A A


Bolidy F1 będą miały nowe boczne struktury ochronne

Bolidy F1 będą miały nowe boczne struktury ochronne

Bolidy F1 od sezonu 2014 będą posiadały nowe, spełniające wyższe standardy bezpieczeństwa boczne struktury ochronne.


R E K L A M A
Red Planet - sklep F1

Nowy system był rozwijany przez zespoły współpracujące z Instytutem FIA i w minionym miesiącu został zaakceptowany do wdrożenia podczas spotkania Roboczej Grupy Technicznej.

Według przeprowadzonych badań obecne struktury absorbujące energię w razie bocznego uderzenia nie są wystarczająco sprawne, gdy uderzenie następuje pod kątem ostrym. Przykładem takiego uderzenia jest wypadek Roberta Kubicy z GP Kanady 2007, w którym Polak miał sporo szczęścia nie odnosząc większych obrażeń.

FIA sprawdzała dostarczone przez ekipy dwa rozwiązania. Jedno składało się z rurek z włókna węglowego a drugie z absorbujących energię paneli. Bardziej sprawne okazało się to pierwsze.

Ostateczne rozwiązanie zostało wyprodukowane przez Red Bulla, który bazował na wstępnym projekcie ekipy Marussia.

„Ostatecznie trzy zespoły złożyły urządzenia ochronne, które zostały poddane fizycznym testom a nasze zostało uznane za najlepsze więc rozwinęliśmy je jeszcze bardziej” mówił główny inżynier Red Bulla, Paul Monaghan.

Nowe struktury absorbujące energię będą mocowane tak jak dotychczas z obu stron bolidu i będą w stanie zaabsorbować energię bliską 40 kJ, nawet gdy uderzenie nie będzie pod kątem prostym.

„Rurki mają wspólną specyfikację, ale to jak zespoły zaadoptują je w swoich autach jest ich sprawą” tłumaczył Monaghan. „Statyczny test zostanie przeprowadzony na monokoku, aby sprawdzić poprawność punktów mocowania i upewnić się czy wystarczą do utrzymania rurek.”

„Potem już tylko od ekip będzie zależało to jak go zintegrują i jak zaprojektują auto wokół niego.”


Autor: kempa007  |  Data: 2013-06-24

 <<< poprzedninastępny >>> 
 
   1. ULTR93 2013-06-24 20:13:56 (Host: *.ezbit.pl)
Teraz rurki, za kilka lat kopuły chroniące głowę kierowcy...
   2. Jaro75 2013-06-24 20:45:26 (Host: *.kalisz.mm.pl)
Ach tam,niech są.Byle było szerzej w kokpicie :))))
   3. Jacko 2013-06-24 20:50:59 (Host: *.dynamic.chello.pl)
Ale to nie ma nic wspólnego z ochroną głowy. Chodzi o dodatkową ochronę boków bolidu na wysokości monokoku. Można to porównać np. z dodatkowymi wzmocnieniami w drzwiach samochodów osobowych. To jest obudowane, więc tego nie widać, ale takie wzmocnienia są już stosowane, a te mają być po prostu lepsze.
   4. masosz 2013-06-24 21:07:22 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Te rurki z włókna węglowego, to nanorurki?
   5. milion 2013-06-25 01:18:01 (Host: *.adsl.inetia.pl)
Jacko - one niczego nie wzmacniają.. od tego mają niemal niezniszczalny monokok, a panele mają pochłaniać tylko energię uderzenia
   6. MarTum 2013-06-25 02:53:35 (Host: *.adsl.inetia.pl)
Kto wie. Te nowe rozwiązania może pomogą poszerzyć bolid o te małe i jednocześnie gigantyczne 10 cm.
   7. Jacko 2013-06-25 08:19:01 (Host: *.dynamic.chello.pl)
@5. milion
No jakby nie patrzeć, to konstrukcja zewnętrzna ulega wzmocnieniu ;)

@6. MarTum
Monokok się nie zmienia, więc i miejsca dla kierowcy powinno być tyle samo.
   8. MarTum 2013-06-25 16:52:54 (Host: *.adsl.inetia.pl)
Nowe silniki , nowe boczne struktury ochronne , kto wie może jakaś ekipa zrobi krok w stronę Roberta skoro w 2014 zachodzą takie zmiany to w którymś bolidzie Robson sie zmieści bo jakoś dadzą rade poszerzyć ten bolid.
   9. Kalor666 2013-06-25 17:38:06 (Host: *.opera-mini.net)
Neway już pewnie kombinuje jak tymi rurkami puścić powietrze na tylne skrzydło albo chlodzić tylne hamulce;-)

   10. Skoczek130 2013-06-25 21:08:55 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
RBR bardzo sprytnie wykorzystało możliwość zaoferowania tej nowinki. Nie zdziwię się, jeżeli wykorzystają to do własnych celów. Niektórzy piszą o poszerzeniu monokoku - oczywiście byłaby to pocieszająca wiadomość. Na pewno sprzyjałoby to Robertowi. Zobaczymy, jak się ta sprawa rozwiążę. :D
   11. mariusz-f1 2013-06-25 23:08:20 (Host: *.opera-mini.net)
2.Jaro75
Siemka :-)
Tak, zgadzam się całkowicie. Wystarczy poszerzyć o te 10 cm i wszyscy (no prawie) będą szczęśliwi :-)
Pozdro dla Ciebie, Elin i Grześka 12
   12. d0lph 2013-06-26 10:17:01 (Host: *.lerg.pl)
Ja myślę, że te rurki będą na zewnątrz monokoku skoro mowa jest o testach monokoków pod kątem punktów mocowań tych rurek.
@5 monokok nie tyle jest "niezniszczalny" co wymaga ogromnie dużej energii na zniszczenie struktury kompozytu z którego jest zbudowany - energia kinetyczna podczas zderzenia zmieniana jest na energię "propagacji pęknięć". Efekt jest taki, że ogromna energia kinetyczna jest mocno redukowana i oddziaływanie na ciało kierowcy jest znacznie mniejsze.
   13. Jaro75 2013-06-26 13:25:18 (Host: *.pl)
11. mariusz-f1
A tak sobie ostatnio myślałem o Tobie,gdzie Cię wywiało.Ale w sumie wiem gdzie ,do WRC :):):)
A ja tutaj tak wpadam jeszcze co jakiś czas aby podnieść ciśnienie tym którzy "patrzeć" na mnie nie mogą :):) hahahaha kur... mać !

Pozdrowienia Mariusz !!!
   14. sharpi 2013-06-26 16:01:48 (Host: *.adsl.inetia.pl)
1. oglądałeś wyścig Le Mans 24h? słyszałeś o tej tragedii? 35-letni kierowca stracił życie. smutek na torze i łzy jego rodaka Kristensena przed odbiorem nagrody chyba najlepiej oddawały powagę tej sytuacji. dla mnie mogą wprowadzić nawet kapsułę jeśli to ma zapewnić bezpieczne ściganie.
   15. elin 2013-06-26 18:07:52 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
11. mariusz-f1 - no nie wierzę ... ;-)), wreszcie tutaj zajrzałeś. A już się obawiałam, że na dobre zapomniałeś o tym forum i " starych " znajomych ...
Pozdrawiam Serdecznie Mariusz :-)
   16. mariusz-f1 2013-06-26 18:56:55 (Host: *.opera-mini.net)
13.Jaro75
Wiesz, F1 jest u mnie na 1 miejscu, ale ze względu na Roberta, zerkam też coraz częściej na WRC :-) A tak jeszcze w temacie Kubicy. Mega zdolnego mamy RODAKA. Szkoda tylko, że często pech go na drodze.... spotyka.
15.elin
No wiesz co ! Miałbym o Was zapomnieć :-) Nigdy ! No fakt, ostanio rzadziej tu przebywam, albo inaczej..... piszę swoje wypociny. Ale to nie znaczy, że nie jestem na bieżąco w temacie he he :-)
Na poparcie moich słów, wiem, że dalej jak za "starych dobrych czasów" droczysz się z Grześkiem 12 he he :-)
Pozdrawiam Was serdecznie :-)
   17. elin 2013-06-26 21:05:26 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Mariusz - to pisz częściej Kolego ;-)
   18. mariusz-f1 2013-06-26 22:16:22 (Host: *.opera-mini.net)
18.elin
Postaram się, ale nic nie obiecuję :-)
   19. Grzesiek 12. 2013-06-27 08:32:23 (Host: *.cdma.centertel.pl)
mariusz-f1
Również Pozdrawiam :) Tym razem zgadzam się z @ elin - zaglądaj tutaj częściej , tym bardziej że nasza Koleżanka staje się coraz bardziej kłótliwa :)))
Skomentuj artykuł:


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję ! Zarejestruj się już teraz.

DO GP Australii ZOSTAŁO:



tygodni
1
2
dni
0
0
godzin
1
3

 PANEL FANA FORMUŁY 1
Logowanie
Login:
Hasło:
 
Rejestracja

Nowe konto

Przypomnienie hasła

 GP Abu Zabi
  Kropka F1 21 listopada (Piątek)
    Kropka F1   10:00 - 11:30  #1 trening
    Kropka F1   14:00 - 15:30  #2 trening
  Kropka F1 22 listopada (Sobota)
    Kropka F1   11:00 - 12:00  Trening
    Kropka F1   14:00  Kwalifikacje
  Kropka F1 23 listopada (Niedziela)
    Kropka F1   14:00  Wyścig


 TESTY
 Kropka F1 26 listopada  Abu Zabi
 Kropka F1 25 listopada  Abu Zabi
 Kropka F1 09 lipca  Silverstone
 Kropka F1 08 lipca  Silverstone

 NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
  McLaren potwierdził skład na sezon 2015  McLaren potwierdził skład na sezon 2015 ...
  Bernie czuje się rozczarowany decyzjami Vettela i Alonso  Bernie czuje się rozczarowany decyzjami ...
  Konkurenci Mercedesa znaleźli lukę w przepisach F1  Konkurenci Mercedesa znaleźli lukę w prz ...
  Kubica: nie ma sensu zaczynać wszystkiego od nowa  Kubica: nie ma sensu zaczynać wszystkieg ...
  Mercedes groził zwolnieniem swoim kierowcom  Mercedes groził zwolnieniem swoim kierow ...
  Alonso: wróciłem, aby dokończyć robotę z 2007 roku  Alonso: wróciłem, aby dokończyć robotę z ...
  Raikkonen: było wiele powodów, przez które przegrałem  Raikkonen: było wiele powodów, przez któ ...
  McLaren zwołuje konferencję prasową  McLaren zwołuje konferencję prasową ...
  Alonso: w przyszłym roku Ferrari będzie mocne  Alonso: w przyszłym roku Ferrari będzie ...
  McLaren MP4-30 przeszedł już testy zderzeniowe FIA  McLaren MP4-30 przeszedł już testy zderz ...

 ARTYKUŁY
  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014  Zmiany w regulaminie technicznym F1 na sezon 2014
  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014  Podsumowanie zmian w regulaminie sportowym F1 na sezon 2014
  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1  ERS, czyli mocniejszy KERS w F1
  Brake by wire w F1 - co to takiego?  Brake by wire w F1 - co to takiego?
  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014  Lista zatwierdzonych zmian w F1 na sezon 2014
  Przypomnienie zmian w F1 przed sezonem 2013  Przypomnienie zmian w F1 przed sezonem 2013
  Nowe silniki V6 okiem Mercedesa  Nowe silniki V6 okiem Mercedesa
  Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany na sezon 2011  Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany na sezon 2011

 ANKIETA
 Czy zespół McLaren Honda w sezonie 2015 wygra wyścig?
  tak
  nie
   

 PREZENTACJE 2014
Linki:  

Wiadomości   |   Wyścigi   |   Galeria F1   |   Zespoły F1   |   Kierowcy F1   |   Tory F1   |   F1 FAQ

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004-2014 GPmedia   |   Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Ta strona jest nieoficjalną stroną internetową i nie jest powiązana w żaden sposób z grupą przedsiębiorstw Formula One, oraz oznaczeniami F1, FORMULA ONE, FORMULA 1 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX i innymi znakami powiązanymi oraz znakami towarowymi należącymi do Formula One Licensing B.V