komentarze
  • 5. Szaakal
    • 2017-03-28 19:55:14
    • *.icpnet.pl

    „Oczywiście świetnie byłoby, aby Fernando był wśród nas, ale w najbliższej przyszłości jest to mało prawdopodobne.”

    Trzasnął Alonso przed nosem drzwiami mercedesa :D

  • 6. tommek7
    • 2017-03-28 20:17:30
    • *.dynamic.chello.pl

    Nie musiał niczym trzaskać, to po prostu niektórzy użytkownicy tego forum mają ciągle jakieś klapy na oczach wiążąc Alonso z Mercedesem. Powiedział oczywistą oczywistość.

  • 7. Mat5
    • 2017-03-28 20:34:05
    • *.146.81.146.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Rosberg w zeszłym roku wykorzystał awarie samochodu Hamiltona i pokonał go w klasyfikacji generalnej. Jednakże w porównaniu z Vettelem, to był miękki. Vettel jest twardym graczem, co pokazywał przez ostatnie lata. Teraz ma samochód pozwalający na nawiązanie walki z Mercedesem, więc może być ciekawie.

  • 8. MacGyver
    • 2017-03-28 20:54:17
    • *.centertel.pl

    To co widziałem i było najbardziej niepokojące, to fakt straszliwej degradacji opon w samochodzie HAM.

  • 9. MarTum
    • 2017-03-28 21:03:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To oczywiste, że żaden zespół z czołówki nie chce posiadać dwóch elitarnych kierowców bo gdy ma się jedno Ferrari dosłownie za sobą to trzeba jednym mercedesem zdobywać najwyższe punkty, a drugim odbierać punkty Ferrari ale nie zabierać temu pierwszemu Mercedesowi. Jednym słowem układ ma być taki, że Hamilton zbiera po 25 pkt, a Bottas kręci się przed / między Ferrarkami i zabiera im możliwie najwięcej ale nie zabiera Hamiltonowi. Nie ma innej opcji, jak się walczy o majstra, a konkurencja jest równie szybka to trzeba zbierać PKT na jedno konto, a nie dzielić po obu bo się okaże, że koniec sezonu zaraz a ciągle nie ma gwarantowanej wygranej kierowcy.

    Układ Ferrari RAI - VET jest teraz idealny tak samo jak HAM - BOT. RAI nie będzie zabierał pkt Vettleowi, a BOT Hamiltonowi.

  • 10. lukasz11161999
    • 2017-03-28 21:12:46
    • *.220.190.106

    Hamilton z Vettelem najmocniejsi na chwilę obecną, na początku wyścigu odjechali Bottasowi i Kimiemu tak jakby mieli kompletnie inne samochody.

  • 11. St Devote
    • 2017-03-28 21:21:28
    • *.static.korbank.pl

    I słusznie się obawia, bo Vettel jest zawodowym mordercą. Dać mu dobrze naostrzony ołówek, to przeprowadzi konkurentom najszybsze badanie słuchu jakie widzieli i to w promocji z ostatnim namaszczeniem. Byle tylko Ferrari poszło za ciosem i technologicznie dało szansę swoim kierowcom na walkę co weekend.

    Przypadek Alonso interesuje mnie bardziej z biznesowego punktu widzenia. Ciekawe jest czy i jak z takiego totalnego fakapu można w ogóle wyjść. Dla niego ten sezon jest stracony, bo nie ma gdzie przejść, a jak nie uda się załatwić na 2018 topowego zespołu, to będzie już po Fernando. Stracił swoje najlepsze lata i z każdym kolejnym sezonem zacznie się transformacja w seniora.

  • 12. lukasz11161999
    • 2017-03-28 21:30:13
    • *.220.190.106

    W przypadku Fernando widać jak bardzo jest zażenowany obecną sytuacją McLarena. To początek sezonu a on już sam stracił wiarę w swój zespół (osobiście się nie dziwię). Obecnie silnik Hondy przypomina mi silnik Renault z 2014 roku z pierwszych wyścigów...
    Szkoda że nie możemy zobaczyć walki o tytuł między Hamiltonem Vettelem oraz Alonso, bo to właśnie oni są największymi z tych największych. Myślę, że gdyby Alonso miał konkurencyjny samochód to pokonałby Vettela oraz Hamiltona, ponieważ ma coś do udowodnienia, w przypadku tego pierwszego przegrane dwa tytuły a w przypadku Hamiltona sezon 2007.

  • 13. ds1976
    • 2017-03-28 22:06:52
    • Blokada
    • *.ksi-system.net

    Jak Newey rozwinie swój bolid to będzie miał jeszcze na głowie gówniarza. Ale w sumie to fajnie dla widzów, oby bolid Merca nadal miał takie kłopoty z przyczepnością jak w Australii to może sezon nie będzie do jednej bramki?

  • 14. ds1976
    • 2017-03-28 22:11:06
    • Blokada
    • *.ksi-system.net

    @11 St Devote, stracony sezon 2017 dla Alonso? W McLaren bez wątpienia. Nie ma jednak takiej umowy, której nie dałoby się rozwiązać. Tylko gdzie iść? Prawie każdy go przygarnie, oprócz Ferrari, RBR i Merca, czyli... nie ma gdzie iść? Do Renault za Palmera? Chyba tylko z sentymentu na tą chwilę. Tam co prawda sytuacja będzie się rozwijać na plus z sezonu na sezon, tylko ile to potrwa? I ile sobie daje jeszcze czasu Alonso na zabawę w F1?

  • 15. ds1976
    • 2017-03-28 22:13:55
    • Blokada
    • *.ksi-system.net

    Tak czy siak w tym sezonie ruchy transferowe rozpoczną się wcześniej niż kiedykolwiek, zwłaszcza, że paru kierowców na chwilę obecną nie wie co w ogóle robi w stawce (Magnussen, Palmer. Ericsson się zobaczy w następnych wyścigach).

  • 16. MarTum
    • 2017-03-28 22:44:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Alonso jak gdzieś się wybierze to tylko do fabrycznego zespołu który ma własny silnik.
    Merc go nie weźmie bo ma Hamiltona. Ferrari ma Vettela, Honda zacznie działać za jakieś 3 lata, więc pójdzie do Renault. Wszelkie inne Saubery czy Hassy odpadają. Alonso jak ma iść to tylko do fabrycznego zespołu gdzie zespół jest niezależny od innego zespołu. Dlatego też poszedł do McL Hondy która miała już zacząć jeździć ale niestety nie wyszło nic.

  • 17. Skoczek130
    • 2017-03-28 23:03:12
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @ds1976 - odczep się od Ericssona. Póki co robi nie najgorszą robotę. Bez wątpienia jednak największą porażką jest Palmer. Magnussen największym rozczarowaniem, ale ja bym go nie skreślał.

    Mark Webber kiedyś wypowiadał się o Vettelu - Niemiec nie lubi nerwowego tyłu. Ale jeżeli tył jest przyczepny i bolid dobrze trzyma w zakrętach, to prawdopodobnie nikt nie potrafi wykorzystać tego tak dobrze, jak Vettel. To słowa Webbera, a On zna Niemca jak mało kto. ;)

  • 18. stasek44
    • 2017-03-29 00:08:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Magnussenowi dajcie spokój :) Zeszły sezon w porównaniu do Palmera miał całkiem dobry, a o obecnym nic nie można powiedzieć - jest jeszcze za wcześnie.

  • 19. St Devote
    • 2017-03-29 00:15:54
    • *.static.korbank.pl

    @14. ds1976, nie żartuj. Alonso jest w kleszczach własnej "legendy". Prosta analiza:

    W McL nie ma po co tkwić, bo dla nich sukcesem dopiero do osiągnięcia jest powrót do walki o małe punkty. To się nie zmieni prędko jeśli Honda nadal będzie dostarczała im silniki.

    W trakcie sezonu mógłby przejść do jakiegoś przeciętnego zespołu - pytanie tylko po co i na jakich warunkach? Kto go przyjmie skoro wiadomo, że on zaraz wyfrunie do innego teamu, a kontrakt na niecały sezon zaburzy pracę z perspektywicznymi własnymi kierowcami. Poza tym to jest degradacja dla samego Alonso, który jest przyzwyczajony do jazdy za ciężką kasę i nie będzie robił wyjątków dla jakiegoś średniaka, żeby sobie pojeździć na P6-P12 zamiast P12-P20. Kto by miał za to zapłacić? Jak to wpłynie na wizerunek samego Alonso, który skacze z coraz gorszego kwiatka na jeszcze gorszy kwiatek?

    Topowe zespoły nie potrzebują Alonso. Każdy z nich ma swojego asa, a Alonso nie nadaje się na pomocnika. Każdy to wie i Hiszpan do tego przyzwyczaił, że jak on jest w teamie, to team ma pracować na niego. Nie pojawi się w garażu, a już na pewno nie będzie żadnym numerem 2, nawet jeśli tak będzie wynikało z jego gorszej jazdy. Kto by miał zatrudnić taką primadonnę?? On sam o tym wie i to jest główny powód, dla którego cały czas tkwi z tym McLarenie od czasu do czasu mrucząc jedynie coś o zakończeniu kariery.

    Dlatego, tak jak pisałem, jestem bardzo ciekaw jak jego menedżment to rozegra. Sytuacja wygląda na kompletny impas, ale może jakiś macher od losu wysmaży pod stołem nowy kosmiczny deal dla Alonso. W przeciwnym razie Hiszpan będzie albo robił z siebie coraz większe pośmiewisko jeźdżąc dla McLarena, albo po prostu zrobi sobie przerwę (czyli się podda, bo jego pozycja na aucie będzie tylko gorsza niż aktywnego kierowcy).

    Nie zdziwiłbym się gdyby po 2-3 pierwszych GP, na których McLareny będą padać jak muchy już na pierwszych okrążeniach, powiedział w końcu dość i wziął urlop. Widać po wywiadach, że on próbuje na siłę wskrzesić legendę wielkiego mistrza i opowiada, jakie to on nie złożył okrążenie w kwalifikacjach, a jak to nie walczył złomem na punktowanej pozycji przez część wyścigu itd. To jest jedyne co mu teraz pozostało: próbować wabić nowych pracodawców przy kompletnym braku zainteresowania z ich strony.

  • 20. St Devote
    • 2017-03-29 00:23:40
    • *.static.korbank.pl

    @17 Skoczek, sam przyznasz jednak, że za dużo jest skandynawskich kierowców w F1. Jeden Fin, drugi Fin, Szwed, Duńczyk - co to ma być? To jest Formuła 1 a nie jakieś biegi narciarskie czy sympozjum dla astmatyków.

  • 21. Tilion
    • 2017-03-29 08:58:42
    • *.eu.alcatel-lucent.com

    Czy ktoś orientuje się, jak wygląda kontrakt Strolla? Bo Williams zdaje się mieć w tym roku niezły bolid, skoro staruszek Massa jest w stanie z niego wykrzesać miejsce za czołową 6, a Stroll w F1 to jakaś porażka. Może da się tu zrobić zamianę?

  • 22. ds1976
    • 2017-03-29 09:16:09
    • Blokada
    • *.gigainternet.pl

    @17 Skoczek, Ericsson zarówno w juniorskich seriach jaki i F1 łajzą był, jest i będzie. Tym bardziej teraz, przy trudniejszych w prowadzeniu bolidach. Jeżeli Sauber kiedykolwiek wykopie się z kłopotów finansowych (nigdy?), to może pozwolą sobie na zatrudnienie kierowcy pod kątem umiejętności a nie kasy.

    @19 St Devote, w zasadzie to nie żartuję. Dalsza kpobyt w McLaren oznacza smutny koniec dla kariery Alonso, czołowe ekipy go nie potrzebują, a do tych drugoplanowych nie pójdzie - jak sam wspomniałeś - jest więźniem swojego ego. Jakąś opcją jest powrót na stare, fabryczne śmieci - ale trzeba by się wyrzec wysokiego wynagrodzenia. 3 sezony w McL już stracił, a że robi się wiekowy to z pewnością zabrałby już zabawki z tej piaskownicy. Paradoksem jest to, że bez wątpienia jest to kierowca najwyższej klasy, którego ząb czasu jak na razie wydaje się nie imać. Który zespół by o nim nie marzył?

  • 23. przesio
    • 2017-03-29 09:17:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Układ Vettel Raikonen przypomina Vettel - Webber , nie sądzicie ? :)

  • 24. dody
    • 2017-03-29 10:13:24
    • Blokada
    • *.70.34.70

    Ferrari of zawsze mial takie uklady. Mercedes zeby wygrac z Ferrari musi miec podobny uklad czyli Bottas musi odegrac role pomocnicza

  • 25. marz2828
    • 2017-03-29 12:30:52
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Myślę, że Mercedes jest w lekkim szoku po przegranej. Fakt przegrali taktycznie, ale Ham w drugiej części wyścigu nie mógł dogonić Vet. Dużo powie nam kolejny wyścig - czy forma Ferrari to czysty przypadek czy stała tendencja !
    Odnośnie Hamiltona - jak zawsze dowali słowem ;)

  • 26. walerian
    • 2017-03-29 15:54:36
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Oczywiscie ze stanowi wieksze wyzwanie, bo jest w innym teamie i nie ma jak go spowolnic, tak jak to robil zarzad mersedesa z rosbergiem :)

  • 27. andi77
    • 2017-03-29 19:44:44
    • *.137.19.155

    Hamilton świetnie się odniósł do "zaplanowanego" tytułu MŚ dla Rosberga:)

  • 28. dexter
    • 2017-03-29 23:07:29
    • *.dyn.telefonica.de

    „Mark Webber kiedyś wypowiadał się o Vettelu - Niemiec nie lubi nerwowego tyłu. Ale jeżeli tył jest przyczepny i bolid dobrze trzyma w zakrętach, to prawdopodobnie nikt nie potrafi wykorzystać tego tak dobrze, jak Vettel. To słowa Webbera, a On zna Niemca jak mało kto. ;)“

    Vettel preferuje tylna os ktora przy hamowaniu lekko sie zblokuje. Wtedy kierowca ma mozliwosc auto lepiej ustawic. Problem polega na tym, ze opona podczas fazy hamowania juz sie przegrzewa, traci przyczepnosc a to znowu prowokuje lekka nadsterownosc, ktora mozna skorygowac. I juz jest nastepny problem, gdy On teraz sprobuje obrocic auto na wierzcholku zakretu, tylna opona padnie. Co sie wtedy dzieje ? Predkosc na zakrecie, a dokladnie mowiac na wierzolku zakretu spada. A to kosztuje czas. Jesli On teraz doda gazu aby wyprowadzic auto z lekkiego dryftu w zakrecie w tym momencie jest juz po ptokach. Po prostu nie ma szans, bo opona bedzie wykonczona.

  • 29. dexter
    • 2017-03-29 23:32:31
    • *.dyn.telefonica.de

    "Każdy to wie i Hiszpan do tego przyzwyczaił, że jak on jest w teamie, to team ma pracować na niego".

    Kazdy dominujacy kierowca bedzie probowal w zespole wprowadzic agende, ktora bedzie pisana tylko pod siebie, bo tylko w taki sposob moze wywierac odpowiednia presje na technikach i stategach. Trzeba tylko wiedziec jak to sie robi, aby nie strzelic sobie w stope.

  • 30. dexter
    • 2017-03-29 23:34:27
    • *.dyn.telefonica.de

    @26. walerian

    Znowu troll ?

  • 31. dexter
    • 2017-03-30 07:39:08
    • *.dyn.telefonica.de

    @20. St Devote

    Wiesz w jakiej dzis jeszcze dyscyplinie osoby z krajow skandynawskich dominuja w F1 ?

    Zarowno od strony praktycznej jak i teoretycznej wszyscy trenerzy personalni od przygotowania fizycznego, wszyscy fizjoterapelci etc. maja bardzo dobra reputacje w F1. Szegolnie trenerzy personalni z Finlandii dominuja w F1.

  • 32. dexter
    • 2017-03-30 07:47:02
    • *.dyn.telefonica.de

    Edit: szczegolnie

  • 33. Xellos
    • 2017-03-31 12:30:27
    • *.centertel.pl

    Ameryki nie odkrył, każdy wie, że Rosberg wygrał dzięki awariom w bolidzie Hamiltona. A tutaj ? Tu będzie prawdziwa walka świetnych kierowców, Vettel to nie panienka jak Rosberg.

  • 34. St Devote
    • 2017-03-31 17:11:34
    • *.static.korbank.pl

    @31 dexter, i dlatego Hamilton w tym sezonie zrezygnował ze swojego personalnego trenera. To tylko potwierdza moją tezę, że trzeba zatrzymać potop skandynawski w motorsporcie.

  • 35. BlahBlah
    • 2017-04-07 18:11:27
    • *.icpnet.pl

    Devote, proponuję kurację od ksenofobii.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo