po raz pierwszy zastosowano w F1

  • 37. porhe
    • 2010-10-09 21:33:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wtrysk paliwa był już znany i zastosowany w latach 30. 4 zawory na cylindrze, wielozaworowe stosowanie było już używane na początku 20 wieku. Strefa zgniotu jest to patent bodajże Mercedesa z lat 50 jednak nie wiem gdzie był zastosowany po raz pierwszy. Podane przykłady są w/g mnie rozwinięciem już znanych wynalazków, no chyba, że się mylę. Pozdrawiam.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo